Renault pro letošní sezónu volí podle svého jezdce Daniela Ricciarda zcela novou filozofii vývoje vozu, což by mu mělo pomoci se udržet vpředu a dále stahovat deficit v oblasti pohonné jednotky.
Zatímco loni ve vývojových závodech francouzský tým proti svým soupeřům spíše ztrácel, letos by tento trend chtěl obrátit. "Jsem si jistý tím, že jsme nedosáhli žádného pokroku," řekl například během Velké ceny Japonska Nico Hülkenberg.
Jeho nový týmový kolega, jenž přišel z Red Bullu známého silným sezónním vývojem, ale nyní od Renaultu "očekává dobré věci. Myslím, že filozofie bude tento rok zcela odlišná, pokud jde o vylepšení, která dostáváme."
"Myslím, že se plán a struktura změní, i jejich filozofie, pokud jde o to, co a kdy nasadit. Věřím, že se to změní. Budu toho součástí a tomu procesu věřím. A doufám, že se udržíme vpředu," popisuje Ricciardo.
Vzhledem k tomu, jak se zdá být střed pole vyrovnaný, bude vývoj během sezóny pro týmy klíčový. Renault hodně investoval do vylepšení své továrny v Enstone i ve Viry, což by se mu mohlo vyplatit.
Nová pravidla také otevírají prostor pro rozdíly. "Je to dáno částečně tím, že umožňují spoustu cest. Letos se toho proto bude dát hodně vyvinout, pokud jde o přední křídla, brzdové kanálky, deflektory, bočnicové panely - celá velká oblast dostupná pro vývoj," vysvětluje technický ředitel Nick Chester.
"Vkládáme velké úsilí do našich aerodynamických programů a programů v aerodynamickém tunelu, takže se budeme snažit s věcmi přijít co nejrychleji a dostat je na auto," uvádí Chester.
A Ricciardo věří, že se to bude týkat i motoru, s nímž Renault dosáhl během zimy pokroku - údajně výkon navýšil až o 50 koní: "Není tajemstvím, že v posledních několika letech Renault se svou pohonnou jednotkou ostatní doháněl, z čehož pramení pozitivní věc, že podle nás můžeme získat pořád více než ostatní. Proto samozřejmě zůstanu optimistou. Cítím, že ve vývoji během sezóny toho můžeme najít o trochu více a snižovat ztrátu."
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.