Šéf Ferrari Mattia Binotto je spokojený s výkony Charlese Leclerca v jeho prvním závodě za Ferrari. Cení si to, že je týmovým hráčem a že dokáže zatlačit na inženýry, aby zlepšili jejich monopost.
Italská stáj sice v prvním závodě nenaplnila očekávání, navíc během Velké ceny Austrálie 2019 musela brzdit svého nováčka, aby nezaútočil na jejich hvězdu v podobě čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela.
"Jsem spokojený s tím, jak se Charles adaptoval nejen jako jezdec, ale také jako týmový hráč," cení si Binotto poslušnosti 21letého pilota. "Je velmi nápomocný, neustále s inženýry pracuje na vylepšení vozu. Stále na ně tvrdě tlačí, aby se zlepšili a aby měl lepší auto."
Monacký pilot byl v úvodních dvou částech australské kvalifikace dokonce rychlejší než Vettel, v Q3 ale na něj ztratil čtvrt sekundy. "Pokud zhodnotíte celý víkend, byl z jeho strany velmi podařený. V kvalifikaci nebyl perfektní a on to ví, ale myslím si, že v Q1 a v Q2 zajel velmi dobře. Možná ne perfektně v Q3, ale obecně řečeno, má za sebou výborný víkend," chválí Leclerca šéf Scuderie.
Poté obrací pozornost k nedělnímu odpoledni v Melbourne: "V závodě byl ve druhém stintu velmi silný, takže jsem s pokojený s tím, jak přistoupil k prvnímu závodu. Pokud je tohle začátek, pak jde o dobrý začátek," usuzuje Binotto.
Škoda, že Ferrari své jezdce nenechalo volně závodit a do jejich souboje zasáhlo hned v úvodním závodu sezóny, za což sklidili kritiku také od svých vlastních fanoušků. Co bude muset Leclerc udělat, aby mu dovolili porazit svého týmového kolegu?
Jistě bude zajímavé pozorovat, jak se změní dynamika vztahů u stáje z Maranella, pokud bude mít navrch i v poslední části kvalifikace. Mohlo by jít a zajímavý příběh sezóny 2019.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.