Micka Schumachera čeká v Bahrajnu testovací debut s Ferrari. S jejich novým monopostem SF90 nastoupí v úterý, ve středu by pak měl jezdit s Alfou Romeo. Kromě něj dostane později možnost ukázat své schopnosti další talentovaný mladík.
"Mick Schumacher bude poprvé jezdit s Ferrari SF90 první den testů, v úterý 2. dubna po Velké ceně Bahrajnu," oznamuje italská stáj. Ve středu pak mladý Němec, jenž letos závodí v šampionátu Formule 2, naskočí do kokpitu Alfy Romeo C38.
Druhý den už rudý monopost převezme Sebastian Vettel. "Protože se jen pár dní předtím pojede závod, tak to inženýrům poskytne dobrý referenční bod pro jejich data," těší se Ferrari, které v Austrálii doplatilo na jejich špatnou korelaci.
"Pevně věříme v hodnotu Jezdecké akademie Ferrari, jejíž program pro talentované mladíky je na vysoké úrovni. Rozhodnutí poskytnout Charlesovi Leclercovi je toho důkazem. Proto nás velmi těší, že Mickovi a Callumovi dáme možnost získat zkušenosti s vozem F1," uvádí šéf týmu Mattia Binotto. Callum Ilott nastupující v F2 za juniorku Sauberu Charouz Racing se ale dočká až v květnu v Barceloně.
"Mick, jenž do Jezdecké akademie Ferrari nastoupil v lednu, a Callum, jenž je s námi od roku 2017, jsou rozhodně jezdci na vzestupu. Věřím, že jízda s vozem SF90 v oficiálním nastavení při testech v Bahrajnu a v Barceloně může být v této fázi jejich kariéry velmi užitečná," pokračuje Binotto.
A syn sedminásobného šampiona F1 Michaela Schumachera dodává: "Jsem samozřejmě více než nadšený a rád bych Ferrari za tuto možnost poděkoval. Už se na ní těším, určitě půjde o skvělý zážitek. Momentálně ale veškeré myšlenky na tento test dávám stranou, protože se také moc těším na svůj první závod v F2. Chci se 100% soustředit na nadcházející víkend."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.