Carlos Sainz je zklamaný z velké smůly, kterou zažil během závodního víkendu v Austrálii. Z čeho usuzuje, že s McLarenem mohl v neděli bodovat?
Britská stáj z Wokingu mířila do Melbourne se skromnými očekáváními, v sobotu ale příjemně překvapila, když se nováček Lando Norris kvalifikoval na 8. místě se ztrátou 1,7 sekundy na Mercedes Lewise Hamiltona. Jeho týmový kolega Carlos Sainz ale ve svém ostrém pokusu narazil na pomalého Roberta Kubicu s defektem, proto vypadl už v první části.
Do velké ceny startoval až z 18. příčky, po startu se ale prokousal o 4 místa dopředu, než jej poté v 10. kole zradila technika, konkrétně motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K). V tu chvíli se nacházel mezi Lancem Strollem a Daniilem Kvjatem, proto věří, že by dojel na bodech.
"Snad šlo o špatný start do vydařené sezóny. Dostávali jsme se dopředu, v závodě jsem dělal to, o co jsem byl žádán, ale tohle je prostě Formule 1. Je to škoda, když vidíte, kde skončil Stroll. Kvjat byl za mnou a přesto získal bod, takže jsme rozhodně mohli skórovat," lituje Sainz.
"Tohle bolí, protože celý víkend jsem měl velkou smůlu, ale snad jí je pro tuto sezónu konec. Všechno, co se mi mohlo stát, to se mi také stalo. Kvalifikace mě dost srazila, protože jsem byl po celý víkend hodně silný a věděl jsem, že bych mohl postoupit do Q3," pokračuje Španěl, jenž po loňské sezóně přišel z Renaultu na místo Fernanda Alonsa.
Navíc problém s MGU-K se podle něj u nich objevil již během příprav v Barceloně: "Myslím, že jde o potíž, kterou jsme už měli při testování, takže o příčině mohli vědět. Snad to dokážeme zlepšit. Věřím Renaultu, dosáhli pokroků, tak snad na to budeme moci tlačit."
Jeho McLaren začal hořet, když už najížděl do boxové uličky. Ve chvíli, kdy vystupoval z vozu, o tom nevěděl: "Uvědomil jsem si to asi až 15 sekund poté, co jsem s autem zastavil, takže jsem to bral z počátku možná až příliš na lehkou váhu. Mám rád teplo, jsem Španěl, takže mi nevadí. Ale když jsem uviděl oheň, tak jsem sebou raději pohnul," dodává s nadsázkou.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.