McLaren v závodech svou rychlostí příjemně překvapuje nejen své fanoušky, ale i sám sebe. Carlos Sainz i přes 2 nedokončené závody svému týmu stále hodně věří a očekává, že budou i nadále konkurenceschopní.
Lando Norris se zatím pokaždé kvalifikoval mezi nejlepších 10 pilotů a v Bahrajnu po startu z 9. místa do cíle dojel dokonce šestý: "Mezi kvalifikací a závodem šlo rozhodně o náš nejlepší víkend za dlouhou dobu," usmívá se britský 19letý mladík.
"Stále před sebou máme hodně práce, abychom na tom byli takto a poráželi kluky ze středu pole. Ale naše závodní tempo se zdá být lepší, než jsme čekali. Domnívali jsme se, že budeme o něco rychlejší v kvalifikačním režimu než v závodě," pokračuje.
Se svými prvními 2 závody sezóny jsem spokojený, i když v Austrálii si myslím, že jsem mohl být o něco lepší, napravil jsem to ale v Bahrajnu," domnívá se Norris, jehož tam ke konci závodu "trochu zachránil" safety car, když byl pod tlakem Kimiho Räikkönena za sebou, a dosáhl tak toho nejlepšího výsledku, na který za daných podmínek jeho vůz měl.
V nadcházejících podnicích navíc věří, že moci podat ještě lepší výkony poté, co se toho opět hodně naučil: "Další závodní zkušenost je příjemná. Trochu více jsem útočil, než se bránil. Více jsem využíval tlačítka na volantu při útočení a obraně, a získal jsem v docela hodně oblastech více zkušeností."
"To jsem v Austrálii nedokázal, protože jsem nemohl předjíždět a volit jiné strategie. V Bahrajnu to díky tomu bylo zábavnější a naplňuje mě to sebevědomím, pokud jde o věci, na kterých musím pracovat před dalším závodem. Budu moc méně spoléhat na inženýry, kteří mi toho tolik říkají. Budu moci reagovat rychleji a více se sám rozhodovat," těší se Norris.
Pochvaluje si i to, jak dokázal předjet Pierra Gaslyho po vnějšku v zatáčce č. 4. Původně si myslel, že takto zdolal jeden z vozů Haasu, nikoliv Red Bull: "Hodně dobý manévr. Brzdil tak brzo, až jsem na to málem doplatil. Musel jsem vyjet do zaprášené části vlevo. Pak jsem si ho podal vnějškem. Bylo to zábavné. Zkušenost z celého závodu byla příjemnější než ta z Austrálie."
Druhý pilot McLarenu Carlos Sainz si nejprve při souboji s Maxem Verstappenem poškodil přední křídlo a přišel k defektu, nakonec ale stejně musel odstoupit kvůli závadě převodovky. "Carlos má větší potenciál, než ukázal. V kvalifikaci předvedl, že si zaslouží dostat se na body a být tam, kde jsem byl já," zastává se Norris svého týmového kolegy.
"Snadno jsme mohli oba ojet na body... Nezasloužil si to. Jsem si jistý, že je zdrcený z toho, že dva závody nedokončil - první dva, když potřebujete sebevědomí. Vráti se zpět. Vím, že to dokáže," pokračuje Norris.
Sainz uvedl, že i přes odstoupení stále věří v dobré výsledky: "Jsem velmi povzbuzen rychlostí auta, svými pocity něj. Myslím si, že v těch třech nebo čtyřech kolech [v Bahrajnu] jste mohli vidět, jak jsem se snadno dokázal držet Mercedesů a Red Bullů, jak snadno jsem se pokusil o předjetí Maxe při první příležitostí... Z toho si lze odnést spoustu pozitivního. Má důvěra je momentálně velmi vysoká."
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.