Williams včera potvrdil, že ho v klíčovém období příprav před prvním závodem v Austrálii opustil jeho technický ředitel Paddy Lowe. Navíc po schůzce se zástupci Mezinárodní automobilové federace (FIA) musí narychlo přepracovat některé důležité součástí nového monopostu FW42.
Jeho pozice u týmu byla pod drobnohledem po neúspěšné minulé sezóně a fiasku s přípravami na předsezónní testy, na které s novým vozem dorazili se zpožděním. To navíc nebylo vykoupeno vyšší výkonnosti - Williams zajížděl v Katalánsku nejhorší časy.
Tým ani pro 2. předsezónní testy neměl dostatek dílů, a tak kvůli jejich degradaci nezvládl stanovený program. Robert Kubica uvedl, že před GP Austrálie, která se pojede již příští týden, ví zhruba 20 % toho, co by měl, zatímco George Russell smutně přiznal, že jsou rozhodně nejpomalejší.
Včera se ukázalo, že svou pozici opustil technický ředitel týmu: "Paddy Lowe si bere z osobních důvodů v F1 neplacené volno," uvedla mluvčí Williamsu, aniž by upřesnila, co to pro něj bude znamenat z dlouhodobého pohledu. Lowe kromě své funkce získal během svého příchodu z Mercedesu také akcie týmu.
Tým měl loni zásadní aeroynamické problémy a mezi konstruktéry skončil poslední, což byl nejhorší výsledek Williamsu v historii. Očekávání u vozu FW42 pro letošní sezónu tedy byla vysoká, kromě návratu ke konkurenceschopnosti měl rovněž potvrdit schopnosti nového vedení.
Williams má týden před Austrálii ještě další vážné potíže - musí předělávat zpětná zrcátka a přední zavěšení, protože FIA jeho řešení považuje za nelegální. V případě zrcátek by šlo o drobnost, u zavěšení se ale jedná o větší zásah do mechanických i aerodynamických vlastností vozu. V továrně v Grove nyní všichni usilovně pracují na tom, aby stihli auta pro první závod sezóny připravit.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.