McLaren v závodech svou rychlostí příjemně překvapuje nejen své fanoušky, ale i sám sebe. Carlos Sainz i přes 2 nedokončené závody svému týmu stále hodně věří a očekává, že budou i nadále konkurenceschopní.
Lando Norris se zatím pokaždé kvalifikoval mezi nejlepších 10 pilotů a v Bahrajnu po startu z 9. místa do cíle dojel dokonce šestý: "Mezi kvalifikací a závodem šlo rozhodně o náš nejlepší víkend za dlouhou dobu," usmívá se britský 19letý mladík.
"Stále před sebou máme hodně práce, abychom na tom byli takto a poráželi kluky ze středu pole. Ale naše závodní tempo se zdá být lepší, než jsme čekali. Domnívali jsme se, že budeme o něco rychlejší v kvalifikačním režimu než v závodě," pokračuje.
Se svými prvními 2 závody sezóny jsem spokojený, i když v Austrálii si myslím, že jsem mohl být o něco lepší, napravil jsem to ale v Bahrajnu," domnívá se Norris, jehož tam ke konci závodu "trochu zachránil" safety car, když byl pod tlakem Kimiho Räikkönena za sebou, a dosáhl tak toho nejlepšího výsledku, na který za daných podmínek jeho vůz měl.
V nadcházejících podnicích navíc věří, že moci podat ještě lepší výkony poté, co se toho opět hodně naučil: "Další závodní zkušenost je příjemná. Trochu více jsem útočil, než se bránil. Více jsem využíval tlačítka na volantu při útočení a obraně, a získal jsem v docela hodně oblastech více zkušeností."
"To jsem v Austrálii nedokázal, protože jsem nemohl předjíždět a volit jiné strategie. V Bahrajnu to díky tomu bylo zábavnější a naplňuje mě to sebevědomím, pokud jde o věci, na kterých musím pracovat před dalším závodem. Budu moc méně spoléhat na inženýry, kteří mi toho tolik říkají. Budu moci reagovat rychleji a více se sám rozhodovat," těší se Norris.
Pochvaluje si i to, jak dokázal předjet Pierra Gaslyho po vnějšku v zatáčce č. 4. Původně si myslel, že takto zdolal jeden z vozů Haasu, nikoliv Red Bull: "Hodně dobý manévr. Brzdil tak brzo, až jsem na to málem doplatil. Musel jsem vyjet do zaprášené části vlevo. Pak jsem si ho podal vnějškem. Bylo to zábavné. Zkušenost z celého závodu byla příjemnější než ta z Austrálie."
Druhý pilot McLarenu Carlos Sainz si nejprve při souboji s Maxem Verstappenem poškodil přední křídlo a přišel k defektu, nakonec ale stejně musel odstoupit kvůli závadě převodovky. "Carlos má větší potenciál, než ukázal. V kvalifikaci předvedl, že si zaslouží dostat se na body a být tam, kde jsem byl já," zastává se Norris svého týmového kolegy.
"Snadno jsme mohli oba ojet na body... Nezasloužil si to. Jsem si jistý, že je zdrcený z toho, že dva závody nedokončil - první dva, když potřebujete sebevědomí. Vráti se zpět. Vím, že to dokáže," pokračuje Norris.
Sainz uvedl, že i přes odstoupení stále věří v dobré výsledky: "Jsem velmi povzbuzen rychlostí auta, svými pocity něj. Myslím si, že v těch třech nebo čtyřech kolech [v Bahrajnu] jste mohli vidět, jak jsem se snadno dokázal držet Mercedesů a Red Bullů, jak snadno jsem se pokusil o předjetí Maxe při první příležitostí... Z toho si lze odnést spoustu pozitivního. Má důvěra je momentálně velmi vysoká."
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.