Během druhého tréninku v Bahrajnu bylo opět nejrychlejší Ferrari, tentokrát v pořadí Vettel, Leclerc. Mercedes ztrácel více než půl sekundy. Alfa Romeo většinu času stála v garáži.
Slunce nad Bahrajnem už zapadlo, umělé osvětlení je však zastoupilo a piloty (a týmy) čeká druhý trénink před Velkou cenou Bahrajnu. Teplota je aktuálně má trať 31 °C, což je však o zhruba 18 °C méně, než tomu bylo během ranního tréninku. Vzduch má 24,8 ° C. Na konci boxové uličky se objevuje zelená. Nicméně týmy to zatím nijak nerozhodilo a na trať během prvních pěti minut nikdo nevyjel.
To však změnil Daniel Ricciardo s Renaultem, který vyjel na tvrdých pneumatikách. Následoval jej Sebastian Vettel s Ferrari na středně-tvrdé sadě. Po dalších minutách jej následují další. První měřený čas zajíždí Ricciardo a má hodnotu 1:32,932 min.
He hasn't put a foot wrong all day, then... 😮That's Sebastian Vettel behind all that tyre smoke#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/SJFIwgJWX7
— Formula 1 (@F1) March 29, 2019Avšak ani během minuty je vše jinak - Vettel zajíždí rychlejší čas, avšak hned vzápětí Vettela překonává jeho týmový kolega Leclerc (1:30,203 min). Räikkönen dostal ve druhé zatáčce hodiny, avšak nic vážného a pokračoval dál. Hamilton se řadí na čtvrté místo, ale jeho týmový kolega Bottas se dostává do čela s časem 1:30,124 min.
Pořadí první desítky po úvodní půl hodině tréninku: Bottas, Leclerc, Verstappen, Hamilton, Vettel, Gasly, Sainz, Magnussen, Hülkenberg, Norris.
Ferrari přezulo na měkkou sadu a Vettel hned atakuje první příčku. Zajel čas 1:28,942 min.
Největší rychlost zatím na rovince předvedl Gasly - 322/7 km/hod, následován oběma Renaulty (321 km/hod). Ferrari jako první zkouší kvalifikační kola, ostatní v garáži. To se však brzy mění.
Magnussen se řadí na sedmé místo a předjel tak svého týmového kolegu Grosjeana. Máme za sebou polovinu a všichni kromě vozů Alfa Romeo a Strolla (jeho Racing Point opravuje podlahu) již zajel kvalifikační kola.
Ferrari se drží na čele, i když Vettel zajel poslední zatáčku velmi zeširoka. Jeho čas je 1:28.846 min a jeho týmový kolega ztrácí jen 0,035 s.
Stroll opět na trati, řadí se však na sedmnácté místo, na konci kola si udělal menší výlet mimo trať. Vozy Alfa Romeo stále v garáži, oba jezdci zatím ujeli deset kol a nevypadá, že by se vydávali na trať v nejbližších minutách. Podle SkySports se jedná o problém s únikem vody.
První desítka po hodině tréninku: Vettel, Leclerc, Hamilton, Bottas, Hülkenberg, Vestappen, Magnussen, Norris, Grosjean, Kvjat.
Nyní týmy začali zkoušet závodní simulace, Hamilton, Bottas či Verstappen jezdí časy 1:35 min. Vypadá to tedy, že se týmy soustředí na závod a vypustili druhou sadu kvalifikačních kol.
Vettel je další, kdo vyjel mimo, tentokrát ve druhé zatáčce. Nejrychlejší čas na rovince zatím předvedl Kvjat - 328,9 km/hod. A Giovinazzi vyráží ještě na trať, Alfa Romeo zmeškala většinu tréninku, zbývá deset minut. Má měkkou sadu. A ačkoliv svůj čas zlepšil, zůstává osmnáctý.
Nicméně ke konci se již nic převratného nestalo a ani časy se příliš neměnily. Ferrari tedy zažilo slušný pátek a otázkou zůstává, zda si rychlost udrží.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.