Rychlost Racing Pointu v předsezónních testech nebyla nejlepší, tým byl ale ve svých prohlášeních optimistický. Formu bývalé Force Indie nyní komentuje Sergio Pérez, jehož hlavním cílem bylo dostat se k Ferrari. To se ale změnilo.
Mexičan potvrzuje, že příští týden do Austrálie jeho tým dorazí s "velkým vylepšením," na což se těší. Ty vyvíjely ve svém aerodynamickém tunelu do poslední chvíle, v předsezónních testech se proto objevili jen se základní konfiguraci vozu RP19.
A jak na tom podle něj jsou? "Nejsme uprostřed pole nejrychlejší, ale ani nejpomalejší," odpovídá Pérez. Domnívá se ale, že díky zlepšení finanční situace oproti minulosti, kdy tým vlastnil Vijay Mallya, se posunou dopředu a budou moci porazit Renault v boji o čtvrtou příčku.
"Jo, cíl je jasný - skončit v šampionátu konstruktérů na čtvrtém místě. A to, co vidím, mě v tom utvrzuje. Máme vše připraveno pro to, abychom na auto v Melbourne nasadili velké vylepšení s cílem poměřovat se s těmi nejrychlejšími týmy středu pole," říká 29letý jezdec, jenž kdysi hodně toužil po tom, aby se dostal k Ferrari.
Nyní je ale plně oddán Racing Pointu: "Časy se mění a mým hlavním cílem je dsotat tento tým na další úroveň. Jsou do tohoto projektu hodně zapojený. Myslím, že procházíme skvělým okamžikem a že můžeme dosáhnout skvělých věcí."
A středu pole, na jehož špici by se chtěli pohybovat, uvádí: "Očekávám, že tam budou rozdíly, letos však budou super těsné. Alfa Romeo bude velmi konkurenceschopným týmem, ale věřím tomu, že se udržíme před všemi ostatními."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.