Rychlost Racing Pointu v předsezónních testech nebyla nejlepší, tým byl ale ve svých prohlášeních optimistický. Formu bývalé Force Indie nyní komentuje Sergio Pérez, jehož hlavním cílem bylo dostat se k Ferrari. To se ale změnilo.
Mexičan potvrzuje, že příští týden do Austrálie jeho tým dorazí s "velkým vylepšením," na což se těší. Ty vyvíjely ve svém aerodynamickém tunelu do poslední chvíle, v předsezónních testech se proto objevili jen se základní konfiguraci vozu RP19.
A jak na tom podle něj jsou? "Nejsme uprostřed pole nejrychlejší, ale ani nejpomalejší," odpovídá Pérez. Domnívá se ale, že díky zlepšení finanční situace oproti minulosti, kdy tým vlastnil Vijay Mallya, se posunou dopředu a budou moci porazit Renault v boji o čtvrtou příčku.
"Jo, cíl je jasný - skončit v šampionátu konstruktérů na čtvrtém místě. A to, co vidím, mě v tom utvrzuje. Máme vše připraveno pro to, abychom na auto v Melbourne nasadili velké vylepšení s cílem poměřovat se s těmi nejrychlejšími týmy středu pole," říká 29letý jezdec, jenž kdysi hodně toužil po tom, aby se dostal k Ferrari.
Nyní je ale plně oddán Racing Pointu: "Časy se mění a mým hlavním cílem je dsotat tento tým na další úroveň. Jsou do tohoto projektu hodně zapojený. Myslím, že procházíme skvělým okamžikem a že můžeme dosáhnout skvělých věcí."
A středu pole, na jehož špici by se chtěli pohybovat, uvádí: "Očekávám, že tam budou rozdíly, letos však budou super těsné. Alfa Romeo bude velmi konkurenceschopným týmem, ale věřím tomu, že se udržíme před všemi ostatními."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.