Honda se poprvé od roku 2008 minulý víkend vrátila s Red Bullem na pódium. Povedlo se jí to, co během třech sezón s McLarenem v nové éře nedokázala. I když šlo o úspěch, tak její ambice s novým partnerem jsou vyšší. Potíže se však nedají vyřešit za jednu noc, výkon brzy dál navýší.
"Stále na to to tvrdě tlačíme, abychom postavili tu nejlepší pohonnou jednotku na roštu. Víme, že jedno umístění na pódium ještě neznamená vyřešení roků našeho trápení přes noc," uvádí Honda. Překvapivě mimo formu bylo v Austrálii Ferrari, které mělo být dle výkonnosti v předsezónních testech před Red Bullem i před Mercedesem. A v sobotní kvalifikaci rakouský tým předčilo.
Fanoušci chválí zvuk jejího motoru, podle některých je nyní nejlepší ve startovním poli. Potěšit japonskou automobilku mohla ale zejména příkladná spolehlivost. "Šlo o příjemnou neděli. Uvědomujeme si však, že nás čeká velký boj na roštu. Tvrdě pracujeme na tom, abychom zajistili, že výkonnostním ziskům bude odpovídat i spolehlivost," ujišťuje Honda.
Plain and simple from @WelsWG 🙌🏻We're still pushing hard to build the best Power Unit on the grid - We know one trip to the podium doesn't mean years of struggles are resolved overnight. Thanks for your comment 👍🏻 pic.twitter.com/k70Wazmkfr
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) March 20, 2019Spokojená byla s nováčkem Alexanderem Albonem, jenž podle ní odvedl "skvělou práci," když při svém debutu dojel čtrnáctý: "Opravdu se těšíme na tuto sezónu s ním, jak se zabydluje v F1 a my na to společně tlačíme."
Lituje nepodařené kvalifikace Pierra Gaslyho, jenž vypadl už v Q1 a ve Velké ceně Austrálie dojel těsně za body: "Rádi bychom ho viděli výše, ale tak už to někdy v tomto sportu chodívá. S Red Bullem máme dobře začínající vztah, a totéž platí i o Pierrovi, který má stejného motorového inženýra z Toro Rosso."
A šéf Red Bullu se těší na lepší výsledky a vítězství, na něž by brzy měli mít: "Šlo o první pódium Hondy od roku 2008, což je fantastický úspěch. Jsme více než šťastní. Výkon je OK, nicméně nám bylo vedením řečeno, že brzy ho dostaneme ještě více. Takže teď to je na naší straně, abychom vyvinuli šasi a poráželi kohokoliv, kdo je před námi," dodává Christian Horner.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.