Před devíti lety se Fernando Alonso přidal k Ferrari, s nímž měl tvořit hvězdný tým a vyhrávat tituly. To se žel nepodařilo a bývalý prezident Scuderie Luca di Montezemolo nyní na toto období vzpomíná v oficiálním podcastu Formule 1.
"On byl Alonso, nikoliv Alonso - Ferrari. Když vyhrával, byl spokojený. Pokud nevyhrával, byl to problém týmu, spokojený nebyl. Jinými slovy: byl týmu vzdálenější než Michael [Schumacher] a Niki [Lauda], obzvlášť v náročných chvílích. Být týmu nablízko ve chvílích dobrých je snadné," popisuje Montezemolo svého bývalého jezdce.
Jeho talent nicméně obdivuje: "Pokud jde o výkonnost, pak je Fernando velmi dobrý. Pro mě je na úrovni s Hamiltonem a Vettelem a v závodě je velmi blízko Michaelovi. V závodě je fantastickým jezdcem."
Jak to, že tedy s Ferrari nedosáhl na kýžený titul? "Abych byl upřímný, tak měl smůlu, že byl u Ferrari v době, kdy na tom byl Red Bull stejně nebo velmi blízko tomu, jako Ferrari na počátku třetího tisíciletí," vypočítává Montezemolo.
😂😂😂😂😂😂! It had to be a reason not to follow this account until now. Today you remind me again!! President never said that. Specially after scoring 80% of the points for our team. We race hard, together, with all our heart and we fought until last race for championships ✊️
— Fernando Alonso (@alo_oficial) March 26, 2019"Nemám to rád, ale musím to říct - měl smůlu. V roce 2012 prohrál šampionát v Brazílii, kde Sebastian [Vettel] v prvním kolo havaroval s [Brunem] Sennou. Nebo když tým udělal velkou chybu v roce 2010, kdy stačilo dojet na čtvrtém místě, a my jsme o titul přišli v posledním kole," vzpomíná Montezemolo.
"Šampionát [v letech 2010 a 2012] neprohrál kvůli vlastním chybám. Pokud by vyhrál jeden šampionát, tak bychom se dnes bavili o něčem jiném. Hovořili bychom o tom, že Alonso, i když ta mnohá léta neměl nejlepší auto, dokázal šampionát vyhrát. Alonso je velmi silný," popisuje bývalý prezident Ferrari.
Reakce Alonsa na tento podcast na Twitteru sebe nenechala dlouho čekat: "Muselo to mít důvod, proč jsem doposud tento účet nesledoval. Dnes jste mi to znovu připomněli!! Prezident tohle nikdy neřekl. Obzvlášť poté, co jsem pro náš tým získal 80 % bodů. Závodili jsme tvrdě, společně, celým naším srdce a bojovali jsme o šampionát až do posledního závodu."
Podcast s Lucou di Montezemolem si můžete poslechnout zde:
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.