Bývalý pilot F1 Fernando Alonso a odborný poradce Red Bullu Helmut Marko po předsezónních testech hodnotí relativní rozložení sil ve startovním poli.
Podle Alonsa dosáhla stáj z Wokingu během zimy v určitý oblastech překvapujících pokroků, v jiných ale musí zabrat. Sainz sice v předsezónních testech dosáhl osmého nejrychlejšího času (1:16,913) se ztrátou 0,692 sekundy na Ferrari, zřejmě však měl agresivnější nastavení a méně paliva.
"Existují oblasti, které musíme zrevidovat a vyvinout, abychom vylepšili výkonnost. Ale v ostatních jsme překvapivě dobří. Není to ještě perfektní, ale směr je správný," uvedl Španěl, jenž u McLarenu bude pokračovat jako ambasador a příležitostný testovací pilot.
Na čele jej podle něj nejspíše Ferrari, varuje však před sílou Mercedesu: "Myslím, že Ferrari na všechny první týden zapůsobilo, byli velmi silní nejen v oblasti výkonnosti, ale také co do počtu kol, která každý den zvládli."
"Vzpomínám si ale na minulý rok, že to bylo podobné. Po celou zimu byli hodně silní, silní byli také v několika prvních závodech, ale jak víte, šampionát je dlouhý. A pokud bude takový, jako loni, tak podle mě budeme spokojeni," popisuje Alonso.
Ve středu pole by podle něj rozdíly mohly být ještě menší: "Byla auta, která jezdila o 4 - 5 sekund rychleji či pomaleji než dopoledne, takže je to těžké posuzovat na základě zimního testování. Myslím si, že to letos bude těsné, velmi těsné. "Minulý rok to ve středu pole bylo vyrovnané, mezi pátým až desátým. Vypadá to, že by to letos mohlo být stejné, možná střed pole bude blíže velké trojice. Snad tomu tak bude, uvidíme v Austrálii."
Marko: McLaren patří k nejpomalejšímŠpanělův optimismus a fanoušky McLarenu při svém hodnocení trochu zchladil Helmut Marko: "Ferrari je vpředu, pak jsme my před Mercedesem. A potom je velký střed pole, kde to bude hodně těsné. McLaren a Williams jsou na konci."
Mateschitz: Red Bull má konečně konkurenceschopný motorRed Bull si před sezónou bez ohledu na jisté potíže Hondy s uspořádáním svého motoru a nutnosti jej předělat věří. "Testy potvrdily naše pozitivní očekávání v oblasti výkonnosti vozů i ve spolupráci s Hondou. Ta je v současné době velmi uspokojující a slibuje velké úspěchy. Poprvé máme konkurenceschopný motor," prohlásil majitel týmu Dietrich Mateschitz.
Slibně vidí také jejich budoucnost v F1, obzvlášť když je opět při chuti jejich technický ředitel Adrian Newey, jenž se v minulosti věnoval raději jiným projektům - jako byly jachty či hyperauta. "Adrian je znovu motivován k tomu, že ve Formuli 1 zůstane dlouhou dobu," potvrzuje Mateschitz.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.