Za námi jsou dva týdny předsezónních testů. Jak si týmy vedly v průběhu uplynulých 8 dní, kdo jezdil nejrychleji a kdo si připsal nejvíce kilometrů? A jak jsou na tom před prvním závodem roku 2019?
Nejrychlejší čas předvedl dnes Vettel, jenž o setinu překonal svého týmového kolegu Leclerca, který úspěšně kroužil ve čtvrtek. Mezi ně se dokázal prosadit Hamilton, Mercedes tak za Ferrari zaostal jen o 3 tisíciny sekundy. Čtvrtou příčkou potvrdil dobrou formu Stříbrných šípů Bottas, zaostal o 0,34 s - všichni pochopitelně na nejměkčí sadě (C5) pneumatik.
Video: Sestřih z předsezónních testů (zdroj: Youtube / Formula1.com)
Nejlepší ze zbytku pole byl Hülkenberg s Renaultem, který na špičku ztrácel 6 desetin, za ním se řadí Toro Rosso a McLaren, jenž zažil po dlouhé době úspěšné předsezónní období.
Z dlouhých jízd se zdá, že Ferrari má před Mercedesem větší náskok, mistři světa jsou ale velkým týmem s rozsáhlými zdroji a je pravděpodobné, že v Melbourne jim budou vyrovnaným soupeřem. Z obou táborů zaznívají odlišné hlasy.
"Posledních pár dní bylo obzvlášť dobrých, zlepšujeme se každý den. Ale testy jsou testy - neexistuje žádná odměna za to, že jste v nich rychlí. Ferrari je nejrychlejší, čeká nás zatím ta nejtěžší bitva. Jejich tempo je momentálně velmi, velmi dobré. Výzva bude větší než kdykoliv dříve. Myslím, že potenciálně ztrácíme půl sekundy. Ale nevíme to přesně, protože všichni jezdí s odlišnými módy motorů a množstvím paliva. Jak jsme na tom opravdu, to se dozvíme až po 4 závodech," řekl Hamilton
Ale zatímco podle zástupců Mercedesu je Scuderia o půl sekundy napřed, podle technického ředitele Ferrari jsou si rychlostně velmi vyrovnaní - tak, jak to ukazují dnešní časy.
"Je milé se dozvědět, že podle Hamiltona jsme rychlejší. Věřím, že jsou velmi silní. Mercedes bude v Austrálii velmi silný a myslím si, že by to bylo naprosto špatné si myslet, že jsme rychlejší než oni. Nečekám, že budou za námi. Podle mě to bude velmi, velmi, velmi těsné," prohlásil Mattia Binotto.
Hamitlonův dnešní čas 1:16,628 na C4 směsi by byl po zohlednění pneumatik lepší než ty, které máme v tabulkách, ovšem trumfy drží Ferrari - Vettel dnes těsně před obědem zajel na C3 směsi 1:16,720 min, což by po korekci bylo něco kolem 1:15,6 min!
Red Bull by jim měl být nejblíže - alespoň podle Helmuta Marka jsou na tom jako Mercedes - Gasly mu vůz včera rozbil, na což doplatil poruchou převodovky i dnes Verstappen, proto nestihli zajet ani jedno kvalifikační kolo. Nadějemi černého koně sezóny naplňují závodní simulace i rychlost dceřiného Toro Rosso (Albon předvedl kolo za 1:16,882 min)
Rakouská stáj kvůli tomu ujela tento týden nejméně kilometrů ze všech - jen 1666,5. Mercedes naopak zvládl 2695,2 km, Renault 2457,8 km. Ferrari potřebuje vylepšit spolehlivost, protože z pohledu ujeté vzdálenosti je tento týden až osmé (1857,3 km).
Ve středu pole to vypadá na těsnou bitvu - zatímco min. týden vypadala velmi dobře Alfa Romeo, tak tento týden se zdají být špičce nejblíže Renault s Haasem, za nimi s menším odstupem Toro Rosso a McLaren. Mezi nejpomalejší patří Racing Point - ten ale pro Austrálii chystá velký balík vylepšení, a s velkou ztrátou Williams. Spekulace utne definitivně až sobotní odpoledne za 2 týdny v Melbourne, kdy již všichni budou muset ukázat své karty.
Z pohledu výrobců motorů tento týden nasbíral nejvíce dat Mercedes (6679,9 km) před Ferrari (6056,2 km), ti ale zásobují každý dva zákazníky, zatímco Renault (4450,2 km) a Honda (3775,2 km) mají kromě svých týmů pouze jednoho odběratele.
Souhrn obou týdnůV přehledu uvádím nejrychlejší časy a použité směsi (podbarvení časů: C5 - sytě červená, C4 - světle červená, C3 - žlutá, C2 - bílá, prototypy - šedá) za všech 8 dní. Nejvíce kol odkroužil Hamilton: 638, což odpovídá úctyhodným 2969,9 km, nejméně naopak Fittipaldi (61 kol), ten se ale zapojil pouze první týden - pouze Haas dal prostor rezervnímu jezdci.
Z pohledu týmů je nejlépe připravený Mercedes, který za oba týdny ujel 5534,8 km - téměř o 900 km více, než druhé Ferrari. Třetí příčka patří Renaultu (4473,5 km), čtvrtá Toro Rosso (4352,4 km).
Mezi nejhorší patří naopak Red Bull (3877,6 km), Racing Point (2909,4 km) a Williams (2639,4 km), který začal kroužit až o dva dny později, protože svůj nový vůz nestihl dát včas dohromady.
Z výrobců motorů má nejvíce dat Ferrari (12 987,5 km), za ním se řadí Mercedes (11 083,6 km) a Renault (8 537,3) s Hondou (8 230 km).
Celkem týmy zvládly v Barceloně 40 838,315 km. Časy byly rychlejší, byť jsou letos vozy o 10 kg těžší.
PneumatikyMezi směsmi jsou rozdíly kolem 0,6 - 0,7 sekundy, podle Pirelli budou na delších okruzích a při vyšších teplotách o něco vyšší. Se svými letošními pneumatikami je spokojeno, byť ta nejměkčí se moc pro Barcelonu nehodí. Kvůli nižším teplotám se týmy potýkaly s drolením, které by mělo s přibývajícími °C o závodních víkendech zmizet.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.