BAHRAJN - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v boxech během Velké ceny Bahrajnu 2019 a s jakými pneumatikovými strategiemi ji odjely?
Bleskurychlé zastávky jsme zaznamenali u Verstappena (2,17 s), Kubici (2,18 s) a Vettela (2,19) - rozdíl mezi nimi dosáhl pouhé 2 setiny sekundy. Vydařená byla rovněž přezutí Leclerca v 36. kole (2,30 s) či Bottase v 37. kole (2,38 s).
Nejkratší čas u mechaniků strávil Ricciardo (25,676 s), ten však jel pouze na jednozastávkovou strategii, která nebyla moc úspěšná, kvůli technickému problému navíc do cíle nedojel. Z dvouzastávkových pilotů na tom byl nejlépe Hamilton, jenž si v boxové uličce pobyl celkově i s průjezdy 48,579 vteřiny.
Všichni piloti s výjimko Kubici do Velké ceny Bahrajnu startovali na měkké (C3) směsi pneumatik. Drtivá většina pak volila dvouzastávkovou strategii - jednou se v boxech ukázal zmíněný Ricciardo, třikrát Vettel, jemuž po incidentu kvůli vibracím prasklo přední křídlo a Sainz, jenž jako jediný vyzkoušel tvrdou (C1) směs.
První trojice sáhla k odlišným dvouzastávkovým strategiím, na čele šlo o napjatou strategickou bitvu mezi Mercedesy a Ferrari, kteří se při obou kolech výměn pneumatik snažili navzájem podseknout. Výtečný Leclerc si ale před svou druhou zastávkou vytvořil takový náskok, že si své vedení dokázal udržet, než jej v závěru postihly potíže s motorem.
Nejdelší stint předved Stroll na středně-tvrdé (C2) směsi - 33 kol představovalo 57,9 % závodu vypsaného na 57 okruhů. Na měkké směsi vydržel nejdéle Gasly (30 kol), na tvrdé Sainz (16 kol), který skončil po závadě převodovky předčasně.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.