Městská závodní trať v australském Melbourne nepřinesla příliš dramatických situací, avšak jeden okamžik bude zcela jistě opět tématem dlouhých diskusí mezi fanoušky. V hlavních rolích představujeme Sebastiana Vettela a Charlese Leclerca, tedy zbrusu nové jezdecké složení stáje Ferrari od počátku letošní sezóny.
V závěrečných kolech australské grand prix se Charles Leclerc na tvrdých pneumatikách dotáhl na svého stájového kolegu, jenž měl tou dobou na svém voze již značně ojeté měkkčí, žlutě označené pneumatiky, tedy směs střední tvrdosti. Oba tak jeli na odlišných strategiích, přesto u Sebastiana Vettela nešlo o žádnou výhru.
Před německého jezdce se v průběhu závodu dostal Max Verstappen se zatím dobře fungujícím spojením Red Bull - Honda. Holanďan dlouho tlačil také na druhém místě jedoucího Lewise Hamiltona, jenž se podobně jako Vettel trápil již na starší sadě gum, na německého jezdce se avšak velmi rychle dotahoval právě Charles Leclerc.
Monacký pilot se svého týmu přes vysílačku dotázal, zda se má zůstat na své pozici a obdržel striktní odpověď, že "Ano, stáhni se a vytvoř si odstup." Již před sezónou prohlašoval šéf stáje Mattia Binotto, že jeho oba jezdci mohou "svobodně soupeřit". Ačkoli současně naznačil, že Leclerc by měl hrát podpůrnou roli pro Vettela, "jestliže na začátku sezóny nastane jakákoli dvojznačná situace".
Charles Leclerc se dle RaceFans před závodem vyjádřil ve smyslu, že "kompletně porozuměl tomuto rozhodnutí. Jako v jakémkoli jiném týmu, v situacích 50 na 50 zde musí být jezdec číslo jedna a číslo dvě."
Po samotném závodě byl dotázán také Sebastian Vettel, jestli mezi ním a stájovým kolegou probíhala jakákoli debata o prohození míst. "Ne, myslím tím, že to bylo jasné, takže si myslím, že všechno je v normálu," odpověděl německý pilot. "V tu chvíli jsem neměl moc šancí s kýmkoli soupeřit, protože jsem byl docela pomalý. Pro mě to bylo pouze ujištěním, že dojedu do konce."
Na závěr ještě kousek z rádiové komunikace:
Leclerc: "Mám zůstat za Sebastianem? Ano nebo ne." Tým: "Ano, stáhni se, abys měl nějaký odstup." Leclerc: "OK." Tým: "Zchlaď si pneumatiky." Leclerc: "Pneumatiky nejsou tak zahřáté." Tým: "Potvrzuji."Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.