Šéf Red Bullu Christian Horner by v žádném případě nevyměnil svého jezdce Maxe Verstappena za hvězdu Mercedesu a pětinásobného mistra světa Lewise Hamiltona.
Hamilton je považován za jednoho z nejlepších pilotů na světě. Oproti o 13 let mladšímu Verstappenovi má mnohem více zkušeností (229:84 startů), vítězství v závodech (73:5) i pódiových umístění (133:22).
Horner by v případě možnosti výměny těchto jezdců neváhal ani vteřinu: "Nevyměnil bych ho. Max je budoucností. Má 21 let a vyvíjí se. Oba jsou s Lewisem fenomenální piloti. Lewis je jedním z nejlepších v historii. Max už velké ceny vyhrál, o šampionát ještě nebojoval. Pokud jde však o celkové schopnosti, závodní umění a rychlost, pak je Max schopen jezdit bok po boku s Lewisem."
Verstappen byl v minulých sezónách občas kritizován kvůli svému temperamentu či kontroverzním manévrům, ke konci loňského roku nicméně předváděl výborné výkony. "Max po Hamiltonovi v druhé polovině loňské sezóny nasbíral nejvíce bodů, což ukazuje, jak dobře jezdí," hájí jej šéf Red Bullu.
"Max byl v určitých místech kritizován, když ukázal emoce po závodě s Oconem. Alespoň tam byla vášeň. Lidé se na tyto emoce odvolávají. Proto je tak populární. Nechceme nudné osobnosti. Lewis vnáší svěží vítr, to je dobré.
"Představuje to srdce toho, čím by Formule 1 měla být po roce 2020, až se do hry vstoupí nová pravidla. Pilot musí být hvězdami podívané. Musí z aut vystupovat vyčerpaní. Technologie momentálně hraje příliš velkou roli," dodává Horner.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.