Carlos Sainz je zklamaný z velké smůly, kterou zažil během závodního víkendu v Austrálii. Z čeho usuzuje, že s McLarenem mohl v neděli bodovat?
Britská stáj z Wokingu mířila do Melbourne se skromnými očekáváními, v sobotu ale příjemně překvapila, když se nováček Lando Norris kvalifikoval na 8. místě se ztrátou 1,7 sekundy na Mercedes Lewise Hamiltona. Jeho týmový kolega Carlos Sainz ale ve svém ostrém pokusu narazil na pomalého Roberta Kubicu s defektem, proto vypadl už v první části.
Do velké ceny startoval až z 18. příčky, po startu se ale prokousal o 4 místa dopředu, než jej poté v 10. kole zradila technika, konkrétně motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K). V tu chvíli se nacházel mezi Lancem Strollem a Daniilem Kvjatem, proto věří, že by dojel na bodech.
"Snad šlo o špatný start do vydařené sezóny. Dostávali jsme se dopředu, v závodě jsem dělal to, o co jsem byl žádán, ale tohle je prostě Formule 1. Je to škoda, když vidíte, kde skončil Stroll. Kvjat byl za mnou a přesto získal bod, takže jsme rozhodně mohli skórovat," lituje Sainz.
"Tohle bolí, protože celý víkend jsem měl velkou smůlu, ale snad jí je pro tuto sezónu konec. Všechno, co se mi mohlo stát, to se mi také stalo. Kvalifikace mě dost srazila, protože jsem byl po celý víkend hodně silný a věděl jsem, že bych mohl postoupit do Q3," pokračuje Španěl, jenž po loňské sezóně přišel z Renaultu na místo Fernanda Alonsa.
Navíc problém s MGU-K se podle něj u nich objevil již během příprav v Barceloně: "Myslím, že jde o potíž, kterou jsme už měli při testování, takže o příčině mohli vědět. Snad to dokážeme zlepšit. Věřím Renaultu, dosáhli pokroků, tak snad na to budeme moci tlačit."
Jeho McLaren začal hořet, když už najížděl do boxové uličky. Ve chvíli, kdy vystupoval z vozu, o tom nevěděl: "Uvědomil jsem si to asi až 15 sekund poté, co jsem s autem zastavil, takže jsem to bral z počátku možná až příliš na lehkou váhu. Mám rád teplo, jsem Španěl, takže mi nevadí. Ale když jsem uviděl oheň, tak jsem sebou raději pohnul," dodává s nadsázkou.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.