Sergio Pérez připouští, že jej překvapily výkony i zpětná vazba jeho nového týmového kolegy - Lance Strolla, jenž přišel z Williamsu poté, co jeho otec Lawrence loni pomohl zachránit Racing Point (bývalou Force Indii).
"Překvapila mě jeho úroveň, jeho rychlost. Ale abych byl upřímný, nejvíce mě překvapil svou zpětnou vazbou. Něco takového u mladých jezdců nevidíte," chválí Pérez dvacetiletého Kanaďana.
"V těchto dnech jsou velmi dobře připravení, ale kvůli nedostatku zkušeností pozorujete jejich zpětnou vazbu a říkáte si: 'Ach, schází jim trochu poznání auta.' Ale u něj jsem byl celkem překvapený. Myslím, že tým dokáže celkem dobře směrovat," pokračuje mexický pilot.
Stroll s Williamsem dojel před 2 roky v Ázerbájdžánu na pódiu, loni ale nasbíral pouze šest bodů a mezi piloty skončil osmnáctý, což Pérez přičítá nekonkurenceschopnému vozu.
"Lidé zapomínají na jednu věc, když vás vidí ve Formuli 1 na posledním místě. Myslí si, že jste fakt špatný, ale 95 % dělá auto. Takže je to velmi těžké soudit někoho se špatným vozem," vysvětluje Pérez.
Loni po jeho boku nastupoval Esteban Ocon, svůj tvrdý přístup k novému týmovému kolegovi ale měnit nehodlá: "Je to jako s každým jiným týmovým kolegou. Jsem tady kvůli tomu, abych odváděl co nejlepší práci."
"Porazil jsem všechny své týmové kolegy, se kterými jsem jezdil, a totéž chci udělat s Lancem. Je to mou povinností. Kdybych to nedělal, tak mi věřte, že bych tady nebyl. Jsem zde kvůli motivaci, kvůli tomu, abych podával výkony. A kdybych neměl tento přístup, pak by bylo lepší, kdybych zůstal doma," dodává.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.