Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko hovoří o důvodech, proč Ferrari překvapivě nebylo v Austrálii ve formě a skončilo bez pódia až za nimi.
"Je celkem jasné, že Ferrari nebylo výkonné. A také Haas. Nevíme to přesně, ale myslím si, že jen snížili výkonnost, protože měli problémy s chlazením. Haas byl najednou pomalejší" než v testech při dlouhých jízdách ve srovnání se zbytkem středu pole.
Vettel ztrácel i na měkčích pneumatikách v závodě, což podle Marka nasvědčuje, že měli také problém s nastavením: "Jedním příznakem je to, že byl Leclerc na bílých [tvrdých] pneumatikách rychlejší než Vettel na žlutých [středně-tvrdých]."
"To znamená, že něco není v pořádku. Vettel zajel jen tři částečně rychlá kola, pak jeho tempo opadlo. Ferrari kvůli teplotě a jejich degradaci pneumatik na žluté směsi nepředstavovalo žádné nebezpečí. My jsme s degradací na druhou stranu neměli žádné potíže, a to jsme ani nejezdili na limitu," upozorňuje odborný poradce Red Bullu.
Podle něj na výpadek formy Ferrari neměla dopad aerodynamická filozofie či hrbolatost okruhu v Albert Parku: "To se podle mě zveličuje. Přední křídlo víceméně ovlivňuje koncept vozu. Ale jsou další věci, které v přední části vozu také hrají roli. Existují různé koncepty, pokud však jde o závodní rychlost, tak byl Bottas o krok před zbytkem. Ferrari bylo na stejné úrovni s námi."
A soudí, že Ferrari doplácí i na zpřísnění pravidel v oblasti motorů a využívání maziv: "FIA velmi dobře zareagovala a zavřela několik děr nebo je přinejhorším minimalizovala. Díky tomu již neexistují ty špičky v rychlosti, které mělo Ferrari na posledních 25 či 30 % rovinek. To je fajn," pochvaluje si Marko.
Stáj z Maranella však netrápily jen potíže s chlazením - ty byly drobností ve srovnání se špatnou korelací dat, kvůli které nefungovaly doporučená nastavení a závěry z jejich simulátoru. To vedlo k špatnému nastavení vozu, vyššímu opotřebení pneumatik i spotřebě paliva. Podle šéfa týmu Mattii Binotta se jim al tyto problémy podařilo vyřešit a v Bahrajnu budou znovu ve formě.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.