Micka Schumachera čeká v Bahrajnu testovací debut s Ferrari. S jejich novým monopostem SF90 nastoupí v úterý, ve středu by pak měl jezdit s Alfou Romeo. Kromě něj dostane později možnost ukázat své schopnosti další talentovaný mladík.
"Mick Schumacher bude poprvé jezdit s Ferrari SF90 první den testů, v úterý 2. dubna po Velké ceně Bahrajnu," oznamuje italská stáj. Ve středu pak mladý Němec, jenž letos závodí v šampionátu Formule 2, naskočí do kokpitu Alfy Romeo C38.
Druhý den už rudý monopost převezme Sebastian Vettel. "Protože se jen pár dní předtím pojede závod, tak to inženýrům poskytne dobrý referenční bod pro jejich data," těší se Ferrari, které v Austrálii doplatilo na jejich špatnou korelaci.
"Pevně věříme v hodnotu Jezdecké akademie Ferrari, jejíž program pro talentované mladíky je na vysoké úrovni. Rozhodnutí poskytnout Charlesovi Leclercovi je toho důkazem. Proto nás velmi těší, že Mickovi a Callumovi dáme možnost získat zkušenosti s vozem F1," uvádí šéf týmu Mattia Binotto. Callum Ilott nastupující v F2 za juniorku Sauberu Charouz Racing se ale dočká až v květnu v Barceloně.
"Mick, jenž do Jezdecké akademie Ferrari nastoupil v lednu, a Callum, jenž je s námi od roku 2017, jsou rozhodně jezdci na vzestupu. Věřím, že jízda s vozem SF90 v oficiálním nastavení při testech v Bahrajnu a v Barceloně může být v této fázi jejich kariéry velmi užitečná," pokračuje Binotto.
A syn sedminásobného šampiona F1 Michaela Schumachera dodává: "Jsem samozřejmě více než nadšený a rád bych Ferrari za tuto možnost poděkoval. Už se na ní těším, určitě půjde o skvělý zážitek. Momentálně ale veškeré myšlenky na tento test dávám stranou, protože se také moc těším na svůj první závod v F2. Chci se 100% soustředit na nadcházející víkend."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.