Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko hovoří o důvodech, proč Ferrari překvapivě nebylo v Austrálii ve formě a skončilo bez pódia až za nimi.
"Je celkem jasné, že Ferrari nebylo výkonné. A také Haas. Nevíme to přesně, ale myslím si, že jen snížili výkonnost, protože měli problémy s chlazením. Haas byl najednou pomalejší" než v testech při dlouhých jízdách ve srovnání se zbytkem středu pole.
Vettel ztrácel i na měkčích pneumatikách v závodě, což podle Marka nasvědčuje, že měli také problém s nastavením: "Jedním příznakem je to, že byl Leclerc na bílých [tvrdých] pneumatikách rychlejší než Vettel na žlutých [středně-tvrdých]."
"To znamená, že něco není v pořádku. Vettel zajel jen tři částečně rychlá kola, pak jeho tempo opadlo. Ferrari kvůli teplotě a jejich degradaci pneumatik na žluté směsi nepředstavovalo žádné nebezpečí. My jsme s degradací na druhou stranu neměli žádné potíže, a to jsme ani nejezdili na limitu," upozorňuje odborný poradce Red Bullu.
Podle něj na výpadek formy Ferrari neměla dopad aerodynamická filozofie či hrbolatost okruhu v Albert Parku: "To se podle mě zveličuje. Přední křídlo víceméně ovlivňuje koncept vozu. Ale jsou další věci, které v přední části vozu také hrají roli. Existují různé koncepty, pokud však jde o závodní rychlost, tak byl Bottas o krok před zbytkem. Ferrari bylo na stejné úrovni s námi."
A soudí, že Ferrari doplácí i na zpřísnění pravidel v oblasti motorů a využívání maziv: "FIA velmi dobře zareagovala a zavřela několik děr nebo je přinejhorším minimalizovala. Díky tomu již neexistují ty špičky v rychlosti, které mělo Ferrari na posledních 25 či 30 % rovinek. To je fajn," pochvaluje si Marko.
Stáj z Maranella však netrápily jen potíže s chlazením - ty byly drobností ve srovnání se špatnou korelací dat, kvůli které nefungovaly doporučená nastavení a závěry z jejich simulátoru. To vedlo k špatnému nastavení vozu, vyššímu opotřebení pneumatik i spotřebě paliva. Podle šéfa týmu Mattii Binotta se jim al tyto problémy podařilo vyřešit a v Bahrajnu budou znovu ve formě.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.