Ferrari po závadě upřesnilo, že se problém Charlese Leclerca netýkal motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Potíž byla v samotném spalovacím motoru.
V neděli se zdálo, že si Leclerc jede pro parádní vítězství ve Velké ceně Bahrajnu - vzdaloval svému týmovému kolegovi Sebastianovi Vettelovi i oběma Mercedesům. Jenže jeho naděje vyhasly 10 kol před koncem, když ztratil výkon. Jeho časy se propadly o 4 - 5 sekund na kolo a nakonec jej oba Stříbrné šípy předjely.
I když se původně z radiokomunikace zdálo, že mu přestala fungovat rekuperace tepelné energie z turba prostřednictvím MGU-H, tak technický ředitel Ferrari tuto teorii o něco později vyloučil.
"Motor teď kontrolujeme, proto nemáme jasné vysvětlení toho, co se přihodilo. Na vině je motor, měli jsme špatné spalování v jednom válci, příčinu však musíme teprve odhalit," prohlásil Mattia Binotto.
"Motor poputuje zpět do Maranella k pečlivým kontrolám, protože když se přihodí něco takového, tak si musíte vyhradit čas pro důkladné kontroly. Motor ale na konci závodu šlapal, může tedy stále fungovat. Rozhodně ho využijeme v pátek v Číně. Budeme mít celý pátek na to, abychom vyhodnotili jeho chování, funkcionalitu a výkonnost," pokračuje šéf Scuderie.
Na otázku, zda se problém netýkal MGU-H, odpovídá: "Nevím, odkud se ta pověst vzala. S MGU-H nebylo nic v nepořádku. Když k něčemu takovému dojde, snažíte se přesunout k rekuperaci, pokud jde o mapování řízení spalování, alespoň se ho snažíte změnit."
"Zkoušíte zjistit, zda neexistuje nějaký způsob, jak to zlepšit. Dnes tomu tak nebylo, proto jsme museli zvládnout zbytek závodu. Šlo o odvážné rozhodnutí - pokračovat v závodění za těchto podmínek. Nakonec z toho bylo třetí místo, jež bylo důležité, takže šlo zřejmě o správné rozhodnutí," hodnotí Binotto.
Domnívá se, že šlo o ojedinělý incident a jeho náprava by neměla být složitá: "Jde o jediný problém, který půjde snadno vyřešit. Netýká se způsobu, jakým využíváme motor, mapování či čehokoliv podobného. Musí jít o selhání jediného dílu, na který přijdeme."
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.