Honda se poprvé od roku 2008 minulý víkend vrátila s Red Bullem na pódium. Povedlo se jí to, co během třech sezón s McLarenem v nové éře nedokázala. I když šlo o úspěch, tak její ambice s novým partnerem jsou vyšší. Potíže se však nedají vyřešit za jednu noc, výkon brzy dál navýší.
"Stále na to to tvrdě tlačíme, abychom postavili tu nejlepší pohonnou jednotku na roštu. Víme, že jedno umístění na pódium ještě neznamená vyřešení roků našeho trápení přes noc," uvádí Honda. Překvapivě mimo formu bylo v Austrálii Ferrari, které mělo být dle výkonnosti v předsezónních testech před Red Bullem i před Mercedesem. A v sobotní kvalifikaci rakouský tým předčilo.
Fanoušci chválí zvuk jejího motoru, podle některých je nyní nejlepší ve startovním poli. Potěšit japonskou automobilku mohla ale zejména příkladná spolehlivost. "Šlo o příjemnou neděli. Uvědomujeme si však, že nás čeká velký boj na roštu. Tvrdě pracujeme na tom, abychom zajistili, že výkonnostním ziskům bude odpovídat i spolehlivost," ujišťuje Honda.
Plain and simple from @WelsWG 🙌🏻We're still pushing hard to build the best Power Unit on the grid - We know one trip to the podium doesn't mean years of struggles are resolved overnight. Thanks for your comment 👍🏻 pic.twitter.com/k70Wazmkfr
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) March 20, 2019Spokojená byla s nováčkem Alexanderem Albonem, jenž podle ní odvedl "skvělou práci," když při svém debutu dojel čtrnáctý: "Opravdu se těšíme na tuto sezónu s ním, jak se zabydluje v F1 a my na to společně tlačíme."
Lituje nepodařené kvalifikace Pierra Gaslyho, jenž vypadl už v Q1 a ve Velké ceně Austrálie dojel těsně za body: "Rádi bychom ho viděli výše, ale tak už to někdy v tomto sportu chodívá. S Red Bullem máme dobře začínající vztah, a totéž platí i o Pierrovi, který má stejného motorového inženýra z Toro Rosso."
A šéf Red Bullu se těší na lepší výsledky a vítězství, na něž by brzy měli mít: "Šlo o první pódium Hondy od roku 2008, což je fantastický úspěch. Jsme více než šťastní. Výkon je OK, nicméně nám bylo vedením řečeno, že brzy ho dostaneme ještě více. Takže teď to je na naší straně, abychom vyvinuli šasi a poráželi kohokoliv, kdo je před námi," dodává Christian Horner.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.