Ferrari usilovně pracuje v továrně na analýze dat z víkendu, stále totiž neporozumělo tomu, proč byli po slibné formě v předsezónních testech v Austrálii najednou tak pozadu. Trápili se s vyvážením vozu i s pneumatikami.
"Máte podle mě pravdu v tom, že to není to, co jsme čekali. Zimní testování je rozhodně odlišné. Od prvního pátečního tréninku jsme nikdy nepřišli na to správné vyvážení vozu a trápili jsme se s pneumatikami," připouští technický ředitel Mattia Binotto.
Již včera jsme vás informovali o tom, jak si Sebastian Vettel stěžoval na nedostatek důvěry v nové auto a záhadný nedostatek přilnavosti (zde). Inženýři Scuderia se s tím snažili bojovat, recept na návrat ke konkurenceschopnosti v Melbourne ale nenašli.
"Zkoušeli jsme během víkendu různé přístupy v nastavení, ale musím říct, že jsme nikdy nedošli ke správnému vyvážení. Tým nebyl spokojený v kvalifikaci, a když jste potom v parc fermé, tak už s tím nic nenaděláte," pokračuje Binotto.
"Výkonnost jednoduše odráží to, co jsme měli v kvalifikaci. Nenašli jsme to správné vyvážení, scházela nám přilnavost. Porozuměli jsme tomu? Zřejmě ne. V tomto ohledu se musíme vrátit, zanalyzovat všechna data a pokusit se vyhodnotit to, co se přihodilo," kroutí hlavou technický ředitel Ferrari.
Podle Vettela jsou letošní problémy jiné než loni, kdy v úvodu sezóny bojovali s nedotáčivostí vozu, což poté vyřešili v Bahrajnu: "Problém nemá nic společného s tím, co jsme viděli minulý rok. Letošní auto, všechna čísla a tak dále, dávají smysl. Očividně nám něco schází. Momentálně nemáme odpověď, ale jsem si jistý tím, že ji brzy najdeme. Víme, že auto je lepší, než jsme po celý víkend pozorovali."
Itálie kritizuje slabého Vettela, Binotto uklidňujeItalský tisk se do něj po GP Austrálie pustil, jeho výkon označil za "slabý" a pochválil přitom jeho nového týmového kolegu: "Zdá se, že Leclerc má více energie a otevřeně přiznává, že mu řekli, aby v poslední části závodu zůstal za ním," píše La Gazzetta dello Sport.
Binotto se ale snaží na závěr všechny uklidnit: "Tento víkend byl nečekaný. Mysleli jsme, že během něj zlepšíme vyvážení, ale to se nestalo. Dnes nemám odpověď. Zůstáváme ale klidní, protože věříme potenciálu tohoto vozu. Myslíme si, že šlo o jednorázový výpadek, který se nebude opakovat. Možná to je pro nás dobrou lekcí."
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.