Honda podle jezdce Maxe Verstappena přes zimu splnila všechno, co Red Bullu slíbila. Nové partnerství tak podle něj začíná velmi dobře a věří, že bude velmi úspěšné.
Red Bull s Hondou strávil slibné dva týdny předsezónních testů, během nichž se neobjevil s pohonnou jednotkou žádný problém. O nějaký čas na dráze přišli ke konci jen po dvou haváriích Pierra Gaslyho, na nedostatek dílů a poškozenou převodovku poslední den doplatil i Verstappen.
S výkonností a spolehlivostí Hondy, svého nového motorového partnera, jsou však velmi spokojeni: "Bylo to jiné než v posledních několika letech. Jsou velmi otevření a upřímní. Co slíbí, to splní. Je to fér," chválí holandský pilot, jenž chce letos bojovat o titul.
U nového motoru "hned" cítil rozdíl a jeho chování si pochvaluje, byť je velmi odlišné: "Jde o zcela jiný motor v tom, jak funguje, jak přidáváte plyn, jak řadíte nahoru a jak podřazujete. Je to úplně jiný svět."
Zatímco si Verstappen v minulosti na motor Renaultu často a hodně nahlas stěžoval, nyní je tedy spokojený. Ovladatelnost Hondy "je zatím velmi dobrá, funguje velmi hladce."
"Samozřejmě, že mám zkušenosti s motorem Renault a teď s tímto. Snažíte se najít pozitiva na obou, protože ne všechno bylo loni negativní. Učíte se z toho a sdělujete své názory. Snaží se s věcmi pracovat, poskytujete jim své nápady k tomu, co bychom možná zlepšit, a myslím, že to tak velmi dobře funguje," hodnotí spolupráci s novým motorovým partnerem.
Red Bull si opakovaně stěžoval na čas, který trávily jeho motory na dynamometru, jelikož používal odlišný druh paliva než tovární tým Renaultu, který musel svůj čas dostupný čas dělit mezi dva vývojové směry.
Honda se letos zatím drží vývojových plánů, což jim před sezónou dodává sebedůvěru: "Mnohem více toho na dynamometru testují, mnohem více, než jsme to dělávali. To je pro další období pozitivní. V tomto obecně není žádné omezení. Dělají všechno pro to, aby vyhrávali, snad již v této sezóně," dodává Verstappen.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.