Red Bull v továrně pořádně pohnul kostrou a vylepšení, která plánoval na vůz RB15 nasadit v Číně, přiveze již tento víkend do Melbourne. Na startu sezóny chce být v co nejlepší formě, aby letos mohl bojovat o titul.
V rakouské stáji to po přechodu na pohonné jednotky Honda na začátku nové sezóny srší optimismem, v továrně navíc pilně pracují. Podle jejich odborného poradce Helmuta Marka je konstruktér Adrian Newey zcela zabrán do vývoje letošního monopostu a motivace mu rozhodně nechybí.
"Díly, které jsme plánovali pro třetí závod, byly uspíšeny díky tomu veškerému tlaku Neweyho, aby je na auto dostal už v Melbourne," odhaluje Marko, který věří, že letos budou moci s Ferrari a s Mercedesem bojovat o titul. Na stáj z Maranella podle něj v předsezónních testech ztráceli 3 desetiny sekundy, byli však před Stříbrnými šípy.
"Náš optimismus má opodstatnění. Na vzdálenost závodu se vidíme za Ferrari, ale před Mercedesem. RB15 je rozhodně to nejlepší a nejdražší auto v historii Red Bullu, pokud vezmete v potaz efektivitu a technickou dokonalost dílů," pokračuje Marko.
"To je možné pouze díky tomu, že všichni zaměstnanci byli ve všech fázích přesvědčeni o tom, že jsme opět ve hře. Nyní máme další šanci bojovat vlastními silami bojovat o vítězství," poukazuje Marko, jenž je velmi spokojený s pokrokem Hondy během zimy.
"O Hondě se toho hodně namluvilo negativně, že to nemůže zvládnout. My jsme ale nikdy neabsolvovali tak bezchybné testovací dny. Budeme-li mít více výkonu, pak je jen logické, že své zraky letos upíráme dopředu. Minulý rok jsme čtyřikrát vyhráli. Pět vítězství je reálných. Doufám, že jich bude dokonce ještě více," dodává odborný poradce Red Bullu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.