Williams včera potvrdil, že ho v klíčovém období příprav před prvním závodem v Austrálii opustil jeho technický ředitel Paddy Lowe. Navíc po schůzce se zástupci Mezinárodní automobilové federace (FIA) musí narychlo přepracovat některé důležité součástí nového monopostu FW42.
Jeho pozice u týmu byla pod drobnohledem po neúspěšné minulé sezóně a fiasku s přípravami na předsezónní testy, na které s novým vozem dorazili se zpožděním. To navíc nebylo vykoupeno vyšší výkonnosti - Williams zajížděl v Katalánsku nejhorší časy.
Tým ani pro 2. předsezónní testy neměl dostatek dílů, a tak kvůli jejich degradaci nezvládl stanovený program. Robert Kubica uvedl, že před GP Austrálie, která se pojede již příští týden, ví zhruba 20 % toho, co by měl, zatímco George Russell smutně přiznal, že jsou rozhodně nejpomalejší.
Včera se ukázalo, že svou pozici opustil technický ředitel týmu: "Paddy Lowe si bere z osobních důvodů v F1 neplacené volno," uvedla mluvčí Williamsu, aniž by upřesnila, co to pro něj bude znamenat z dlouhodobého pohledu. Lowe kromě své funkce získal během svého příchodu z Mercedesu také akcie týmu.
Tým měl loni zásadní aeroynamické problémy a mezi konstruktéry skončil poslední, což byl nejhorší výsledek Williamsu v historii. Očekávání u vozu FW42 pro letošní sezónu tedy byla vysoká, kromě návratu ke konkurenceschopnosti měl rovněž potvrdit schopnosti nového vedení.
Williams má týden před Austrálii ještě další vážné potíže - musí předělávat zpětná zrcátka a přední zavěšení, protože FIA jeho řešení považuje za nelegální. V případě zrcátek by šlo o drobnost, u zavěšení se ale jedná o větší zásah do mechanických i aerodynamických vlastností vozu. V továrně v Grove nyní všichni usilovně pracují na tom, aby stihli auta pro první závod sezóny připravit.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.