Carlos Sainz je zklamaný z velké smůly, kterou zažil během závodního víkendu v Austrálii. Z čeho usuzuje, že s McLarenem mohl v neděli bodovat?
Britská stáj z Wokingu mířila do Melbourne se skromnými očekáváními, v sobotu ale příjemně překvapila, když se nováček Lando Norris kvalifikoval na 8. místě se ztrátou 1,7 sekundy na Mercedes Lewise Hamiltona. Jeho týmový kolega Carlos Sainz ale ve svém ostrém pokusu narazil na pomalého Roberta Kubicu s defektem, proto vypadl už v první části.
Do velké ceny startoval až z 18. příčky, po startu se ale prokousal o 4 místa dopředu, než jej poté v 10. kole zradila technika, konkrétně motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K). V tu chvíli se nacházel mezi Lancem Strollem a Daniilem Kvjatem, proto věří, že by dojel na bodech.
"Snad šlo o špatný start do vydařené sezóny. Dostávali jsme se dopředu, v závodě jsem dělal to, o co jsem byl žádán, ale tohle je prostě Formule 1. Je to škoda, když vidíte, kde skončil Stroll. Kvjat byl za mnou a přesto získal bod, takže jsme rozhodně mohli skórovat," lituje Sainz.
"Tohle bolí, protože celý víkend jsem měl velkou smůlu, ale snad jí je pro tuto sezónu konec. Všechno, co se mi mohlo stát, to se mi také stalo. Kvalifikace mě dost srazila, protože jsem byl po celý víkend hodně silný a věděl jsem, že bych mohl postoupit do Q3," pokračuje Španěl, jenž po loňské sezóně přišel z Renaultu na místo Fernanda Alonsa.
Navíc problém s MGU-K se podle něj u nich objevil již během příprav v Barceloně: "Myslím, že jde o potíž, kterou jsme už měli při testování, takže o příčině mohli vědět. Snad to dokážeme zlepšit. Věřím Renaultu, dosáhli pokroků, tak snad na to budeme moci tlačit."
Jeho McLaren začal hořet, když už najížděl do boxové uličky. Ve chvíli, kdy vystupoval z vozu, o tom nevěděl: "Uvědomil jsem si to asi až 15 sekund poté, co jsem s autem zastavil, takže jsem to bral z počátku možná až příliš na lehkou váhu. Mám rád teplo, jsem Španěl, takže mi nevadí. Ale když jsem uviděl oheň, tak jsem sebou raději pohnul," dodává s nadsázkou.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.