Bývalý pilot F1 Fernando Alonso a odborný poradce Red Bullu Helmut Marko po předsezónních testech hodnotí relativní rozložení sil ve startovním poli.
Podle Alonsa dosáhla stáj z Wokingu během zimy v určitý oblastech překvapujících pokroků, v jiných ale musí zabrat. Sainz sice v předsezónních testech dosáhl osmého nejrychlejšího času (1:16,913) se ztrátou 0,692 sekundy na Ferrari, zřejmě však měl agresivnější nastavení a méně paliva.
"Existují oblasti, které musíme zrevidovat a vyvinout, abychom vylepšili výkonnost. Ale v ostatních jsme překvapivě dobří. Není to ještě perfektní, ale směr je správný," uvedl Španěl, jenž u McLarenu bude pokračovat jako ambasador a příležitostný testovací pilot.
Na čele jej podle něj nejspíše Ferrari, varuje však před sílou Mercedesu: "Myslím, že Ferrari na všechny první týden zapůsobilo, byli velmi silní nejen v oblasti výkonnosti, ale také co do počtu kol, která každý den zvládli."
"Vzpomínám si ale na minulý rok, že to bylo podobné. Po celou zimu byli hodně silní, silní byli také v několika prvních závodech, ale jak víte, šampionát je dlouhý. A pokud bude takový, jako loni, tak podle mě budeme spokojeni," popisuje Alonso.
Ve středu pole by podle něj rozdíly mohly být ještě menší: "Byla auta, která jezdila o 4 - 5 sekund rychleji či pomaleji než dopoledne, takže je to těžké posuzovat na základě zimního testování. Myslím si, že to letos bude těsné, velmi těsné. "Minulý rok to ve středu pole bylo vyrovnané, mezi pátým až desátým. Vypadá to, že by to letos mohlo být stejné, možná střed pole bude blíže velké trojice. Snad tomu tak bude, uvidíme v Austrálii."
Marko: McLaren patří k nejpomalejšímŠpanělův optimismus a fanoušky McLarenu při svém hodnocení trochu zchladil Helmut Marko: "Ferrari je vpředu, pak jsme my před Mercedesem. A potom je velký střed pole, kde to bude hodně těsné. McLaren a Williams jsou na konci."
Mateschitz: Red Bull má konečně konkurenceschopný motorRed Bull si před sezónou bez ohledu na jisté potíže Hondy s uspořádáním svého motoru a nutnosti jej předělat věří. "Testy potvrdily naše pozitivní očekávání v oblasti výkonnosti vozů i ve spolupráci s Hondou. Ta je v současné době velmi uspokojující a slibuje velké úspěchy. Poprvé máme konkurenceschopný motor," prohlásil majitel týmu Dietrich Mateschitz.
Slibně vidí také jejich budoucnost v F1, obzvlášť když je opět při chuti jejich technický ředitel Adrian Newey, jenž se v minulosti věnoval raději jiným projektům - jako byly jachty či hyperauta. "Adrian je znovu motivován k tomu, že ve Formuli 1 zůstane dlouhou dobu," potvrzuje Mateschitz.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.