Bývalý pilot F1 Fernando Alonso a odborný poradce Red Bullu Helmut Marko po předsezónních testech hodnotí relativní rozložení sil ve startovním poli.
Podle Alonsa dosáhla stáj z Wokingu během zimy v určitý oblastech překvapujících pokroků, v jiných ale musí zabrat. Sainz sice v předsezónních testech dosáhl osmého nejrychlejšího času (1:16,913) se ztrátou 0,692 sekundy na Ferrari, zřejmě však měl agresivnější nastavení a méně paliva.
"Existují oblasti, které musíme zrevidovat a vyvinout, abychom vylepšili výkonnost. Ale v ostatních jsme překvapivě dobří. Není to ještě perfektní, ale směr je správný," uvedl Španěl, jenž u McLarenu bude pokračovat jako ambasador a příležitostný testovací pilot.
Na čele jej podle něj nejspíše Ferrari, varuje však před sílou Mercedesu: "Myslím, že Ferrari na všechny první týden zapůsobilo, byli velmi silní nejen v oblasti výkonnosti, ale také co do počtu kol, která každý den zvládli."
"Vzpomínám si ale na minulý rok, že to bylo podobné. Po celou zimu byli hodně silní, silní byli také v několika prvních závodech, ale jak víte, šampionát je dlouhý. A pokud bude takový, jako loni, tak podle mě budeme spokojeni," popisuje Alonso.
Ve středu pole by podle něj rozdíly mohly být ještě menší: "Byla auta, která jezdila o 4 - 5 sekund rychleji či pomaleji než dopoledne, takže je to těžké posuzovat na základě zimního testování. Myslím si, že to letos bude těsné, velmi těsné. "Minulý rok to ve středu pole bylo vyrovnané, mezi pátým až desátým. Vypadá to, že by to letos mohlo být stejné, možná střed pole bude blíže velké trojice. Snad tomu tak bude, uvidíme v Austrálii."
Marko: McLaren patří k nejpomalejšímŠpanělův optimismus a fanoušky McLarenu při svém hodnocení trochu zchladil Helmut Marko: "Ferrari je vpředu, pak jsme my před Mercedesem. A potom je velký střed pole, kde to bude hodně těsné. McLaren a Williams jsou na konci."
Mateschitz: Red Bull má konečně konkurenceschopný motorRed Bull si před sezónou bez ohledu na jisté potíže Hondy s uspořádáním svého motoru a nutnosti jej předělat věří. "Testy potvrdily naše pozitivní očekávání v oblasti výkonnosti vozů i ve spolupráci s Hondou. Ta je v současné době velmi uspokojující a slibuje velké úspěchy. Poprvé máme konkurenceschopný motor," prohlásil majitel týmu Dietrich Mateschitz.
Slibně vidí také jejich budoucnost v F1, obzvlášť když je opět při chuti jejich technický ředitel Adrian Newey, jenž se v minulosti věnoval raději jiným projektům - jako byly jachty či hyperauta. "Adrian je znovu motivován k tomu, že ve Formuli 1 zůstane dlouhou dobu," potvrzuje Mateschitz.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.