Nejen první závod, ale celá sezóna bude podle sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa pro jeho tým náročná. Očekává ale, že budou ve formě a souboje o vítězství budou mít ve svých rukou. V historii si úspěšně poradili už s mnoha změnami pravidel a výzvami.
"Konečně nastal čas znovu závodit. Všichni v Brackley a v Brixworthu do tohoto nového vozu vložili tolik úsilí, takže se vzrušením čekáme na to, až ho uvidíme v Melbourne soutěžit," říká Wolff před víkendovou Velkou cenou Austrálie. Uvědomuje si, že budou muset pracovat "tvrději než dříve, aby své soupeře porazili."
"Minulý rok jsme do toho museli dát absolutně všechno, abychom skončili na vrcholu. Z toho, co jsme se zatím dozvěděli, to letos bude ještě těžší. Budeme dotlačeni ke svým limitům - a to je vzrušující vyhlídka pro každého z nás," pokračuje šéf Mercedesu.
Nová pravidla týkající se aerodynamiky i nové pneumatiky jsou pro týmy letos výzvou, rychle se přizpůsobit bude klíčové. "Na základě výkonnosti z Barcelony usuzuji, že ve svých rukou budeme mít v Melbourne pořádný souboj," poznamenává s důvěrou, že Stříbrné šípy budou moci zvítězit, byť po testech je favoritem spíše Ferrari.
"Sezóna F1 ale není jen o tom, kdo dokáže ze startovních bloků vyrazit nejrychleji. Za nových pravidel, která máme letos, to je o tom, kdo se novým regulím a pneumatikám dokáže nejlépe přizpůsobit a kdo nejlépe zvládne všechny ty výzvy během roku," pokračuje Wolff.
"Ten nejpřizpůsobivější a nejagilnější tým v této sezóně vyhraje. V minulosti jsme ukázali, že jsme rychlí a flexibilní a že můžeme zvládnout jakoukoliv výzvu. Na boj jsme připraveni a těšíme se na tu šílenou horskou dráhu v podobě nové sezóny F1," dodává sportovní ředitel Mercedesu.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.