Městská závodní trať v australském Melbourne nepřinesla příliš dramatických situací, avšak jeden okamžik bude zcela jistě opět tématem dlouhých diskusí mezi fanoušky. V hlavních rolích představujeme Sebastiana Vettela a Charlese Leclerca, tedy zbrusu nové jezdecké složení stáje Ferrari od počátku letošní sezóny.
V závěrečných kolech australské grand prix se Charles Leclerc na tvrdých pneumatikách dotáhl na svého stájového kolegu, jenž měl tou dobou na svém voze již značně ojeté měkkčí, žlutě označené pneumatiky, tedy směs střední tvrdosti. Oba tak jeli na odlišných strategiích, přesto u Sebastiana Vettela nešlo o žádnou výhru.
Před německého jezdce se v průběhu závodu dostal Max Verstappen se zatím dobře fungujícím spojením Red Bull - Honda. Holanďan dlouho tlačil také na druhém místě jedoucího Lewise Hamiltona, jenž se podobně jako Vettel trápil již na starší sadě gum, na německého jezdce se avšak velmi rychle dotahoval právě Charles Leclerc.
Monacký pilot se svého týmu přes vysílačku dotázal, zda se má zůstat na své pozici a obdržel striktní odpověď, že "Ano, stáhni se a vytvoř si odstup." Již před sezónou prohlašoval šéf stáje Mattia Binotto, že jeho oba jezdci mohou "svobodně soupeřit". Ačkoli současně naznačil, že Leclerc by měl hrát podpůrnou roli pro Vettela, "jestliže na začátku sezóny nastane jakákoli dvojznačná situace".
Charles Leclerc se dle RaceFans před závodem vyjádřil ve smyslu, že "kompletně porozuměl tomuto rozhodnutí. Jako v jakémkoli jiném týmu, v situacích 50 na 50 zde musí být jezdec číslo jedna a číslo dvě."
Po samotném závodě byl dotázán také Sebastian Vettel, jestli mezi ním a stájovým kolegou probíhala jakákoli debata o prohození míst. "Ne, myslím tím, že to bylo jasné, takže si myslím, že všechno je v normálu," odpověděl německý pilot. "V tu chvíli jsem neměl moc šancí s kýmkoli soupeřit, protože jsem byl docela pomalý. Pro mě to bylo pouze ujištěním, že dojedu do konce."
Na závěr ještě kousek z rádiové komunikace:
Leclerc: "Mám zůstat za Sebastianem? Ano nebo ne." Tým: "Ano, stáhni se, abys měl nějaký odstup." Leclerc: "OK." Tým: "Zchlaď si pneumatiky." Leclerc: "Pneumatiky nejsou tak zahřáté." Tým: "Potvrzuji."
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.