Pilot McLarenu Carlos Sainz si pochvaluje zlepšení Renaultu v oblastí pohonné jednotky. Podle něj mají konečně něco, s čím se dá bojovat.
Mladý Španěl za tovární Renault nastupoval v sezónách 2017 a 2018, kdy s motorem za špičkou hodně zaostával. Zejména slabý výkon v kvalifikacích byl důvodem, proč od něj nakonec odešel Red Bull k Hondě a zůstal mu jediný zákazník.
Po první kvalifikaci sezóny v Austrálii Sainz pocítil změnu a potvrdil, že francouzský výrobce dosáhl během zimy největších zisků v hybridní éře: "Cítím, že jde o krok správným směrem. Myslím, že nám na motory Ferrari a Mercedes stále trochu schází, ale rozhodně teď máme konečně něco, s čím můžeme bojovat."
"Ve Formuli 1 jsem strávil 4 roky a ve všech jsem na rovinkách ztrácel 10 km/h. Objevit se tedy v Melbourne a ztrácet jen 2 - 3 km/h na špičkové týmy je opravdu povzbuzující," pokračuje pilot McLarenu, kde nahradil krajana Fernanda Alonsa.
"Zdá se, že mají jasné nápady, jak motor během roku vyvíjet, což mě také naplňuje pozitivními pocity. V tomto ohledu bych Renault pochválil, protože se konečně zdá, že udělali krok, který jsme potřebovali před dvěma roky," vzpomíná Sainz na své počátky v F1.
Z GP Austrálie nicméně musel odstoupit kvůli poruše motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie. Podle něj šlo o problém, s nímž se Renault potýkal už v předsezónních testech, to ale francouzský výrobce nekomentoval. Sainz ale věří, že to dokáže napravit: "Důvěřuji Renaultu. Udělali pokrok, tak na to snad budeme moci tlačit."
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.