BAHRAJN - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v boxech během Velké ceny Bahrajnu 2019 a s jakými pneumatikovými strategiemi ji odjely?
Bleskurychlé zastávky jsme zaznamenali u Verstappena (2,17 s), Kubici (2,18 s) a Vettela (2,19) - rozdíl mezi nimi dosáhl pouhé 2 setiny sekundy. Vydařená byla rovněž přezutí Leclerca v 36. kole (2,30 s) či Bottase v 37. kole (2,38 s).
Nejkratší čas u mechaniků strávil Ricciardo (25,676 s), ten však jel pouze na jednozastávkovou strategii, která nebyla moc úspěšná, kvůli technickému problému navíc do cíle nedojel. Z dvouzastávkových pilotů na tom byl nejlépe Hamilton, jenž si v boxové uličce pobyl celkově i s průjezdy 48,579 vteřiny.
Všichni piloti s výjimko Kubici do Velké ceny Bahrajnu startovali na měkké (C3) směsi pneumatik. Drtivá většina pak volila dvouzastávkovou strategii - jednou se v boxech ukázal zmíněný Ricciardo, třikrát Vettel, jemuž po incidentu kvůli vibracím prasklo přední křídlo a Sainz, jenž jako jediný vyzkoušel tvrdou (C1) směs.
První trojice sáhla k odlišným dvouzastávkovým strategiím, na čele šlo o napjatou strategickou bitvu mezi Mercedesy a Ferrari, kteří se při obou kolech výměn pneumatik snažili navzájem podseknout. Výtečný Leclerc si ale před svou druhou zastávkou vytvořil takový náskok, že si své vedení dokázal udržet, než jej v závěru postihly potíže s motorem.
Nejdelší stint předved Stroll na středně-tvrdé (C2) směsi - 33 kol představovalo 57,9 % závodu vypsaného na 57 okruhů. Na měkké směsi vydržel nejdéle Gasly (30 kol), na tvrdé Sainz (16 kol), který skončil po závadě převodovky předčasně.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.