Red Bull v továrně pořádně pohnul kostrou a vylepšení, která plánoval na vůz RB15 nasadit v Číně, přiveze již tento víkend do Melbourne. Na startu sezóny chce být v co nejlepší formě, aby letos mohl bojovat o titul.
V rakouské stáji to po přechodu na pohonné jednotky Honda na začátku nové sezóny srší optimismem, v továrně navíc pilně pracují. Podle jejich odborného poradce Helmuta Marka je konstruktér Adrian Newey zcela zabrán do vývoje letošního monopostu a motivace mu rozhodně nechybí.
"Díly, které jsme plánovali pro třetí závod, byly uspíšeny díky tomu veškerému tlaku Neweyho, aby je na auto dostal už v Melbourne," odhaluje Marko, který věří, že letos budou moci s Ferrari a s Mercedesem bojovat o titul. Na stáj z Maranella podle něj v předsezónních testech ztráceli 3 desetiny sekundy, byli však před Stříbrnými šípy.
"Náš optimismus má opodstatnění. Na vzdálenost závodu se vidíme za Ferrari, ale před Mercedesem. RB15 je rozhodně to nejlepší a nejdražší auto v historii Red Bullu, pokud vezmete v potaz efektivitu a technickou dokonalost dílů," pokračuje Marko.
"To je možné pouze díky tomu, že všichni zaměstnanci byli ve všech fázích přesvědčeni o tom, že jsme opět ve hře. Nyní máme další šanci bojovat vlastními silami bojovat o vítězství," poukazuje Marko, jenž je velmi spokojený s pokrokem Hondy během zimy.
"O Hondě se toho hodně namluvilo negativně, že to nemůže zvládnout. My jsme ale nikdy neabsolvovali tak bezchybné testovací dny. Budeme-li mít více výkonu, pak je jen logické, že své zraky letos upíráme dopředu. Minulý rok jsme čtyřikrát vyhráli. Pět vítězství je reálných. Doufám, že jich bude dokonce ještě více," dodává odborný poradce Red Bullu.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.