Šéf Ferrari Mattia Binotto je spokojený s výkony Charlese Leclerca v jeho prvním závodě za Ferrari. Cení si to, že je týmovým hráčem a že dokáže zatlačit na inženýry, aby zlepšili jejich monopost.
Italská stáj sice v prvním závodě nenaplnila očekávání, navíc během Velké ceny Austrálie 2019 musela brzdit svého nováčka, aby nezaútočil na jejich hvězdu v podobě čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela.
"Jsem spokojený s tím, jak se Charles adaptoval nejen jako jezdec, ale také jako týmový hráč," cení si Binotto poslušnosti 21letého pilota. "Je velmi nápomocný, neustále s inženýry pracuje na vylepšení vozu. Stále na ně tvrdě tlačí, aby se zlepšili a aby měl lepší auto."
Monacký pilot byl v úvodních dvou částech australské kvalifikace dokonce rychlejší než Vettel, v Q3 ale na něj ztratil čtvrt sekundy. "Pokud zhodnotíte celý víkend, byl z jeho strany velmi podařený. V kvalifikaci nebyl perfektní a on to ví, ale myslím si, že v Q1 a v Q2 zajel velmi dobře. Možná ne perfektně v Q3, ale obecně řečeno, má za sebou výborný víkend," chválí Leclerca šéf Scuderie.
Poté obrací pozornost k nedělnímu odpoledni v Melbourne: "V závodě byl ve druhém stintu velmi silný, takže jsem s pokojený s tím, jak přistoupil k prvnímu závodu. Pokud je tohle začátek, pak jde o dobrý začátek," usuzuje Binotto.
Škoda, že Ferrari své jezdce nenechalo volně závodit a do jejich souboje zasáhlo hned v úvodním závodu sezóny, za což sklidili kritiku také od svých vlastních fanoušků. Co bude muset Leclerc udělat, aby mu dovolili porazit svého týmového kolegu?
Jistě bude zajímavé pozorovat, jak se změní dynamika vztahů u stáje z Maranella, pokud bude mít navrch i v poslední části kvalifikace. Mohlo by jít a zajímavý příběh sezóny 2019.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.