Red Bull v továrně pořádně pohnul kostrou a vylepšení, která plánoval na vůz RB15 nasadit v Číně, přiveze již tento víkend do Melbourne. Na startu sezóny chce být v co nejlepší formě, aby letos mohl bojovat o titul.
V rakouské stáji to po přechodu na pohonné jednotky Honda na začátku nové sezóny srší optimismem, v továrně navíc pilně pracují. Podle jejich odborného poradce Helmuta Marka je konstruktér Adrian Newey zcela zabrán do vývoje letošního monopostu a motivace mu rozhodně nechybí.
"Díly, které jsme plánovali pro třetí závod, byly uspíšeny díky tomu veškerému tlaku Neweyho, aby je na auto dostal už v Melbourne," odhaluje Marko, který věří, že letos budou moci s Ferrari a s Mercedesem bojovat o titul. Na stáj z Maranella podle něj v předsezónních testech ztráceli 3 desetiny sekundy, byli však před Stříbrnými šípy.
"Náš optimismus má opodstatnění. Na vzdálenost závodu se vidíme za Ferrari, ale před Mercedesem. RB15 je rozhodně to nejlepší a nejdražší auto v historii Red Bullu, pokud vezmete v potaz efektivitu a technickou dokonalost dílů," pokračuje Marko.
"To je možné pouze díky tomu, že všichni zaměstnanci byli ve všech fázích přesvědčeni o tom, že jsme opět ve hře. Nyní máme další šanci bojovat vlastními silami bojovat o vítězství," poukazuje Marko, jenž je velmi spokojený s pokrokem Hondy během zimy.
"O Hondě se toho hodně namluvilo negativně, že to nemůže zvládnout. My jsme ale nikdy neabsolvovali tak bezchybné testovací dny. Budeme-li mít více výkonu, pak je jen logické, že své zraky letos upíráme dopředu. Minulý rok jsme čtyřikrát vyhráli. Pět vítězství je reálných. Doufám, že jich bude dokonce ještě více," dodává odborný poradce Red Bullu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.