Šéf Red Bullu Christian Horner by v žádném případě nevyměnil svého jezdce Maxe Verstappena za hvězdu Mercedesu a pětinásobného mistra světa Lewise Hamiltona.
Hamilton je považován za jednoho z nejlepších pilotů na světě. Oproti o 13 let mladšímu Verstappenovi má mnohem více zkušeností (229:84 startů), vítězství v závodech (73:5) i pódiových umístění (133:22).
Horner by v případě možnosti výměny těchto jezdců neváhal ani vteřinu: "Nevyměnil bych ho. Max je budoucností. Má 21 let a vyvíjí se. Oba jsou s Lewisem fenomenální piloti. Lewis je jedním z nejlepších v historii. Max už velké ceny vyhrál, o šampionát ještě nebojoval. Pokud jde však o celkové schopnosti, závodní umění a rychlost, pak je Max schopen jezdit bok po boku s Lewisem."
Verstappen byl v minulých sezónách občas kritizován kvůli svému temperamentu či kontroverzním manévrům, ke konci loňského roku nicméně předváděl výborné výkony. "Max po Hamiltonovi v druhé polovině loňské sezóny nasbíral nejvíce bodů, což ukazuje, jak dobře jezdí," hájí jej šéf Red Bullu.
"Max byl v určitých místech kritizován, když ukázal emoce po závodě s Oconem. Alespoň tam byla vášeň. Lidé se na tyto emoce odvolávají. Proto je tak populární. Nechceme nudné osobnosti. Lewis vnáší svěží vítr, to je dobré.
"Představuje to srdce toho, čím by Formule 1 měla být po roce 2020, až se do hry vstoupí nová pravidla. Pilot musí být hvězdami podívané. Musí z aut vystupovat vyčerpaní. Technologie momentálně hraje příliš velkou roli," dodává Horner.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.