Šéf Renaultu Cyril Abiteboul promluvil o tom, jak těžké je letos vozy kvůli jejich velkým špičkám optimálně nastavit a udržet v ideálním provozním rámci. Má to dopad na vyrovnanost startovního pole a kolísání výkonnosti.
Obzvlášť střed pole je letos nahuštěný, proto se týmy ze svých aut snaží vyždímat maximum. Není to ale jednoduché: "Bylo to extrémně vyrovnané a extrémně vyrovnané to bude i po celou sezónu," uvedl Abiteboul po Velké ceně Austrálie, z níž si díky Nicovi Hülkenbergovi odvážejí 6 bodů za 7. místo.
"Je to velmi těžké nastavit vše správně nebo lehké to pokazit, pokud jde o management pneumatik, jejich výběr a nastavení. My jsme v tomto ohledu také nebyli perfektní, jde tedy o další oblast, ve které se musíme učit a udělat pokroky," popisuje šéf Renaultu.
"Auta mají extrémní špičky. Je to velmi jednoduché je dostat do provozního rámce nebo mimo něj, když se podívám na to, co jsme dělali nebo co dělali ostatní," pokračuje Abiteboul, jenž by se svým týmem chtěl letos končit na pódiích.
"Ferrari ten problém mělo v závodě, Red Bull v kvalifikaci. Myslím si, že z určitých důvodů, které nejsou nezbytně pod naší kontrolou, je super snadné vše zvládnou dobře či špatně," poukazuje na výkony soupeřů i svého týmu, který s oběma vozy v sobotu vypadl už v prostřední části kvalifikace.
"Bude to zajímavé se dozvědět, co se všem stalo, protože se z obtíží ostatních možná budeme moci poučit. Díky tomu může být sezóna zajímavá. Pokud jde o nás, musíme jen všechno zvládnout o něco lépe. Máme auto, které toho dokáže více, musíme však eliminovat veškeré drobné potíže, které jsme o víkendu objevili," dodává Abiteboul.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.