Výkonný ředitel Formule 1 Chase Carey věří, že ve Formuli 1 je prostor pro přidání dalších závodů do jejího kalendáře, byť týmy občas dávají najevo, že současný počet 21 podniků je již na hranici jejich možností.
V příštím roce přibude nový závod ve Vietnamu, ale pět současných nemá na další sezónu uzavřené smlouvy: Británie, Itálie, Mexiko, Německo a Španělsko. Carey nicméně věří, že se s tamějšími organizátory dohodne na prodloužení a že se mu navíc podaří zajistit další místa.
"Loni jsme obnovovali několik smluv, stejně jako předloni. S každou jsou odlišné problémy," potvrzuje zástupce Liberty Media, která F1 převzala po Berniem Ecclestoneem.
"Tím nejpozitivnějším a velmi povzbuzujícím hlediskem je podle mě to, že přibývají noví zájemci, kteří do toho chtějí jít. To je opravdu dynamika, která je pro nás důležitá z pohledu nabídky a poptávky," pokračuje 65letý obchodník.
"Našich závodů si ceníme, v některých případech jde o dlouhodobé partnery, u jiných o krátkodobější. Myslím si, že naším prvotním přístupem bude obnovit závody v místech, kde to pro obě strany funguje," přibližuje Carey.
Letošní kalendář F1 čítá 21 závodů stejně jako minulý rok. Letos akorát začíná o týden dříve a končí o týden později, čímž se vytváří prostor pro další velké ceny v případě, že by se všemi byly podepsány nové smlouvy. Carey je nicméně připravený zbavit se těch míst, která pro sport nenabízejí dobrou hodnotu.
"Nemusíme nezbytně jezdit všude, spíše zajistit to, že dostáváme férovou hodnotu. Je důležité mít připraveny alternativy, které nám zajišťují nejen atraktivní finance, ale atraktivní závody. Například Vietnam podle nás bude vzrušujícím novým místem, abychom zajistili růst těchto cílů v Asii. Jde o vítězství pro obě strany, takže to opravdu splňuje všechny položky," přibližuje Carey.
"Na světě skutečně existují závody, které bychom rádi přidali. Závody, které neobsahují jen nové trhy, ale určité tradiční trhy, jako je západní Evropa. Myslím, že to zajímá partnery, jestli můžeme přidat místo, které pro nás bude fungovat, a posoudit ho proti možnostem, jež máme na jiných trzích. Cítíme se neustále lépe, pokud jde o schopnost udržovat zdravé podnikání. Rozhlížíme se, hovoříme o tom a myslím, že existuje prostor pro rozšíření závodního kalendáře," dodává.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.