Během druhého tréninku v Bahrajnu bylo opět nejrychlejší Ferrari, tentokrát v pořadí Vettel, Leclerc. Mercedes ztrácel více než půl sekundy. Alfa Romeo většinu času stála v garáži.
Slunce nad Bahrajnem už zapadlo, umělé osvětlení je však zastoupilo a piloty (a týmy) čeká druhý trénink před Velkou cenou Bahrajnu. Teplota je aktuálně má trať 31 °C, což je však o zhruba 18 °C méně, než tomu bylo během ranního tréninku. Vzduch má 24,8 ° C. Na konci boxové uličky se objevuje zelená. Nicméně týmy to zatím nijak nerozhodilo a na trať během prvních pěti minut nikdo nevyjel.
To však změnil Daniel Ricciardo s Renaultem, který vyjel na tvrdých pneumatikách. Následoval jej Sebastian Vettel s Ferrari na středně-tvrdé sadě. Po dalších minutách jej následují další. První měřený čas zajíždí Ricciardo a má hodnotu 1:32,932 min.
He hasn't put a foot wrong all day, then... 😮That's Sebastian Vettel behind all that tyre smoke#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/SJFIwgJWX7
— Formula 1 (@F1) March 29, 2019Avšak ani během minuty je vše jinak - Vettel zajíždí rychlejší čas, avšak hned vzápětí Vettela překonává jeho týmový kolega Leclerc (1:30,203 min). Räikkönen dostal ve druhé zatáčce hodiny, avšak nic vážného a pokračoval dál. Hamilton se řadí na čtvrté místo, ale jeho týmový kolega Bottas se dostává do čela s časem 1:30,124 min.
Pořadí první desítky po úvodní půl hodině tréninku: Bottas, Leclerc, Verstappen, Hamilton, Vettel, Gasly, Sainz, Magnussen, Hülkenberg, Norris.
Ferrari přezulo na měkkou sadu a Vettel hned atakuje první příčku. Zajel čas 1:28,942 min.
Největší rychlost zatím na rovince předvedl Gasly - 322/7 km/hod, následován oběma Renaulty (321 km/hod). Ferrari jako první zkouší kvalifikační kola, ostatní v garáži. To se však brzy mění.
Magnussen se řadí na sedmé místo a předjel tak svého týmového kolegu Grosjeana. Máme za sebou polovinu a všichni kromě vozů Alfa Romeo a Strolla (jeho Racing Point opravuje podlahu) již zajel kvalifikační kola.
Ferrari se drží na čele, i když Vettel zajel poslední zatáčku velmi zeširoka. Jeho čas je 1:28.846 min a jeho týmový kolega ztrácí jen 0,035 s.
Stroll opět na trati, řadí se však na sedmnácté místo, na konci kola si udělal menší výlet mimo trať. Vozy Alfa Romeo stále v garáži, oba jezdci zatím ujeli deset kol a nevypadá, že by se vydávali na trať v nejbližších minutách. Podle SkySports se jedná o problém s únikem vody.
První desítka po hodině tréninku: Vettel, Leclerc, Hamilton, Bottas, Hülkenberg, Vestappen, Magnussen, Norris, Grosjean, Kvjat.
Nyní týmy začali zkoušet závodní simulace, Hamilton, Bottas či Verstappen jezdí časy 1:35 min. Vypadá to tedy, že se týmy soustředí na závod a vypustili druhou sadu kvalifikačních kol.
Vettel je další, kdo vyjel mimo, tentokrát ve druhé zatáčce. Nejrychlejší čas na rovince zatím předvedl Kvjat - 328,9 km/hod. A Giovinazzi vyráží ještě na trať, Alfa Romeo zmeškala většinu tréninku, zbývá deset minut. Má měkkou sadu. A ačkoliv svůj čas zlepšil, zůstává osmnáctý.
Nicméně ke konci se již nic převratného nestalo a ani časy se příliš neměnily. Ferrari tedy zažilo slušný pátek a otázkou zůstává, zda si rychlost udrží.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.