Lewis Hamilton dále boří statistické údaje, absolutně nejvyšší počet pole position již dávno pokořil (celkově jich dosud vyhrál 84) a některé další evidované rekordy se mu daří vyrovnávat. A po dnešním dění v Melbourne se nezdá být tato krasojízda zdaleka u konce...
Lewis Hamilton se zařadil do další exkluzivní skupinky závodních pilotů, kteří dokázali ovládnout kvalifikaci v největším možném počtu na jediném okruhu. V historických zápisech městského okruhu v Melbourne se jméno pětinásobného šampiona objevilo již po šesté v řadě, avšak nutno k tomu přidat ještě úspěchy z let 2012 a 2008. Celkem tedy osm pole position na jedné trati, což se v minulosti podařilo pouze Ayrtonu Sennovi (Imola) a Michaelu Schumacherovi (Suzuka).
Oficiální web Formule 1 však přináší další zajímavosti, které lze z dnešních výsledků kvalifikace na VC Austrálie vyčíst a najít souvislosti...
Lewis Hamilton dnes vyrovnal rekord Michaela Schumachera v největším počtu pole position získaných pro jeden tým (58). Sice od roku 2014 nezná trať v Albert Parku jiného vítěze kvalifikace než Hamiltona, britskému jezdci se od té doby zde podařilo vyhrát závod pouze jednou (2015). V loňském roce se tady podařilo zvítězit ze třetího místa Sebastianu Vettelovi, tedy ze stejné pozice, kam se německý jezdec dnes kvalifikoval. Max Verstappen stojí na startovním roštu na čtvrtém místě a dodnes neodjel na této trati jediné kolo na třetí, druhé nebo první pozici. Třetí rok po sobě odstartuje Romain Grosjean do australské grand prix jako šestý, avšak pětkrát tady nedojel do cíle, čímž drží nelichotivou statistiku mezi jezdci na startovním roštu. Když byl během loňské sezóny Pierre Gasly v Toro Rosso, z první části kvalifikace nepostoupil pouze jednou. A ejhle, máme první závodní víkend v barvách Red Bullu... Za rámeček si dnešní výsledek nedá určitě Lance Stroll, jenž již popáté (v návaznosti na minulou sezónu) nepostoupil z Q1, což je opět nejdelší šňůra v rámci aktuálního startovního pole. Slavit může naopak Lando Norris, jenž svým dnešním osmým místem dovezl McLarenu nejlepší výsledek jakožto nováček v týmu a to od roku 2014. Abychom to shrnuli, tak i Alexander Albon a George Russell při své premiéře porazili v kvalifikaci své zkušenější kolegy. Williams zažívá těžké chvíle, které dnešní výsledek jenom zdůrazňuje - přestože tato slavná stáj vyhrála vůbec první závod v Albert Parku, letos poprvé oba její vozy skončily již v Q1...Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.