Závěrečné jízdy na okruhu v bahrajnském Sakhiru nemají směrek k nadcházející kvalifikaci tu nejlepší vypovídací hodnotu, protože boj o pole position se odehraje za zcela jiných podmínek. Přesto Charles Leclerc i Sebastian Vettel skončili s nezanedbatelnou výhodou na prvních dvou místech časomíry.
Před začátkem závěrečného volného tréninku před kvalifikací na GP Bahrajnu čekalo jezdce i fanoušky velmi příjemné počasí s teplotou vzduchu 26°C, teplota samotného povrchu dráhy se vyšplhala na 40°C, vlhkost vzduchu je na 50%. Pro tento závodní víkend mají týmy k dispozici směsi pneumatik C1 (bílá, hard), C2 (žlutá, medium) a C3 (červená, soft), tedy z nejtvrdší strany dostupného spektra pro letošní sezónu.
Ihned po rozsvícení zeleného světla na konci boxové uličky vyrazili na dráhu první piloti v čele s Lando Norrisem, prakticky všichni na nejtvrdší sadě pneumatik. Proběhla zatím instalační kola a po prvních pěti minutách byla tabulka časů prázdná.
Sebastian Vettel si pro úvod vzal rovnou čerstvou sadu nejměkkčích gum, Robert Kubica vyjel na žlutých pneumatikách prostřední tvrdosti. Němec pokračoval měřeným kolem a zaznamenal první čas 1:31.617, avšak na několika místech včetně poslední zatáčky byl moc široký.
Po necelých prvních deseti minutách je na trati již také jeho stájový kolega Charles Leclerc rovněž na pneumatikách s červeným kroužkem a ihned vylepšil první sektor, avšak také měl několik nestabilních okamžiků a v cíli měl na časomíře 1:31.756.
Na nejměkkčí směs přezuli také oba piloti Alfa Romeo Kimi Räikkönen a Antonio Giovinazzi. Ital byl nejrychlejší ve třetím sektoru, v předchozích dvou měl osobní nejlepší časy a celkově ztrácel na první příčku čtvrt hodiny od začátku půl sekundy (1:32.132), těsně za Leclerca na třetí místo poskočil Kimi Räikkönen (1:31.761).
Pořadí dle časomíry po první třetině: Vettel, Leclerc, Räikkönen, Grosjean, Ricciardo, Giovinazzi (všichni na nejměkkčích pneumatikách, zbytek pole zatím bez časů).
V další fázi tréninkových jízd se na trati objevil Valtteri Bottas, jenž na červených pneumatikách šel ihned do čela tabulky (1:31.169), Daniil Kvyat se zařadil za finského pilota na druhé místo (1:31.592) a závodní dráha se postupně začala plnit dalšími vozy. Oba piloti McLarenu Carlos Sainz (1:31.650) i Lando Norris (1:31.675) jezdili přibližně v polovině tréninku jako jediní na prostředních pneumatikách.
Na dráhu vyrazil v tuto dobu konečně také Lewis Hamilton a na nejměkkčí směsi přepsal první sektor, ve druhém a třetím zaznamenal osobní maximum a vyšvihl se na první příčku (1:31.016), avšak i on se nevyvaroval četných chybiček. Williams se i nadále velmi trápí, George Russel ztrácí na čelo přes tři sekundy (1:34.320), o další sekundu zpět se na posledním místě nachází Robert Kubica (1:35.385).
Max Verstappen zajel svůj první čas a okamžitě byl na první pozici (1:30.959) o necelých šest setin před Lewisem Hamiltonem. Oba McLareny jsou před závěrečnou třetinou pořád na žlutých gumách na slibném osmém a devátém místě (Sainz, Norris) a to přibližně se ztrátou 0.7s na první místo.
Pořadí v TOP10 po druhé třetině: Verstappen, Hamilton, Bottas, Hülkenberg, Leclerc, Kvyat, Vettel, Sainz, Norris a Pérez.
Ferrari začalo kvalifikační simulace a na rychlosti vozů je to znát. Charles Leclerc na to šlápnul a dosud nejlepší čas ztlačil o téměř sekundu a půl (1:29.569), Sebastian Vettel se za něho zařadil na druhé místo (1:29.738). Stáj z Maranella tedy zřejmě testuje i chlazení svých vozů, během samotných kvalifikačních bojů bude totiž chladněji a současné podmínky na trati tak nejsou příliš reprezentativní.
Opakované záběry mezitím poodhalují problémy různých jezdců v zatáčce číslo čtyři. Lando Norris v závěrečných minutách vyzkoušel také softy (1:31.675). Celé startovní pole má své nejlepší časy zajeté na nejměkkčích pneumatikách s jedinou výjimkou a to je Pierre Gasly (žluté).
V závěru třetího tréninku se dokázal vyšvihnout na třetí místo (1:30.955) těsně před Maxe Vertappena a Carlose Sainze. Krátce poté ho o víc jak desetinku přeskočil Romain Grosjean následovaný Nico Hülkenbergem, časy dalších pilotů neodrážely výraznější progres. V poslední minutě se na třetí místo dostal Valtteri Bottas (1:30.389), avšak své kolo také trochu pokazil v závěru okruhu. Svého stájového kolegu nakonec přeskočil o kousíček Lewis Hamilton (1:30.334).
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.