Sebastian Vettel prozradil, že jeho Ferrari SF90 mělo během Velké ceny Austrálie mnohem méně přilnavosti než v předsezónních testech v Barceloně, kde byl s monopostem naprosto spokojený.
Ferrari po testech mířilo do Melbourne jako favorit, tam však v trénincích kraloval Lewis Hamilton, jenž byl i v sobotu v závěrečné části kvalifikace o 7 desetin rychlejší než třetí, značně rozčarovaný Vettel, podle něhož na tom "měli být lépe."
V úvodu závodu se ještě dokázal držet Hamilton, kterého hned po startu předjel týmový kolega Valtteri Bottas, ve druhém stintu ale jeho tempo sláblo a poradil si s ním i Max Verstappen z Red Bullu. Za ním dojel Charles Leclerc, kterému tým zabránil v útoku na svého týmového kolegu, a tak Vettel dojel do cíle s velkou ztrátou 57 vteřin.
"Chcete-li být fér, měli jsme mnohem méně přilnavosti," snaží se Vettel omluvit svůj výkon. "V Barceloně jsme byli s autem od prvního dne velmi spokojeni. Vyvážení bylo správné, auto odpovídalo na to, co jsem po něm žádal, měl jsem hodně sebedůvěry."
"Když to shrnu, tak celý víkend jsem neměl takovou sebedůvěru jako v Barceloně, neměl jsem tedy pod sebou auto, s nímž bych si mohl pohrát. Nedělalo to, co jsem chtěl. Tu a tam se objevily záblesky, kdy jsme byli fakt silní. A myslím, že naše výkonnost v některých zatáčkách byla vážně dobrá. Ale ve většině nikoliv. Proto jsme byli pomalejší než ostatní a ztráceli jsme včera i dnes," říká zkušený pilot Ferrari.
V průběhu závodu byl jedním z prvních jezdců, kteří zamířili do boxů - již ve 14. z celkových 58 kol. Jenže ani po přechodu z měkké (C4) na středně-tvrdou (C3) směs se chování vozu nezlepšilo. Jeho důvěra v auta naopak spíše ještě poklesla.
Jel přezout příliš brzy? "Původně jsem si myslel, že ano, ale abych byl upřímný, celý druhý stint na středně-tvrdých pneumatikách nebyl moc silný. S tím prvním jsem byl celkem spokojený, možná to bylo u Charlese trochu naopak, ale s druhým nikoliv," vysvětluje Vettel.
"V tomto okamžiku si nejsem jistý, proč. Ale jsem si jistý tím, že to má důvod, takže budeme muset zajít trochu hlouběji a dobře se na to podívat - určitě se tam něco dělo. Neměl jsem stejnou úroveň důvěry a cit pro auto jako v prvním stintu, proto jsem se celkově trápil s rychlostí v 2. stintu a samozřejmě ke konci docela hodně s pneumatikami," pokračuje.
"Takže zřejmě ano, do boxů jsme zajeli trochu brzy, ale na druhou stranu ostatní zastavovali stejně jako my a ke konci se tolik netrápili. Takže si nemyslím, že bychom z toho měli fakt vinit strategii," uvažuje Vettel, který se teď bude s Ferrari snažit co nejrychleji najít odpovědi na to, kam se poděla jejich rychlost.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.