Renault pro letošní sezónu volí podle svého jezdce Daniela Ricciarda zcela novou filozofii vývoje vozu, což by mu mělo pomoci se udržet vpředu a dále stahovat deficit v oblasti pohonné jednotky.
Zatímco loni ve vývojových závodech francouzský tým proti svým soupeřům spíše ztrácel, letos by tento trend chtěl obrátit. "Jsem si jistý tím, že jsme nedosáhli žádného pokroku," řekl například během Velké ceny Japonska Nico Hülkenberg.
Jeho nový týmový kolega, jenž přišel z Red Bullu známého silným sezónním vývojem, ale nyní od Renaultu "očekává dobré věci. Myslím, že filozofie bude tento rok zcela odlišná, pokud jde o vylepšení, která dostáváme."
"Myslím, že se plán a struktura změní, i jejich filozofie, pokud jde o to, co a kdy nasadit. Věřím, že se to změní. Budu toho součástí a tomu procesu věřím. A doufám, že se udržíme vpředu," popisuje Ricciardo.
Vzhledem k tomu, jak se zdá být střed pole vyrovnaný, bude vývoj během sezóny pro týmy klíčový. Renault hodně investoval do vylepšení své továrny v Enstone i ve Viry, což by se mu mohlo vyplatit.
Nová pravidla také otevírají prostor pro rozdíly. "Je to dáno částečně tím, že umožňují spoustu cest. Letos se toho proto bude dát hodně vyvinout, pokud jde o přední křídla, brzdové kanálky, deflektory, bočnicové panely - celá velká oblast dostupná pro vývoj," vysvětluje technický ředitel Nick Chester.
"Vkládáme velké úsilí do našich aerodynamických programů a programů v aerodynamickém tunelu, takže se budeme snažit s věcmi přijít co nejrychleji a dostat je na auto," uvádí Chester.
A Ricciardo věří, že se to bude týkat i motoru, s nímž Renault dosáhl během zimy pokroku - údajně výkon navýšil až o 50 koní: "Není tajemstvím, že v posledních několika letech Renault se svou pohonnou jednotkou ostatní doháněl, z čehož pramení pozitivní věc, že podle nás můžeme získat pořád více než ostatní. Proto samozřejmě zůstanu optimistou. Cítím, že ve vývoji během sezóny toho můžeme najít o trochu více a snižovat ztrátu."
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.