McLaren v závodech svou rychlostí příjemně překvapuje nejen své fanoušky, ale i sám sebe. Carlos Sainz i přes 2 nedokončené závody svému týmu stále hodně věří a očekává, že budou i nadále konkurenceschopní.
Lando Norris se zatím pokaždé kvalifikoval mezi nejlepších 10 pilotů a v Bahrajnu po startu z 9. místa do cíle dojel dokonce šestý: "Mezi kvalifikací a závodem šlo rozhodně o náš nejlepší víkend za dlouhou dobu," usmívá se britský 19letý mladík.
"Stále před sebou máme hodně práce, abychom na tom byli takto a poráželi kluky ze středu pole. Ale naše závodní tempo se zdá být lepší, než jsme čekali. Domnívali jsme se, že budeme o něco rychlejší v kvalifikačním režimu než v závodě," pokračuje.
Se svými prvními 2 závody sezóny jsem spokojený, i když v Austrálii si myslím, že jsem mohl být o něco lepší, napravil jsem to ale v Bahrajnu," domnívá se Norris, jehož tam ke konci závodu "trochu zachránil" safety car, když byl pod tlakem Kimiho Räikkönena za sebou, a dosáhl tak toho nejlepšího výsledku, na který za daných podmínek jeho vůz měl.
V nadcházejících podnicích navíc věří, že moci podat ještě lepší výkony poté, co se toho opět hodně naučil: "Další závodní zkušenost je příjemná. Trochu více jsem útočil, než se bránil. Více jsem využíval tlačítka na volantu při útočení a obraně, a získal jsem v docela hodně oblastech více zkušeností."
"To jsem v Austrálii nedokázal, protože jsem nemohl předjíždět a volit jiné strategie. V Bahrajnu to díky tomu bylo zábavnější a naplňuje mě to sebevědomím, pokud jde o věci, na kterých musím pracovat před dalším závodem. Budu moc méně spoléhat na inženýry, kteří mi toho tolik říkají. Budu moci reagovat rychleji a více se sám rozhodovat," těší se Norris.
Pochvaluje si i to, jak dokázal předjet Pierra Gaslyho po vnějšku v zatáčce č. 4. Původně si myslel, že takto zdolal jeden z vozů Haasu, nikoliv Red Bull: "Hodně dobý manévr. Brzdil tak brzo, až jsem na to málem doplatil. Musel jsem vyjet do zaprášené části vlevo. Pak jsem si ho podal vnějškem. Bylo to zábavné. Zkušenost z celého závodu byla příjemnější než ta z Austrálie."
Druhý pilot McLarenu Carlos Sainz si nejprve při souboji s Maxem Verstappenem poškodil přední křídlo a přišel k defektu, nakonec ale stejně musel odstoupit kvůli závadě převodovky. "Carlos má větší potenciál, než ukázal. V kvalifikaci předvedl, že si zaslouží dostat se na body a být tam, kde jsem byl já," zastává se Norris svého týmového kolegy.
"Snadno jsme mohli oba ojet na body... Nezasloužil si to. Jsem si jistý, že je zdrcený z toho, že dva závody nedokončil - první dva, když potřebujete sebevědomí. Vráti se zpět. Vím, že to dokáže," pokračuje Norris.
Sainz uvedl, že i přes odstoupení stále věří v dobré výsledky: "Jsem velmi povzbuzen rychlostí auta, svými pocity něj. Myslím si, že v těch třech nebo čtyřech kolech [v Bahrajnu] jste mohli vidět, jak jsem se snadno dokázal držet Mercedesů a Red Bullů, jak snadno jsem se pokusil o předjetí Maxe při první příležitostí... Z toho si lze odnést spoustu pozitivního. Má důvěra je momentálně velmi vysoká."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.