Rychlost Racing Pointu v předsezónních testech nebyla nejlepší, tým byl ale ve svých prohlášeních optimistický. Formu bývalé Force Indie nyní komentuje Sergio Pérez, jehož hlavním cílem bylo dostat se k Ferrari. To se ale změnilo.
Mexičan potvrzuje, že příští týden do Austrálie jeho tým dorazí s "velkým vylepšením," na což se těší. Ty vyvíjely ve svém aerodynamickém tunelu do poslední chvíle, v předsezónních testech se proto objevili jen se základní konfiguraci vozu RP19.
A jak na tom podle něj jsou? "Nejsme uprostřed pole nejrychlejší, ale ani nejpomalejší," odpovídá Pérez. Domnívá se ale, že díky zlepšení finanční situace oproti minulosti, kdy tým vlastnil Vijay Mallya, se posunou dopředu a budou moci porazit Renault v boji o čtvrtou příčku.
"Jo, cíl je jasný - skončit v šampionátu konstruktérů na čtvrtém místě. A to, co vidím, mě v tom utvrzuje. Máme vše připraveno pro to, abychom na auto v Melbourne nasadili velké vylepšení s cílem poměřovat se s těmi nejrychlejšími týmy středu pole," říká 29letý jezdec, jenž kdysi hodně toužil po tom, aby se dostal k Ferrari.
Nyní je ale plně oddán Racing Pointu: "Časy se mění a mým hlavním cílem je dsotat tento tým na další úroveň. Jsou do tohoto projektu hodně zapojený. Myslím, že procházíme skvělým okamžikem a že můžeme dosáhnout skvělých věcí."
A středu pole, na jehož špici by se chtěli pohybovat, uvádí: "Očekávám, že tam budou rozdíly, letos však budou super těsné. Alfa Romeo bude velmi konkurenceschopným týmem, ale věřím tomu, že se udržíme před všemi ostatními."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.