BAHRAJN - 1. TRÉNINK; Úvodní část závodního víkendu v Bahrajnu zvládli nejlépe jezdci Ferrari. Nejrychlejší Charles Leclerc nadělil Mercedesům sekundu, před ně se vlezl jeho týmový kolega Sebastian Vettel. Red Bully se seřadili až za nimi, nejlepším ze středu pole byl Carlos Sainz s McLarenem vybaveným čerstvou pohonnou jednotkou Renault.
Za pouštním dobrodružstvím se jako první vydal Giovinazzi s Alfou Romeo. Pirelli sem přivezlo to nejtvrdší ze svých směsí: C1, C2 (středně-tvrdá) a C3 (měkká). FIA pro zatraktivnění předjíždění přidala třetí DRS zónu - ta nová se nachází za zatáčkou č. 3 (podrobnější info zde).
Zdržení jsme v úvodu zaznamenali u Red Bullu, který řešil závadu na posilovači řízení ve voze Verstappena. Po 18 min se objevil na trati a hned se pustil do nejrychlejšího kola - 1:33,085 min.
Kubica byl za 5 min o 3,7 sekundy pomalejší. Polák před tréninkem uvedl, že se kvůli nedostatku náhradních dílů musí vyvarovat jízdy přes obrubníky, což jej bude stát i čas na kolo. Williams pro něj stále nemá novou podlahu, tu z Austrálie v továrně pouze narychlo slepil a opravil.
Sainz ve svém prvním kole na Verstappena ztratil 2,3 s. Jezdil už s novou pohonnou jednotkou, jelikož mu v Austrálii odešel motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), který nepůjde opravit. Opětovnou využitelnost zbylých komponent analyzuje Renault.
Po půlhodině dostal Stroll s Force Indií smyk a předním křídlem narazil v zatáčce č. 4 do bariéry, vůz ale jinak moc poškozen nebyl. Krátce nato zajel Vettel velmi rychlá kola: 1:32,299 a 1:31,747 min na měkkých pneumatikách, jež měly na kontě 7 kol.
Ferrari má co napravovat - v Bahrajnu chce ukázat, že vyřešilo své potíže z Austrálie a bude moci s Mercedesem opět bojovat o vítězství. Mercedesy se drží za rudými vozy, Bottas ztrácí 0,593 s a Hamilton 0,75 s, druhou příčku hájí s odstupem 0,137 s Leclerc.
Steady, Lance 😮Those tyres are cooked, and there's some front wing damage after the Canadian spins #BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/G8GgxWYyV4
— Formula 1 (@F1) March 29, 2019V polovině tréninku se k ostrému pokusu rozjíždí znovu Verstappen a o 74 tisícin sekundy překonává Vettela: 1:31,673 min. Hamilton se očividně trápí se zadní části svého vozu více než Bottas, mechanici mu mění zadní křídlo.
Oběma se v honbě za nejrychlejším časem daří: Bottas 1:31,328 a Hamilton 1:31,601 min. Po hodině se ale ke slovu opět hlásí piloti Ferrari: Vettel 1:30,617 a Leclerc 1:30,354 min - to je téměř sekunda náskoku na Stříbrné šípy!
K drobnému dramatu dochází mezi Sainzem a Räikkönenem. Španěl blokuje jezdce Alfy Romeo, a ten si stěžuje: "McLaren téměř narazil do mého boku." Sainzovi se daří a po hodině je nejrychlejším za velkou trojkou - na 7. místě ztrácí na Leclerca 1,6 s. Za nejlepší tým středu pole přitom označil Haas, jenž má mít na ostatní půl sekundy k dobru.
60 minutes on track completed, with a little under half an hour left to go for FP1. Carlos is currently in P7, Lando P14. #BahrainGP 🇧🇭 pic.twitter.com/9QB2ipU3OJ
— McLaren (@McLarenF1) March 29, 2019"Renault přes zimu odvedl velmi dobrou práci. Přišli s tím, co slíbili. Myslím, že z pohledu výkonu jsme na tom dobře," hodnotí šéf McLarenu Zak Brown.
V závěru se týmy jako obvykle věnovaly spíše delším jízdám, na pořadí se toho už moc neměnilo. Suverénně nejpomalejší je stále Williams, jenž za špičkou zaostává o 3,8 sekundy. Trápení slavného týmu doložil Russell 5 min před koncem smykem před zatáčkou č. 3.
K dramatickému okamžiku došlo v poslední minutě, kdy spolu kolidovali Hülkenberg a Giovinazzi, jenž moc snažil se dostat před svého německého soupeře. "Nemám ponětí, na co si hrál," stěžoval si pilot Renaultu. Spíše to však ve skutečnosti vypadalo na jeho chybu, protože do Giovinazziho zabočil on. Grosjean pro změnu dojel pomalu do boxů poté, co mu upadla pravá část předního křídla.
Více nám toho o formě napoví druhý trénink, jenž je kvůli časovému posunu všech částí víkendu také podstatně reprezentativnější - pojede se totiž podvečer za stejných podmínek jako kvalifikace a závod. V něm týmy získají klíčová data pro další průběh.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.