Městská závodní trať v australském Melbourne nepřinesla příliš dramatických situací, avšak jeden okamžik bude zcela jistě opět tématem dlouhých diskusí mezi fanoušky. V hlavních rolích představujeme Sebastiana Vettela a Charlese Leclerca, tedy zbrusu nové jezdecké složení stáje Ferrari od počátku letošní sezóny.
V závěrečných kolech australské grand prix se Charles Leclerc na tvrdých pneumatikách dotáhl na svého stájového kolegu, jenž měl tou dobou na svém voze již značně ojeté měkkčí, žlutě označené pneumatiky, tedy směs střední tvrdosti. Oba tak jeli na odlišných strategiích, přesto u Sebastiana Vettela nešlo o žádnou výhru.
Před německého jezdce se v průběhu závodu dostal Max Verstappen se zatím dobře fungujícím spojením Red Bull - Honda. Holanďan dlouho tlačil také na druhém místě jedoucího Lewise Hamiltona, jenž se podobně jako Vettel trápil již na starší sadě gum, na německého jezdce se avšak velmi rychle dotahoval právě Charles Leclerc.
Monacký pilot se svého týmu přes vysílačku dotázal, zda se má zůstat na své pozici a obdržel striktní odpověď, že "Ano, stáhni se a vytvoř si odstup." Již před sezónou prohlašoval šéf stáje Mattia Binotto, že jeho oba jezdci mohou "svobodně soupeřit". Ačkoli současně naznačil, že Leclerc by měl hrát podpůrnou roli pro Vettela, "jestliže na začátku sezóny nastane jakákoli dvojznačná situace".
Charles Leclerc se dle RaceFans před závodem vyjádřil ve smyslu, že "kompletně porozuměl tomuto rozhodnutí. Jako v jakémkoli jiném týmu, v situacích 50 na 50 zde musí být jezdec číslo jedna a číslo dvě."
Po samotném závodě byl dotázán také Sebastian Vettel, jestli mezi ním a stájovým kolegou probíhala jakákoli debata o prohození míst. "Ne, myslím tím, že to bylo jasné, takže si myslím, že všechno je v normálu," odpověděl německý pilot. "V tu chvíli jsem neměl moc šancí s kýmkoli soupeřit, protože jsem byl docela pomalý. Pro mě to bylo pouze ujištěním, že dojedu do konce."
Na závěr ještě kousek z rádiové komunikace:
Leclerc: "Mám zůstat za Sebastianem? Ano nebo ne." Tým: "Ano, stáhni se, abys měl nějaký odstup." Leclerc: "OK." Tým: "Zchlaď si pneumatiky." Leclerc: "Pneumatiky nejsou tak zahřáté." Tým: "Potvrzuji."Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.