Městská závodní trať v australském Melbourne nepřinesla příliš dramatických situací, avšak jeden okamžik bude zcela jistě opět tématem dlouhých diskusí mezi fanoušky. V hlavních rolích představujeme Sebastiana Vettela a Charlese Leclerca, tedy zbrusu nové jezdecké složení stáje Ferrari od počátku letošní sezóny.
V závěrečných kolech australské grand prix se Charles Leclerc na tvrdých pneumatikách dotáhl na svého stájového kolegu, jenž měl tou dobou na svém voze již značně ojeté měkkčí, žlutě označené pneumatiky, tedy směs střední tvrdosti. Oba tak jeli na odlišných strategiích, přesto u Sebastiana Vettela nešlo o žádnou výhru.
Před německého jezdce se v průběhu závodu dostal Max Verstappen se zatím dobře fungujícím spojením Red Bull - Honda. Holanďan dlouho tlačil také na druhém místě jedoucího Lewise Hamiltona, jenž se podobně jako Vettel trápil již na starší sadě gum, na německého jezdce se avšak velmi rychle dotahoval právě Charles Leclerc.
Monacký pilot se svého týmu přes vysílačku dotázal, zda se má zůstat na své pozici a obdržel striktní odpověď, že "Ano, stáhni se a vytvoř si odstup." Již před sezónou prohlašoval šéf stáje Mattia Binotto, že jeho oba jezdci mohou "svobodně soupeřit". Ačkoli současně naznačil, že Leclerc by měl hrát podpůrnou roli pro Vettela, "jestliže na začátku sezóny nastane jakákoli dvojznačná situace".
Charles Leclerc se dle RaceFans před závodem vyjádřil ve smyslu, že "kompletně porozuměl tomuto rozhodnutí. Jako v jakémkoli jiném týmu, v situacích 50 na 50 zde musí být jezdec číslo jedna a číslo dvě."
Po samotném závodě byl dotázán také Sebastian Vettel, jestli mezi ním a stájovým kolegou probíhala jakákoli debata o prohození míst. "Ne, myslím tím, že to bylo jasné, takže si myslím, že všechno je v normálu," odpověděl německý pilot. "V tu chvíli jsem neměl moc šancí s kýmkoli soupeřit, protože jsem byl docela pomalý. Pro mě to bylo pouze ujištěním, že dojedu do konce."
Na závěr ještě kousek z rádiové komunikace:
Leclerc: "Mám zůstat za Sebastianem? Ano nebo ne." Tým: "Ano, stáhni se, abys měl nějaký odstup." Leclerc: "OK." Tým: "Zchlaď si pneumatiky." Leclerc: "Pneumatiky nejsou tak zahřáté." Tým: "Potvrzuji."Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.