BAHRAJN - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v boxech během Velké ceny Bahrajnu 2019 a s jakými pneumatikovými strategiemi ji odjely?
Bleskurychlé zastávky jsme zaznamenali u Verstappena (2,17 s), Kubici (2,18 s) a Vettela (2,19) - rozdíl mezi nimi dosáhl pouhé 2 setiny sekundy. Vydařená byla rovněž přezutí Leclerca v 36. kole (2,30 s) či Bottase v 37. kole (2,38 s).
Nejkratší čas u mechaniků strávil Ricciardo (25,676 s), ten však jel pouze na jednozastávkovou strategii, která nebyla moc úspěšná, kvůli technickému problému navíc do cíle nedojel. Z dvouzastávkových pilotů na tom byl nejlépe Hamilton, jenž si v boxové uličce pobyl celkově i s průjezdy 48,579 vteřiny.
Všichni piloti s výjimko Kubici do Velké ceny Bahrajnu startovali na měkké (C3) směsi pneumatik. Drtivá většina pak volila dvouzastávkovou strategii - jednou se v boxech ukázal zmíněný Ricciardo, třikrát Vettel, jemuž po incidentu kvůli vibracím prasklo přední křídlo a Sainz, jenž jako jediný vyzkoušel tvrdou (C1) směs.
První trojice sáhla k odlišným dvouzastávkovým strategiím, na čele šlo o napjatou strategickou bitvu mezi Mercedesy a Ferrari, kteří se při obou kolech výměn pneumatik snažili navzájem podseknout. Výtečný Leclerc si ale před svou druhou zastávkou vytvořil takový náskok, že si své vedení dokázal udržet, než jej v závěru postihly potíže s motorem.
Nejdelší stint předved Stroll na středně-tvrdé (C2) směsi - 33 kol představovalo 57,9 % závodu vypsaného na 57 okruhů. Na měkké směsi vydržel nejdéle Gasly (30 kol), na tvrdé Sainz (16 kol), který skončil po závadě převodovky předčasně.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.