Pilot McLarenu Carlos Sainz si pochvaluje zlepšení Renaultu v oblastí pohonné jednotky. Podle něj mají konečně něco, s čím se dá bojovat.
Mladý Španěl za tovární Renault nastupoval v sezónách 2017 a 2018, kdy s motorem za špičkou hodně zaostával. Zejména slabý výkon v kvalifikacích byl důvodem, proč od něj nakonec odešel Red Bull k Hondě a zůstal mu jediný zákazník.
Po první kvalifikaci sezóny v Austrálii Sainz pocítil změnu a potvrdil, že francouzský výrobce dosáhl během zimy největších zisků v hybridní éře: "Cítím, že jde o krok správným směrem. Myslím, že nám na motory Ferrari a Mercedes stále trochu schází, ale rozhodně teď máme konečně něco, s čím můžeme bojovat."
"Ve Formuli 1 jsem strávil 4 roky a ve všech jsem na rovinkách ztrácel 10 km/h. Objevit se tedy v Melbourne a ztrácet jen 2 - 3 km/h na špičkové týmy je opravdu povzbuzující," pokračuje pilot McLarenu, kde nahradil krajana Fernanda Alonsa.
"Zdá se, že mají jasné nápady, jak motor během roku vyvíjet, což mě také naplňuje pozitivními pocity. V tomto ohledu bych Renault pochválil, protože se konečně zdá, že udělali krok, který jsme potřebovali před dvěma roky," vzpomíná Sainz na své počátky v F1.
Z GP Austrálie nicméně musel odstoupit kvůli poruše motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie. Podle něj šlo o problém, s nímž se Renault potýkal už v předsezónních testech, to ale francouzský výrobce nekomentoval. Sainz ale věří, že to dokáže napravit: "Důvěřuji Renaultu. Udělali pokrok, tak na to snad budeme moci tlačit."
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.