Před devíti lety se Fernando Alonso přidal k Ferrari, s nímž měl tvořit hvězdný tým a vyhrávat tituly. To se žel nepodařilo a bývalý prezident Scuderie Luca di Montezemolo nyní na toto období vzpomíná v oficiálním podcastu Formule 1.
"On byl Alonso, nikoliv Alonso - Ferrari. Když vyhrával, byl spokojený. Pokud nevyhrával, byl to problém týmu, spokojený nebyl. Jinými slovy: byl týmu vzdálenější než Michael [Schumacher] a Niki [Lauda], obzvlášť v náročných chvílích. Být týmu nablízko ve chvílích dobrých je snadné," popisuje Montezemolo svého bývalého jezdce.
Jeho talent nicméně obdivuje: "Pokud jde o výkonnost, pak je Fernando velmi dobrý. Pro mě je na úrovni s Hamiltonem a Vettelem a v závodě je velmi blízko Michaelovi. V závodě je fantastickým jezdcem."
Jak to, že tedy s Ferrari nedosáhl na kýžený titul? "Abych byl upřímný, tak měl smůlu, že byl u Ferrari v době, kdy na tom byl Red Bull stejně nebo velmi blízko tomu, jako Ferrari na počátku třetího tisíciletí," vypočítává Montezemolo.
😂😂😂😂😂😂! It had to be a reason not to follow this account until now. Today you remind me again!! President never said that. Specially after scoring 80% of the points for our team. We race hard, together, with all our heart and we fought until last race for championships ✊️
— Fernando Alonso (@alo_oficial) March 26, 2019"Nemám to rád, ale musím to říct - měl smůlu. V roce 2012 prohrál šampionát v Brazílii, kde Sebastian [Vettel] v prvním kolo havaroval s [Brunem] Sennou. Nebo když tým udělal velkou chybu v roce 2010, kdy stačilo dojet na čtvrtém místě, a my jsme o titul přišli v posledním kole," vzpomíná Montezemolo.
"Šampionát [v letech 2010 a 2012] neprohrál kvůli vlastním chybám. Pokud by vyhrál jeden šampionát, tak bychom se dnes bavili o něčem jiném. Hovořili bychom o tom, že Alonso, i když ta mnohá léta neměl nejlepší auto, dokázal šampionát vyhrát. Alonso je velmi silný," popisuje bývalý prezident Ferrari.
Reakce Alonsa na tento podcast na Twitteru sebe nenechala dlouho čekat: "Muselo to mít důvod, proč jsem doposud tento účet nesledoval. Dnes jste mi to znovu připomněli!! Prezident tohle nikdy neřekl. Obzvlášť poté, co jsem pro náš tým získal 80 % bodů. Závodili jsme tvrdě, společně, celým naším srdce a bojovali jsme o šampionát až do posledního závodu."
Podcast s Lucou di Montezemolem si můžete poslechnout zde:
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.