Ředitel automobilky Lamborghini Stefano Domenicali věří, že se Ferrari, kterému kdysi šéfoval, v Bahrajnu vzchopí a znovu se dostane do formy.
V úvodním závodě stáj z Maranella obsadila až 4. a 5. příčku za oběma Mercedesy a Red Bullem, což po výkonech v předsezónních testech představovalo velké zklamání.
"Jo, byl to pro ně těžký víkend poté, co je po slibné zimě v Melbourne rychlostně předčili Mercedes a Red Bull - Honda. Ferrari nemohlo ukázat normální úroveň výkonnosti. Nezapomínejme ale, že Melbourne je zvláštním místem. Proto pro mě bude Bahrajn spolehlivějším ukazatelem," uvádí Domenicali.
Toho u Scuderie v roce 2014 nahradil Marco Mattiacci, poté převzal vedení Maurizio Arrivabene a od ledna tým řídí technický šéf Mattia Binotto. Tým je podle Domenicaliho veden dobře a fanoušky vybízí, aby nepanikařili.
"V Austrálii bylo auto příliš pomalé. Nevím, jestli to bylo pneumatikami, šasi nebo motorem. Když se podíváme na rychlost a časy, tak je jasné, že něco tam nebylo v pořádku. Neměli by teď ale reagovat přehnaně. V Bahrajnu zjistíme, jaká je skutečná situace," říká.
Média v Itálii u Ferrari tuší nějakou abnormalitu: "Kůň se nestane oslem v průběhu několika dní." Za výsledek podle nich nemůže specifický okruh v Melbourne: "Je to OK se na něj vymlouvat, protože existují věci, které Binotto nemůže říct veřejně - nahrál by tím konkurenci."
Je něco, co stáj tají, nebo opravdu neví, proč najednou byli tak pomalí? Je snad na vině špatná aerodynamická koncepce vozu, u něhož není možné jednoduše přidat přítlak na předním křídle na městských okruzích? Nebo za masakrem v Melbourne stálo něco jiného? Více se dozvíme příští týden v Bahrajnu, kde se Ferrari už nebude mít kam schovat, protože půjde o normální závodní trať.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.