McLaren v závodech svou rychlostí příjemně překvapuje nejen své fanoušky, ale i sám sebe. Carlos Sainz i přes 2 nedokončené závody svému týmu stále hodně věří a očekává, že budou i nadále konkurenceschopní.
Lando Norris se zatím pokaždé kvalifikoval mezi nejlepších 10 pilotů a v Bahrajnu po startu z 9. místa do cíle dojel dokonce šestý: "Mezi kvalifikací a závodem šlo rozhodně o náš nejlepší víkend za dlouhou dobu," usmívá se britský 19letý mladík.
"Stále před sebou máme hodně práce, abychom na tom byli takto a poráželi kluky ze středu pole. Ale naše závodní tempo se zdá být lepší, než jsme čekali. Domnívali jsme se, že budeme o něco rychlejší v kvalifikačním režimu než v závodě," pokračuje.
Se svými prvními 2 závody sezóny jsem spokojený, i když v Austrálii si myslím, že jsem mohl být o něco lepší, napravil jsem to ale v Bahrajnu," domnívá se Norris, jehož tam ke konci závodu "trochu zachránil" safety car, když byl pod tlakem Kimiho Räikkönena za sebou, a dosáhl tak toho nejlepšího výsledku, na který za daných podmínek jeho vůz měl.
V nadcházejících podnicích navíc věří, že moci podat ještě lepší výkony poté, co se toho opět hodně naučil: "Další závodní zkušenost je příjemná. Trochu více jsem útočil, než se bránil. Více jsem využíval tlačítka na volantu při útočení a obraně, a získal jsem v docela hodně oblastech více zkušeností."
"To jsem v Austrálii nedokázal, protože jsem nemohl předjíždět a volit jiné strategie. V Bahrajnu to díky tomu bylo zábavnější a naplňuje mě to sebevědomím, pokud jde o věci, na kterých musím pracovat před dalším závodem. Budu moc méně spoléhat na inženýry, kteří mi toho tolik říkají. Budu moci reagovat rychleji a více se sám rozhodovat," těší se Norris.
Pochvaluje si i to, jak dokázal předjet Pierra Gaslyho po vnějšku v zatáčce č. 4. Původně si myslel, že takto zdolal jeden z vozů Haasu, nikoliv Red Bull: "Hodně dobý manévr. Brzdil tak brzo, až jsem na to málem doplatil. Musel jsem vyjet do zaprášené části vlevo. Pak jsem si ho podal vnějškem. Bylo to zábavné. Zkušenost z celého závodu byla příjemnější než ta z Austrálie."
Druhý pilot McLarenu Carlos Sainz si nejprve při souboji s Maxem Verstappenem poškodil přední křídlo a přišel k defektu, nakonec ale stejně musel odstoupit kvůli závadě převodovky. "Carlos má větší potenciál, než ukázal. V kvalifikaci předvedl, že si zaslouží dostat se na body a být tam, kde jsem byl já," zastává se Norris svého týmového kolegy.
"Snadno jsme mohli oba ojet na body... Nezasloužil si to. Jsem si jistý, že je zdrcený z toho, že dva závody nedokončil - první dva, když potřebujete sebevědomí. Vráti se zpět. Vím, že to dokáže," pokračuje Norris.
Sainz uvedl, že i přes odstoupení stále věří v dobré výsledky: "Jsem velmi povzbuzen rychlostí auta, svými pocity něj. Myslím si, že v těch třech nebo čtyřech kolech [v Bahrajnu] jste mohli vidět, jak jsem se snadno dokázal držet Mercedesů a Red Bullů, jak snadno jsem se pokusil o předjetí Maxe při první příležitostí... Z toho si lze odnést spoustu pozitivního. Má důvěra je momentálně velmi vysoká."
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.