Výkonný ředitel Formule 1 Chase Carey věří, že ve Formuli 1 je prostor pro přidání dalších závodů do jejího kalendáře, byť týmy občas dávají najevo, že současný počet 21 podniků je již na hranici jejich možností.
V příštím roce přibude nový závod ve Vietnamu, ale pět současných nemá na další sezónu uzavřené smlouvy: Británie, Itálie, Mexiko, Německo a Španělsko. Carey nicméně věří, že se s tamějšími organizátory dohodne na prodloužení a že se mu navíc podaří zajistit další místa.
"Loni jsme obnovovali několik smluv, stejně jako předloni. S každou jsou odlišné problémy," potvrzuje zástupce Liberty Media, která F1 převzala po Berniem Ecclestoneem.
"Tím nejpozitivnějším a velmi povzbuzujícím hlediskem je podle mě to, že přibývají noví zájemci, kteří do toho chtějí jít. To je opravdu dynamika, která je pro nás důležitá z pohledu nabídky a poptávky," pokračuje 65letý obchodník.
"Našich závodů si ceníme, v některých případech jde o dlouhodobé partnery, u jiných o krátkodobější. Myslím si, že naším prvotním přístupem bude obnovit závody v místech, kde to pro obě strany funguje," přibližuje Carey.
Letošní kalendář F1 čítá 21 závodů stejně jako minulý rok. Letos akorát začíná o týden dříve a končí o týden později, čímž se vytváří prostor pro další velké ceny v případě, že by se všemi byly podepsány nové smlouvy. Carey je nicméně připravený zbavit se těch míst, která pro sport nenabízejí dobrou hodnotu.
"Nemusíme nezbytně jezdit všude, spíše zajistit to, že dostáváme férovou hodnotu. Je důležité mít připraveny alternativy, které nám zajišťují nejen atraktivní finance, ale atraktivní závody. Například Vietnam podle nás bude vzrušujícím novým místem, abychom zajistili růst těchto cílů v Asii. Jde o vítězství pro obě strany, takže to opravdu splňuje všechny položky," přibližuje Carey.
"Na světě skutečně existují závody, které bychom rádi přidali. Závody, které neobsahují jen nové trhy, ale určité tradiční trhy, jako je západní Evropa. Myslím, že to zajímá partnery, jestli můžeme přidat místo, které pro nás bude fungovat, a posoudit ho proti možnostem, jež máme na jiných trzích. Cítíme se neustále lépe, pokud jde o schopnost udržovat zdravé podnikání. Rozhlížíme se, hovoříme o tom a myslím, že existuje prostor pro rozšíření závodního kalendáře," dodává.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.