Hondě se po úvodní grand prix letošní sezóny, kdy začala své motory kromě Toro Rosso dodávat i mateřskému Red Bullu, notně ulevilo. Zásluhou Maxe Verstappena získala bronz, je si nicméně vědoma toho, že Ferrari je s Mercedesem výkonnostně stále někde jinde a že musí zabrat.
"Jde o důležitý výsledek, trochu se nám ulevilo od tlaku," hodnotí technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe po Velké ceně Austrálie 2019, v níž dojel Max Verstappen na třetí příčce se ztrátou 22,5 sekundy na vítězného Valtteriho Bottase z Mercedesu.
Během závodu se mu podařilo předjet Sebastiana Vettela a obrat jej o pódium. Poté vyvíjel tlak na úřadujícího šampiona Lewise Hamiltona. "Když to vidíte v televizi, tak to je dobré," pokračuje Tanabe. Uznává však, že Honda musí zvýšit výkonnost své pohonné jednotky. "Jde o dobrý první krok, musíme však zlepšit výkonnost naší pohonné jednotky, pokud chceme porážet naše nejbližší soupeře."
"Máme nějaká data z testů v Barceloně a něco tady odsud. Opět pozorujeme jasný náskok špičkových týmů. Podium na tom nic nemění," podotýká k cílům a očekáváním japonské automobilky. Těší jej nicméně fakt, že všechna čtyři auta s jejich motory dojela do cíle, Daniil Kvjat s Toro Rosso také na bodované pozici.
I když se jim povedla rychlá úprava motoru po testech, tak je dle svých slov povzbuzen jen "napůl. Nesmíme po Barceloně zapomenout na výkonnost Ferrari, byli silní. Na této trati jsme byli rychlejší než Ferrari. Nevím, jestli Ferrari bude stále silné, až vyrazíme do Barceloně," uvádí technický ředitel Hondy.
"Jde o kombinaci vlastností vozu, jezdce a vlastností okruhu. Není to snadné říct, jak na tom teď výkonnostně jsme. Když se přesuneme na jiné místo, možná skončíme na jiné pozici. Ale obecně nás výsledek a závodní tempo povzbudili."
"Celkově šlo o pozitivní začátek, stále však nejsme tam, kde chceme být. Proto děkuji všem našim zaměstnancům pracujícím na našem F1 projektu v Japonsku a ve Velké Británii s vědomím, že budou tvrdě pracovat, aby nám pomohli se zlepšit," dodává Tanabe.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.