Městská závodní trať v australském Melbourne nepřinesla příliš dramatických situací, avšak jeden okamžik bude zcela jistě opět tématem dlouhých diskusí mezi fanoušky. V hlavních rolích představujeme Sebastiana Vettela a Charlese Leclerca, tedy zbrusu nové jezdecké složení stáje Ferrari od počátku letošní sezóny.
V závěrečných kolech australské grand prix se Charles Leclerc na tvrdých pneumatikách dotáhl na svého stájového kolegu, jenž měl tou dobou na svém voze již značně ojeté měkkčí, žlutě označené pneumatiky, tedy směs střední tvrdosti. Oba tak jeli na odlišných strategiích, přesto u Sebastiana Vettela nešlo o žádnou výhru.
Před německého jezdce se v průběhu závodu dostal Max Verstappen se zatím dobře fungujícím spojením Red Bull - Honda. Holanďan dlouho tlačil také na druhém místě jedoucího Lewise Hamiltona, jenž se podobně jako Vettel trápil již na starší sadě gum, na německého jezdce se avšak velmi rychle dotahoval právě Charles Leclerc.
Monacký pilot se svého týmu přes vysílačku dotázal, zda se má zůstat na své pozici a obdržel striktní odpověď, že "Ano, stáhni se a vytvoř si odstup." Již před sezónou prohlašoval šéf stáje Mattia Binotto, že jeho oba jezdci mohou "svobodně soupeřit". Ačkoli současně naznačil, že Leclerc by měl hrát podpůrnou roli pro Vettela, "jestliže na začátku sezóny nastane jakákoli dvojznačná situace".
Charles Leclerc se dle RaceFans před závodem vyjádřil ve smyslu, že "kompletně porozuměl tomuto rozhodnutí. Jako v jakémkoli jiném týmu, v situacích 50 na 50 zde musí být jezdec číslo jedna a číslo dvě."
Po samotném závodě byl dotázán také Sebastian Vettel, jestli mezi ním a stájovým kolegou probíhala jakákoli debata o prohození míst. "Ne, myslím tím, že to bylo jasné, takže si myslím, že všechno je v normálu," odpověděl německý pilot. "V tu chvíli jsem neměl moc šancí s kýmkoli soupeřit, protože jsem byl docela pomalý. Pro mě to bylo pouze ujištěním, že dojedu do konce."
Na závěr ještě kousek z rádiové komunikace:
Leclerc: "Mám zůstat za Sebastianem? Ano nebo ne." Tým: "Ano, stáhni se, abys měl nějaký odstup." Leclerc: "OK." Tým: "Zchlaď si pneumatiky." Leclerc: "Pneumatiky nejsou tak zahřáté." Tým: "Potvrzuji."Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.