Během druhého tréninku v Bahrajnu bylo opět nejrychlejší Ferrari, tentokrát v pořadí Vettel, Leclerc. Mercedes ztrácel více než půl sekundy. Alfa Romeo většinu času stála v garáži.
Slunce nad Bahrajnem už zapadlo, umělé osvětlení je však zastoupilo a piloty (a týmy) čeká druhý trénink před Velkou cenou Bahrajnu. Teplota je aktuálně má trať 31 °C, což je však o zhruba 18 °C méně, než tomu bylo během ranního tréninku. Vzduch má 24,8 ° C. Na konci boxové uličky se objevuje zelená. Nicméně týmy to zatím nijak nerozhodilo a na trať během prvních pěti minut nikdo nevyjel.
To však změnil Daniel Ricciardo s Renaultem, který vyjel na tvrdých pneumatikách. Následoval jej Sebastian Vettel s Ferrari na středně-tvrdé sadě. Po dalších minutách jej následují další. První měřený čas zajíždí Ricciardo a má hodnotu 1:32,932 min.
He hasn't put a foot wrong all day, then... 😮That's Sebastian Vettel behind all that tyre smoke#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/SJFIwgJWX7
— Formula 1 (@F1) March 29, 2019Avšak ani během minuty je vše jinak - Vettel zajíždí rychlejší čas, avšak hned vzápětí Vettela překonává jeho týmový kolega Leclerc (1:30,203 min). Räikkönen dostal ve druhé zatáčce hodiny, avšak nic vážného a pokračoval dál. Hamilton se řadí na čtvrté místo, ale jeho týmový kolega Bottas se dostává do čela s časem 1:30,124 min.
Pořadí první desítky po úvodní půl hodině tréninku: Bottas, Leclerc, Verstappen, Hamilton, Vettel, Gasly, Sainz, Magnussen, Hülkenberg, Norris.
Ferrari přezulo na měkkou sadu a Vettel hned atakuje první příčku. Zajel čas 1:28,942 min.
Největší rychlost zatím na rovince předvedl Gasly - 322/7 km/hod, následován oběma Renaulty (321 km/hod). Ferrari jako první zkouší kvalifikační kola, ostatní v garáži. To se však brzy mění.
Magnussen se řadí na sedmé místo a předjel tak svého týmového kolegu Grosjeana. Máme za sebou polovinu a všichni kromě vozů Alfa Romeo a Strolla (jeho Racing Point opravuje podlahu) již zajel kvalifikační kola.
Ferrari se drží na čele, i když Vettel zajel poslední zatáčku velmi zeširoka. Jeho čas je 1:28.846 min a jeho týmový kolega ztrácí jen 0,035 s.
Stroll opět na trati, řadí se však na sedmnácté místo, na konci kola si udělal menší výlet mimo trať. Vozy Alfa Romeo stále v garáži, oba jezdci zatím ujeli deset kol a nevypadá, že by se vydávali na trať v nejbližších minutách. Podle SkySports se jedná o problém s únikem vody.
První desítka po hodině tréninku: Vettel, Leclerc, Hamilton, Bottas, Hülkenberg, Vestappen, Magnussen, Norris, Grosjean, Kvjat.
Nyní týmy začali zkoušet závodní simulace, Hamilton, Bottas či Verstappen jezdí časy 1:35 min. Vypadá to tedy, že se týmy soustředí na závod a vypustili druhou sadu kvalifikačních kol.
Vettel je další, kdo vyjel mimo, tentokrát ve druhé zatáčce. Nejrychlejší čas na rovince zatím předvedl Kvjat - 328,9 km/hod. A Giovinazzi vyráží ještě na trať, Alfa Romeo zmeškala většinu tréninku, zbývá deset minut. Má měkkou sadu. A ačkoliv svůj čas zlepšil, zůstává osmnáctý.
Nicméně ke konci se již nic převratného nestalo a ani časy se příliš neměnily. Ferrari tedy zažilo slušný pátek a otázkou zůstává, zda si rychlost udrží.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.