Ředitel automobilky Lamborghini Stefano Domenicali věří, že se Ferrari, kterému kdysi šéfoval, v Bahrajnu vzchopí a znovu se dostane do formy.
V úvodním závodě stáj z Maranella obsadila až 4. a 5. příčku za oběma Mercedesy a Red Bullem, což po výkonech v předsezónních testech představovalo velké zklamání.
"Jo, byl to pro ně těžký víkend poté, co je po slibné zimě v Melbourne rychlostně předčili Mercedes a Red Bull - Honda. Ferrari nemohlo ukázat normální úroveň výkonnosti. Nezapomínejme ale, že Melbourne je zvláštním místem. Proto pro mě bude Bahrajn spolehlivějším ukazatelem," uvádí Domenicali.
Toho u Scuderie v roce 2014 nahradil Marco Mattiacci, poté převzal vedení Maurizio Arrivabene a od ledna tým řídí technický šéf Mattia Binotto. Tým je podle Domenicaliho veden dobře a fanoušky vybízí, aby nepanikařili.
"V Austrálii bylo auto příliš pomalé. Nevím, jestli to bylo pneumatikami, šasi nebo motorem. Když se podíváme na rychlost a časy, tak je jasné, že něco tam nebylo v pořádku. Neměli by teď ale reagovat přehnaně. V Bahrajnu zjistíme, jaká je skutečná situace," říká.
Média v Itálii u Ferrari tuší nějakou abnormalitu: "Kůň se nestane oslem v průběhu několika dní." Za výsledek podle nich nemůže specifický okruh v Melbourne: "Je to OK se na něj vymlouvat, protože existují věci, které Binotto nemůže říct veřejně - nahrál by tím konkurenci."
Je něco, co stáj tají, nebo opravdu neví, proč najednou byli tak pomalí? Je snad na vině špatná aerodynamická koncepce vozu, u něhož není možné jednoduše přidat přítlak na předním křídle na městských okruzích? Nebo za masakrem v Melbourne stálo něco jiného? Více se dozvíme příští týden v Bahrajnu, kde se Ferrari už nebude mít kam schovat, protože půjde o normální závodní trať.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.