Lewis Hamilton dále boří statistické údaje, absolutně nejvyšší počet pole position již dávno pokořil (celkově jich dosud vyhrál 84) a některé další evidované rekordy se mu daří vyrovnávat. A po dnešním dění v Melbourne se nezdá být tato krasojízda zdaleka u konce...
Lewis Hamilton se zařadil do další exkluzivní skupinky závodních pilotů, kteří dokázali ovládnout kvalifikaci v největším možném počtu na jediném okruhu. V historických zápisech městského okruhu v Melbourne se jméno pětinásobného šampiona objevilo již po šesté v řadě, avšak nutno k tomu přidat ještě úspěchy z let 2012 a 2008. Celkem tedy osm pole position na jedné trati, což se v minulosti podařilo pouze Ayrtonu Sennovi (Imola) a Michaelu Schumacherovi (Suzuka).
Oficiální web Formule 1 však přináší další zajímavosti, které lze z dnešních výsledků kvalifikace na VC Austrálie vyčíst a najít souvislosti...
Lewis Hamilton dnes vyrovnal rekord Michaela Schumachera v největším počtu pole position získaných pro jeden tým (58). Sice od roku 2014 nezná trať v Albert Parku jiného vítěze kvalifikace než Hamiltona, britskému jezdci se od té doby zde podařilo vyhrát závod pouze jednou (2015). V loňském roce se tady podařilo zvítězit ze třetího místa Sebastianu Vettelovi, tedy ze stejné pozice, kam se německý jezdec dnes kvalifikoval. Max Verstappen stojí na startovním roštu na čtvrtém místě a dodnes neodjel na této trati jediné kolo na třetí, druhé nebo první pozici. Třetí rok po sobě odstartuje Romain Grosjean do australské grand prix jako šestý, avšak pětkrát tady nedojel do cíle, čímž drží nelichotivou statistiku mezi jezdci na startovním roštu. Když byl během loňské sezóny Pierre Gasly v Toro Rosso, z první části kvalifikace nepostoupil pouze jednou. A ejhle, máme první závodní víkend v barvách Red Bullu... Za rámeček si dnešní výsledek nedá určitě Lance Stroll, jenž již popáté (v návaznosti na minulou sezónu) nepostoupil z Q1, což je opět nejdelší šňůra v rámci aktuálního startovního pole. Slavit může naopak Lando Norris, jenž svým dnešním osmým místem dovezl McLarenu nejlepší výsledek jakožto nováček v týmu a to od roku 2014. Abychom to shrnuli, tak i Alexander Albon a George Russell při své premiéře porazili v kvalifikaci své zkušenější kolegy. Williams zažívá těžké chvíle, které dnešní výsledek jenom zdůrazňuje - přestože tato slavná stáj vyhrála vůbec první závod v Albert Parku, letos poprvé oba její vozy skončily již v Q1...Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.