Nováček McLarenu Lando Norris sice v Austrálii na rozdíl od svého zkušenějšího týmového kolegy Carlose Sainze postoupil až do poslední části kvalifikace, to se však podle něj týmu nemusí vždy podařit.
Devatenáctiletý mladík se v Melbourne probojoval překvapivě až na osmou příčku, na body ale v závodě nedosáhl. Pro McLaren byl jeho výkon přesto povzbuzením, protože nečekali, že to dotáhnou v úvodním podniku na roštu tak vysoko, obzvlášť v případě mladšího ze svých pilotů.
"Není zaručeno, že se do Q3 dostaneme pokaždé, proto si nemyslím, že by měli všichni chovat vysoké naděje a očekávat, že od teď budeme vždycky postupovat do Q3. Samozřejmě, že my bychom toho rádi dosahovali a je to i naším cíle," varuje Norris.
"Pokud ale v příštím podniku z různých důvodů nebudeme v Q2, tak si nemyslím, že by všichni měli postup do Q3 v budoucnu čekat. Snad to ale poukazuje na to, že jsme v lepší pozici, než jsme si mysleli," těší mladého jezdce.
Norris si totiž nemyslel, že Melbourne bude sedět jejich vozu MCL34, byť v Austrálii loni dosáhli nejlepšího výsledku, když tam Fernando Alonso skončil pátý. Vlastnosti okruhu podle něj ale budou hrát ve vyrovnaném středu pole velkou roli.
"Bude se to trať od tratě lišit. Střed pole je velmi vyrovnaný a rozdíly se v Q1 pohybovaly kolem 2 desetin. Jediná drobná chyba může způsobit rozdíl, mě se však podařilo zajet kolo, které mě dostalo dopředu v té skupině. Nemůžu říct, zda šlo o reprezentativní ukázku rychlosti McLarenu, dosáhli jsme ale víc, než jsme si mysleli. A doufám, že to bude na ostatních okruzích podobné," říká Norris.
Carlos Sainz vypadnul v Austrálii už v Q1 poté, co jej v ostrém kole zbrzdil Robert Kubica s Williamsem, nicméně i on byl povzbuzen rychlostí McLarenu: "Minulý rok tým skončil daleko za středem pole - řekl bych, že nějaké tři nebo čtyři desetiny sekundy."
"Vypadá to, že jsme se dostali po zimě zpět do hry, což dokládá neuvěřitelnou práci, kterou továrna a tým během zimy odvedli. Po Barceloně jsme si nebyli jistí tím, jestli bude postup do Q3 možný," pokračuje Španěl.
"Neznamená to ale, že budeme v Q3 v Bahrajnu a v Číně, na druhou stranu to však znamená, že jsme zpět ve hře. Teď to je o perfektních kolech, přesném zvládnutí procedur a přesném nastavení pro každou trať, protože střed pole je jako vždy vyrovnaný," uvádí Sainz.
"Bahrajn je čerstvým začátkem a další šancí na to, abychom dosáhl na dráze co nejlepšího výsledku. Časový rozvrh Bahrajnu se od ostatních velkých cen kvůli pozdním začátku jednotlivých části liší, ale mě se to celkem líbí, díky tomu jde o jedinečný podnik. Závodění pod umělým osvětlením je vždy zajímavou zkušeností a já se těším na pozitivní víkend," dodává.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.