Hondě se po úvodní grand prix letošní sezóny, kdy začala své motory kromě Toro Rosso dodávat i mateřskému Red Bullu, notně ulevilo. Zásluhou Maxe Verstappena získala bronz, je si nicméně vědoma toho, že Ferrari je s Mercedesem výkonnostně stále někde jinde a že musí zabrat.
"Jde o důležitý výsledek, trochu se nám ulevilo od tlaku," hodnotí technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe po Velké ceně Austrálie 2019, v níž dojel Max Verstappen na třetí příčce se ztrátou 22,5 sekundy na vítězného Valtteriho Bottase z Mercedesu.
Během závodu se mu podařilo předjet Sebastiana Vettela a obrat jej o pódium. Poté vyvíjel tlak na úřadujícího šampiona Lewise Hamiltona. "Když to vidíte v televizi, tak to je dobré," pokračuje Tanabe. Uznává však, že Honda musí zvýšit výkonnost své pohonné jednotky. "Jde o dobrý první krok, musíme však zlepšit výkonnost naší pohonné jednotky, pokud chceme porážet naše nejbližší soupeře."
"Máme nějaká data z testů v Barceloně a něco tady odsud. Opět pozorujeme jasný náskok špičkových týmů. Podium na tom nic nemění," podotýká k cílům a očekáváním japonské automobilky. Těší jej nicméně fakt, že všechna čtyři auta s jejich motory dojela do cíle, Daniil Kvjat s Toro Rosso také na bodované pozici.
I když se jim povedla rychlá úprava motoru po testech, tak je dle svých slov povzbuzen jen "napůl. Nesmíme po Barceloně zapomenout na výkonnost Ferrari, byli silní. Na této trati jsme byli rychlejší než Ferrari. Nevím, jestli Ferrari bude stále silné, až vyrazíme do Barceloně," uvádí technický ředitel Hondy.
"Jde o kombinaci vlastností vozu, jezdce a vlastností okruhu. Není to snadné říct, jak na tom teď výkonnostně jsme. Když se přesuneme na jiné místo, možná skončíme na jiné pozici. Ale obecně nás výsledek a závodní tempo povzbudili."
"Celkově šlo o pozitivní začátek, stále však nejsme tam, kde chceme být. Proto děkuji všem našim zaměstnancům pracujícím na našem F1 projektu v Japonsku a ve Velké Británii s vědomím, že budou tvrdě pracovat, aby nám pomohli se zlepšit," dodává Tanabe.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.