Mick Schumacher včera během testů v Bahrajnu debutoval s vozem Ferrari. Velmi na něj zapůsobil vysoký výkon a brzdy rudého monopostu F1. Při tiskové konferenci došlo i na citlivé téma - vztahu k otci Michaelovi, jenž se v domácích podmínkách stále zotavuje z ošklivého pádu na lyžích.
Dvacetiletý syn slavného Michaela Schumachera zvládl 56 kol (308,7 km), což zhruba odpovídá vzdálenosti velké ceny. Na nejměkčích C5 pneumatikách dosáhl druhého nejrychlejšího času (1:29,379 min) než Max Verstappen s Red Bullem - ten si ovšem podobně jako většina ostatních pilotů vystačil se středně-tvrdými (C3) pneumatikami, jež jsou o cca 1,9 sekundy na kolo pomalejší (k tomu se vyjádřil později).
"První pocity během mého výjezdu, poprvé po sešlápnutí plynu a všeho, tak to bylo jako, že tahle věc má ohromný výkon. Byl to dobrý pocit," shrnuje Mick Schumacher po prvním dnu s Ferrari SF90, s nímž v neděli bojoval o vítězství Charles Leclerc.
"Vůz má tak velký potenciál, pokud jde o rychlost v zatáčkách, trakci a všechno, že se to těžko popisuje. Jsem si jistý tím, že se z toho dá dostat mnohem více. Můžete zkrátka brzdit neustále později a auto pořád zastavuje stejným způsobem. Je to fakt šílené," říká mladý Schumacher, kterého v Bahrajnu doprovází matka Corinna.
Během testu se tedy nedostal na hranici brzdných možností vozu: "Ten limit se před zatáčkami stále posouval. Cítil jsem, jako bych mohl brzdit u značky 50 metrů před první zatáčkou. To samozřejmě není možné, ale v každé jízdě jsem to zkoušel později a později, a vždy jsem se dostal dále. Proto tvrdím, že tam je ještě prostor."
Srovnání s časy Maxe VerstappenaSvůj čas na rychlejší směsi pneumatik neřeší: "Max má samozřejmě mnoho zkušeností, takže si myslím, že při srovnání s ním můžeme být velmi spokojení. Odvedli jsme svou práci a já jsem byl nakonec velmi spokojený s tím, jak jsem se v autě cítil a jak jsem si věřil. Podle mě šlo o velmi dobrý den."
Protože je synem sedminásobného mistra světa F1, je letos v šampionátu Formule 2 pod velkým tlakem okolí. Zatím mu ale nedělá problémy se s tím vyrovnávat: "Je to celkem snadné - jakmile si nasadíte přilbu a zavřete hledí, tak jde čistě jen o závodění."
"Přišel jsem tady, abych si užil F1, a to se mi podařilo na 110 %. Podle mě můžete pozorovat, že se hodně usmívám. To fakt dokazuje, že si ji hodně užívám - obzvlášť ta poslední kola s plným výkonem a vším, to bylo úžasné," popisuje Mick, který svůj nejrychlejší pokus zaznamenal v 54. z 56 kol.
Dnes je opět za volantem, tentokrát Alfy Romeo C38, s níž si po včerejšku chtěl "určitě znovu užít spoustu zábavy. Opravdu se těším na to, až zlepším místa, která po dnešku chci zlepšit. Nedostalo se mi tolik kol, kolik jsem chtěl, ale vážně se zítra pokusím prodloužit plán jízd."
Citlivé téma - syn slavného otceV padoku došla řeč i na Michaela, který se v roce 2013 zranil na lyžích. Rodina o jeho stavu odmítá hovořit. Všichni to ale při rozhovorech s Mickem mají na mysli, je to ale něco jako porcelánový slon v místnosti. Jak mladý Mick to, že na něj většina pohlíží jako na syna slavného jezdce?
"Je to těžká otázka. Je to mou součástí. Jsem synem svého otce a jsem rád, že to tak je. To, co dokázal, je v historii F1 to nejlepší. Jde o něco, k čemu vzhlížím a jsem rád, že je mým otcem," těžce volí slova Mick.
Tomu ale ostatní piloti čelit nemusí. "Vždy to bylo mou součástí. Měl jsem čas a trochu do toho vyrůst. Má za sebou spoustu lidí, kteří mi na té cestě pomohli." Co se od svého otce jako závodní jezdec naučil? "Myslím, že nebýt jeho, tak bych nebyl to osobou, která jsem nyní. Samozřejmě jsme se o několika věcech společně při motokárách bavili, což mi na mé cestě hodně pomohlo."
Sportovní šéf Formule 1 Ross Brawn, který dlouhá léta jako inženýr a technický ředitel s Michaelem spolupracoval, měl včera pochopitelně velkou radost, když pozoroval syna Michaela Schumachera opět za volantem Ferrari.
"Znám jej od doby, co byl malý kluk. Je to fantastické. Bylo období, kdy si nebyl jistý, nyní to už za tím pevně jde. Jsem nadšený. Tolikrát v Mickovi velmi silně vidím Michaela. Bude to báječné. Je na něj ale vyvíjen ohromný tlak, takže doufám, že lidé to dokážou brát v potaz a neočekávat od něj nereálné věci," vybídl Brawn.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.