Nováček McLarenu Lando Norris sice v Austrálii na rozdíl od svého zkušenějšího týmového kolegy Carlose Sainze postoupil až do poslední části kvalifikace, to se však podle něj týmu nemusí vždy podařit.
Devatenáctiletý mladík se v Melbourne probojoval překvapivě až na osmou příčku, na body ale v závodě nedosáhl. Pro McLaren byl jeho výkon přesto povzbuzením, protože nečekali, že to dotáhnou v úvodním podniku na roštu tak vysoko, obzvlášť v případě mladšího ze svých pilotů.
"Není zaručeno, že se do Q3 dostaneme pokaždé, proto si nemyslím, že by měli všichni chovat vysoké naděje a očekávat, že od teď budeme vždycky postupovat do Q3. Samozřejmě, že my bychom toho rádi dosahovali a je to i naším cíle," varuje Norris.
"Pokud ale v příštím podniku z různých důvodů nebudeme v Q2, tak si nemyslím, že by všichni měli postup do Q3 v budoucnu čekat. Snad to ale poukazuje na to, že jsme v lepší pozici, než jsme si mysleli," těší mladého jezdce.
Norris si totiž nemyslel, že Melbourne bude sedět jejich vozu MCL34, byť v Austrálii loni dosáhli nejlepšího výsledku, když tam Fernando Alonso skončil pátý. Vlastnosti okruhu podle něj ale budou hrát ve vyrovnaném středu pole velkou roli.
"Bude se to trať od tratě lišit. Střed pole je velmi vyrovnaný a rozdíly se v Q1 pohybovaly kolem 2 desetin. Jediná drobná chyba může způsobit rozdíl, mě se však podařilo zajet kolo, které mě dostalo dopředu v té skupině. Nemůžu říct, zda šlo o reprezentativní ukázku rychlosti McLarenu, dosáhli jsme ale víc, než jsme si mysleli. A doufám, že to bude na ostatních okruzích podobné," říká Norris.
Carlos Sainz vypadnul v Austrálii už v Q1 poté, co jej v ostrém kole zbrzdil Robert Kubica s Williamsem, nicméně i on byl povzbuzen rychlostí McLarenu: "Minulý rok tým skončil daleko za středem pole - řekl bych, že nějaké tři nebo čtyři desetiny sekundy."
"Vypadá to, že jsme se dostali po zimě zpět do hry, což dokládá neuvěřitelnou práci, kterou továrna a tým během zimy odvedli. Po Barceloně jsme si nebyli jistí tím, jestli bude postup do Q3 možný," pokračuje Španěl.
"Neznamená to ale, že budeme v Q3 v Bahrajnu a v Číně, na druhou stranu to však znamená, že jsme zpět ve hře. Teď to je o perfektních kolech, přesném zvládnutí procedur a přesném nastavení pro každou trať, protože střed pole je jako vždy vyrovnaný," uvádí Sainz.
"Bahrajn je čerstvým začátkem a další šancí na to, abychom dosáhl na dráze co nejlepšího výsledku. Časový rozvrh Bahrajnu se od ostatních velkých cen kvůli pozdním začátku jednotlivých části liší, ale mě se to celkem líbí, díky tomu jde o jedinečný podnik. Závodění pod umělým osvětlením je vždy zajímavou zkušeností a já se těším na pozitivní víkend," dodává.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.