Nováček McLarenu Lando Norris sice v Austrálii na rozdíl od svého zkušenějšího týmového kolegy Carlose Sainze postoupil až do poslední části kvalifikace, to se však podle něj týmu nemusí vždy podařit.
Devatenáctiletý mladík se v Melbourne probojoval překvapivě až na osmou příčku, na body ale v závodě nedosáhl. Pro McLaren byl jeho výkon přesto povzbuzením, protože nečekali, že to dotáhnou v úvodním podniku na roštu tak vysoko, obzvlášť v případě mladšího ze svých pilotů.
"Není zaručeno, že se do Q3 dostaneme pokaždé, proto si nemyslím, že by měli všichni chovat vysoké naděje a očekávat, že od teď budeme vždycky postupovat do Q3. Samozřejmě, že my bychom toho rádi dosahovali a je to i naším cíle," varuje Norris.
"Pokud ale v příštím podniku z různých důvodů nebudeme v Q2, tak si nemyslím, že by všichni měli postup do Q3 v budoucnu čekat. Snad to ale poukazuje na to, že jsme v lepší pozici, než jsme si mysleli," těší mladého jezdce.
Norris si totiž nemyslel, že Melbourne bude sedět jejich vozu MCL34, byť v Austrálii loni dosáhli nejlepšího výsledku, když tam Fernando Alonso skončil pátý. Vlastnosti okruhu podle něj ale budou hrát ve vyrovnaném středu pole velkou roli.
"Bude se to trať od tratě lišit. Střed pole je velmi vyrovnaný a rozdíly se v Q1 pohybovaly kolem 2 desetin. Jediná drobná chyba může způsobit rozdíl, mě se však podařilo zajet kolo, které mě dostalo dopředu v té skupině. Nemůžu říct, zda šlo o reprezentativní ukázku rychlosti McLarenu, dosáhli jsme ale víc, než jsme si mysleli. A doufám, že to bude na ostatních okruzích podobné," říká Norris.
Carlos Sainz vypadnul v Austrálii už v Q1 poté, co jej v ostrém kole zbrzdil Robert Kubica s Williamsem, nicméně i on byl povzbuzen rychlostí McLarenu: "Minulý rok tým skončil daleko za středem pole - řekl bych, že nějaké tři nebo čtyři desetiny sekundy."
"Vypadá to, že jsme se dostali po zimě zpět do hry, což dokládá neuvěřitelnou práci, kterou továrna a tým během zimy odvedli. Po Barceloně jsme si nebyli jistí tím, jestli bude postup do Q3 možný," pokračuje Španěl.
"Neznamená to ale, že budeme v Q3 v Bahrajnu a v Číně, na druhou stranu to však znamená, že jsme zpět ve hře. Teď to je o perfektních kolech, přesném zvládnutí procedur a přesném nastavení pro každou trať, protože střed pole je jako vždy vyrovnaný," uvádí Sainz.
"Bahrajn je čerstvým začátkem a další šancí na to, abychom dosáhl na dráze co nejlepšího výsledku. Časový rozvrh Bahrajnu se od ostatních velkých cen kvůli pozdním začátku jednotlivých části liší, ale mě se to celkem líbí, díky tomu jde o jedinečný podnik. Závodění pod umělým osvětlením je vždy zajímavou zkušeností a já se těším na pozitivní víkend," dodává.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.