Před devíti lety se Fernando Alonso přidal k Ferrari, s nímž měl tvořit hvězdný tým a vyhrávat tituly. To se žel nepodařilo a bývalý prezident Scuderie Luca di Montezemolo nyní na toto období vzpomíná v oficiálním podcastu Formule 1.
"On byl Alonso, nikoliv Alonso - Ferrari. Když vyhrával, byl spokojený. Pokud nevyhrával, byl to problém týmu, spokojený nebyl. Jinými slovy: byl týmu vzdálenější než Michael [Schumacher] a Niki [Lauda], obzvlášť v náročných chvílích. Být týmu nablízko ve chvílích dobrých je snadné," popisuje Montezemolo svého bývalého jezdce.
Jeho talent nicméně obdivuje: "Pokud jde o výkonnost, pak je Fernando velmi dobrý. Pro mě je na úrovni s Hamiltonem a Vettelem a v závodě je velmi blízko Michaelovi. V závodě je fantastickým jezdcem."
Jak to, že tedy s Ferrari nedosáhl na kýžený titul? "Abych byl upřímný, tak měl smůlu, že byl u Ferrari v době, kdy na tom byl Red Bull stejně nebo velmi blízko tomu, jako Ferrari na počátku třetího tisíciletí," vypočítává Montezemolo.
😂😂😂😂😂😂! It had to be a reason not to follow this account until now. Today you remind me again!! President never said that. Specially after scoring 80% of the points for our team. We race hard, together, with all our heart and we fought until last race for championships ✊️
— Fernando Alonso (@alo_oficial) March 26, 2019"Nemám to rád, ale musím to říct - měl smůlu. V roce 2012 prohrál šampionát v Brazílii, kde Sebastian [Vettel] v prvním kolo havaroval s [Brunem] Sennou. Nebo když tým udělal velkou chybu v roce 2010, kdy stačilo dojet na čtvrtém místě, a my jsme o titul přišli v posledním kole," vzpomíná Montezemolo.
"Šampionát [v letech 2010 a 2012] neprohrál kvůli vlastním chybám. Pokud by vyhrál jeden šampionát, tak bychom se dnes bavili o něčem jiném. Hovořili bychom o tom, že Alonso, i když ta mnohá léta neměl nejlepší auto, dokázal šampionát vyhrát. Alonso je velmi silný," popisuje bývalý prezident Ferrari.
Reakce Alonsa na tento podcast na Twitteru sebe nenechala dlouho čekat: "Muselo to mít důvod, proč jsem doposud tento účet nesledoval. Dnes jste mi to znovu připomněli!! Prezident tohle nikdy neřekl. Obzvlášť poté, co jsem pro náš tým získal 80 % bodů. Závodili jsme tvrdě, společně, celým naším srdce a bojovali jsme o šampionát až do posledního závodu."
Podcast s Lucou di Montezemolem si můžete poslechnout zde:
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.