Ferrari na úvod je v Bahrajnu o sekundu rychlejší než Mercedes, Leclerc předčí Vettela

Charles Leclerc opět předčí Sebastiana Vettela
Charles Leclerc opět předčí Sebastiana Vettela, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 29. března 2019 12:00
Sdílej:

BAHRAJN - 1. TRÉNINK; Úvodní část závodního víkendu v Bahrajnu zvládli nejlépe jezdci Ferrari. Nejrychlejší Charles Leclerc nadělil Mercedesům sekundu, před ně se vlezl jeho týmový kolega Sebastian Vettel. Red Bully se seřadili až za nimi, nejlepším ze středu pole byl Carlos Sainz s McLarenem vybaveným čerstvou pohonnou jednotkou Renault.

Za pouštním dobrodružstvím se jako první vydal Giovinazzi s Alfou Romeo. Pirelli sem přivezlo to nejtvrdší ze svých směsí: C1, C2 (středně-tvrdá) a C3 (měkká). FIA pro zatraktivnění předjíždění přidala třetí DRS zónu - ta nová se nachází za zatáčkou č. 3 (podrobnější info zde).

Zdržení jsme v úvodu zaznamenali u Red Bullu, který řešil závadu na posilovači řízení ve voze Verstappena. Po 18 min se objevil na trati a hned se pustil do nejrychlejšího kola - 1:33,085 min.

Kubica byl za 5 min o 3,7 sekundy pomalejší. Polák před tréninkem uvedl, že se kvůli nedostatku náhradních dílů musí vyvarovat jízdy přes obrubníky, což jej bude stát i čas na kolo. Williams pro něj stále nemá novou podlahu, tu z Austrálie v továrně pouze narychlo slepil a opravil.

Sainz ve svém prvním kole na Verstappena ztratil 2,3 s. Jezdil už s novou pohonnou jednotkou, jelikož mu v Austrálii odešel motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), který nepůjde opravit. Opětovnou využitelnost zbylých komponent analyzuje Renault.

Po půlhodině dostal Stroll s Force Indií smyk a předním křídlem narazil v zatáčce č. 4 do bariéry, vůz ale jinak moc poškozen nebyl. Krátce nato zajel Vettel velmi rychlá kola: 1:32,299 a 1:31,747 min na měkkých pneumatikách, jež měly na kontě 7 kol.

Ferrari má co napravovat - v Bahrajnu chce ukázat, že vyřešilo své potíže z Austrálie a bude moci s Mercedesem opět bojovat o vítězství. Mercedesy se drží za rudými vozy, Bottas ztrácí 0,593 s a Hamilton 0,75 s, druhou příčku hájí s odstupem 0,137 s Leclerc.

Steady, Lance 😮Those tyres are cooked, and there's some front wing damage after the Canadian spins #BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/G8GgxWYyV4

— Formula 1 (@F1) March 29, 2019

V polovině tréninku se k ostrému pokusu rozjíždí znovu Verstappen a o 74 tisícin sekundy překonává Vettela: 1:31,673 min. Hamilton se očividně trápí se zadní části svého vozu více než Bottas, mechanici mu mění zadní křídlo.

Oběma se v honbě za nejrychlejším časem daří: Bottas 1:31,328 a Hamilton 1:31,601 min. Po hodině se ale ke slovu opět hlásí piloti Ferrari: Vettel 1:30,617 a Leclerc 1:30,354 min - to je téměř sekunda náskoku na Stříbrné šípy!

K drobnému dramatu dochází mezi Sainzem a Räikkönenem. Španěl blokuje jezdce Alfy Romeo, a ten si stěžuje: "McLaren téměř narazil do mého boku." Sainzovi se daří a po hodině je nejrychlejším za velkou trojkou - na 7. místě ztrácí na Leclerca 1,6 s. Za nejlepší tým středu pole přitom označil Haas, jenž má mít na ostatní půl sekundy k dobru.

60 minutes on track completed, with a little under half an hour left to go for FP1. Carlos is currently in P7, Lando P14. #BahrainGP 🇧🇭 pic.twitter.com/9QB2ipU3OJ

— McLaren (@McLarenF1) March 29, 2019

"Renault přes zimu odvedl velmi dobrou práci. Přišli s tím, co slíbili. Myslím, že z pohledu výkonu jsme na tom dobře," hodnotí šéf McLarenu Zak Brown.

V závěru se týmy jako obvykle věnovaly spíše delším jízdám, na pořadí se toho už moc neměnilo. Suverénně nejpomalejší je stále Williams, jenž za špičkou zaostává o 3,8 sekundy. Trápení slavného týmu doložil Russell 5 min před koncem smykem před zatáčkou č. 3.

K dramatickému okamžiku došlo v poslední minutě, kdy spolu kolidovali Hülkenberg a Giovinazzi, jenž moc snažil se dostat před svého německého soupeře. "Nemám ponětí, na co si hrál," stěžoval si pilot Renaultu. Spíše to však ve skutečnosti vypadalo na jeho chybu, protože do Giovinazziho zabočil on. Grosjean pro změnu dojel pomalu do boxů poté, co mu upadla pravá část předního křídla.

Více nám toho o formě napoví druhý trénink, jenž je kvůli časovému posunu všech částí víkendu také podstatně reprezentativnější - pojede se totiž podvečer za stejných podmínek jako kvalifikace a závod. V něm týmy získají klíčová data pro další průběh.

Stalo se