Rychlost Racing Pointu v předsezónních testech nebyla nejlepší, tým byl ale ve svých prohlášeních optimistický. Formu bývalé Force Indie nyní komentuje Sergio Pérez, jehož hlavním cílem bylo dostat se k Ferrari. To se ale změnilo.
Mexičan potvrzuje, že příští týden do Austrálie jeho tým dorazí s "velkým vylepšením," na což se těší. Ty vyvíjely ve svém aerodynamickém tunelu do poslední chvíle, v předsezónních testech se proto objevili jen se základní konfiguraci vozu RP19.
A jak na tom podle něj jsou? "Nejsme uprostřed pole nejrychlejší, ale ani nejpomalejší," odpovídá Pérez. Domnívá se ale, že díky zlepšení finanční situace oproti minulosti, kdy tým vlastnil Vijay Mallya, se posunou dopředu a budou moci porazit Renault v boji o čtvrtou příčku.
"Jo, cíl je jasný - skončit v šampionátu konstruktérů na čtvrtém místě. A to, co vidím, mě v tom utvrzuje. Máme vše připraveno pro to, abychom na auto v Melbourne nasadili velké vylepšení s cílem poměřovat se s těmi nejrychlejšími týmy středu pole," říká 29letý jezdec, jenž kdysi hodně toužil po tom, aby se dostal k Ferrari.
Nyní je ale plně oddán Racing Pointu: "Časy se mění a mým hlavním cílem je dsotat tento tým na další úroveň. Jsou do tohoto projektu hodně zapojený. Myslím, že procházíme skvělým okamžikem a že můžeme dosáhnout skvělých věcí."
A středu pole, na jehož špici by se chtěli pohybovat, uvádí: "Očekávám, že tam budou rozdíly, letos však budou super těsné. Alfa Romeo bude velmi konkurenceschopným týmem, ale věřím tomu, že se udržíme před všemi ostatními."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.