Před devíti lety se Fernando Alonso přidal k Ferrari, s nímž měl tvořit hvězdný tým a vyhrávat tituly. To se žel nepodařilo a bývalý prezident Scuderie Luca di Montezemolo nyní na toto období vzpomíná v oficiálním podcastu Formule 1.
"On byl Alonso, nikoliv Alonso - Ferrari. Když vyhrával, byl spokojený. Pokud nevyhrával, byl to problém týmu, spokojený nebyl. Jinými slovy: byl týmu vzdálenější než Michael [Schumacher] a Niki [Lauda], obzvlášť v náročných chvílích. Být týmu nablízko ve chvílích dobrých je snadné," popisuje Montezemolo svého bývalého jezdce.
Jeho talent nicméně obdivuje: "Pokud jde o výkonnost, pak je Fernando velmi dobrý. Pro mě je na úrovni s Hamiltonem a Vettelem a v závodě je velmi blízko Michaelovi. V závodě je fantastickým jezdcem."
Jak to, že tedy s Ferrari nedosáhl na kýžený titul? "Abych byl upřímný, tak měl smůlu, že byl u Ferrari v době, kdy na tom byl Red Bull stejně nebo velmi blízko tomu, jako Ferrari na počátku třetího tisíciletí," vypočítává Montezemolo.
😂😂😂😂😂😂! It had to be a reason not to follow this account until now. Today you remind me again!! President never said that. Specially after scoring 80% of the points for our team. We race hard, together, with all our heart and we fought until last race for championships ✊️
— Fernando Alonso (@alo_oficial) March 26, 2019"Nemám to rád, ale musím to říct - měl smůlu. V roce 2012 prohrál šampionát v Brazílii, kde Sebastian [Vettel] v prvním kolo havaroval s [Brunem] Sennou. Nebo když tým udělal velkou chybu v roce 2010, kdy stačilo dojet na čtvrtém místě, a my jsme o titul přišli v posledním kole," vzpomíná Montezemolo.
"Šampionát [v letech 2010 a 2012] neprohrál kvůli vlastním chybám. Pokud by vyhrál jeden šampionát, tak bychom se dnes bavili o něčem jiném. Hovořili bychom o tom, že Alonso, i když ta mnohá léta neměl nejlepší auto, dokázal šampionát vyhrát. Alonso je velmi silný," popisuje bývalý prezident Ferrari.
Reakce Alonsa na tento podcast na Twitteru sebe nenechala dlouho čekat: "Muselo to mít důvod, proč jsem doposud tento účet nesledoval. Dnes jste mi to znovu připomněli!! Prezident tohle nikdy neřekl. Obzvlášť poté, co jsem pro náš tým získal 80 % bodů. Závodili jsme tvrdě, společně, celým naším srdce a bojovali jsme o šampionát až do posledního závodu."
Podcast s Lucou di Montezemolem si můžete poslechnout zde:
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.