Williams včera potvrdil, že ho v klíčovém období příprav před prvním závodem v Austrálii opustil jeho technický ředitel Paddy Lowe. Navíc po schůzce se zástupci Mezinárodní automobilové federace (FIA) musí narychlo přepracovat některé důležité součástí nového monopostu FW42.
Jeho pozice u týmu byla pod drobnohledem po neúspěšné minulé sezóně a fiasku s přípravami na předsezónní testy, na které s novým vozem dorazili se zpožděním. To navíc nebylo vykoupeno vyšší výkonnosti - Williams zajížděl v Katalánsku nejhorší časy.
Tým ani pro 2. předsezónní testy neměl dostatek dílů, a tak kvůli jejich degradaci nezvládl stanovený program. Robert Kubica uvedl, že před GP Austrálie, která se pojede již příští týden, ví zhruba 20 % toho, co by měl, zatímco George Russell smutně přiznal, že jsou rozhodně nejpomalejší.
Včera se ukázalo, že svou pozici opustil technický ředitel týmu: "Paddy Lowe si bere z osobních důvodů v F1 neplacené volno," uvedla mluvčí Williamsu, aniž by upřesnila, co to pro něj bude znamenat z dlouhodobého pohledu. Lowe kromě své funkce získal během svého příchodu z Mercedesu také akcie týmu.
Tým měl loni zásadní aeroynamické problémy a mezi konstruktéry skončil poslední, což byl nejhorší výsledek Williamsu v historii. Očekávání u vozu FW42 pro letošní sezónu tedy byla vysoká, kromě návratu ke konkurenceschopnosti měl rovněž potvrdit schopnosti nového vedení.
Williams má týden před Austrálii ještě další vážné potíže - musí předělávat zpětná zrcátka a přední zavěšení, protože FIA jeho řešení považuje za nelegální. V případě zrcátek by šlo o drobnost, u zavěšení se ale jedná o větší zásah do mechanických i aerodynamických vlastností vozu. V továrně v Grove nyní všichni usilovně pracují na tom, aby stihli auta pro první závod sezóny připravit.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.