Ferrari usilovně pracuje v továrně na analýze dat z víkendu, stále totiž neporozumělo tomu, proč byli po slibné formě v předsezónních testech v Austrálii najednou tak pozadu. Trápili se s vyvážením vozu i s pneumatikami.
"Máte podle mě pravdu v tom, že to není to, co jsme čekali. Zimní testování je rozhodně odlišné. Od prvního pátečního tréninku jsme nikdy nepřišli na to správné vyvážení vozu a trápili jsme se s pneumatikami," připouští technický ředitel Mattia Binotto.
Již včera jsme vás informovali o tom, jak si Sebastian Vettel stěžoval na nedostatek důvěry v nové auto a záhadný nedostatek přilnavosti (zde). Inženýři Scuderia se s tím snažili bojovat, recept na návrat ke konkurenceschopnosti v Melbourne ale nenašli.
"Zkoušeli jsme během víkendu různé přístupy v nastavení, ale musím říct, že jsme nikdy nedošli ke správnému vyvážení. Tým nebyl spokojený v kvalifikaci, a když jste potom v parc fermé, tak už s tím nic nenaděláte," pokračuje Binotto.
"Výkonnost jednoduše odráží to, co jsme měli v kvalifikaci. Nenašli jsme to správné vyvážení, scházela nám přilnavost. Porozuměli jsme tomu? Zřejmě ne. V tomto ohledu se musíme vrátit, zanalyzovat všechna data a pokusit se vyhodnotit to, co se přihodilo," kroutí hlavou technický ředitel Ferrari.
Podle Vettela jsou letošní problémy jiné než loni, kdy v úvodu sezóny bojovali s nedotáčivostí vozu, což poté vyřešili v Bahrajnu: "Problém nemá nic společného s tím, co jsme viděli minulý rok. Letošní auto, všechna čísla a tak dále, dávají smysl. Očividně nám něco schází. Momentálně nemáme odpověď, ale jsem si jistý tím, že ji brzy najdeme. Víme, že auto je lepší, než jsme po celý víkend pozorovali."
Itálie kritizuje slabého Vettela, Binotto uklidňujeItalský tisk se do něj po GP Austrálie pustil, jeho výkon označil za "slabý" a pochválil přitom jeho nového týmového kolegu: "Zdá se, že Leclerc má více energie a otevřeně přiznává, že mu řekli, aby v poslední části závodu zůstal za ním," píše La Gazzetta dello Sport.
Binotto se ale snaží na závěr všechny uklidnit: "Tento víkend byl nečekaný. Mysleli jsme, že během něj zlepšíme vyvážení, ale to se nestalo. Dnes nemám odpověď. Zůstáváme ale klidní, protože věříme potenciálu tohoto vozu. Myslíme si, že šlo o jednorázový výpadek, který se nebude opakovat. Možná to je pro nás dobrou lekcí."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.