Ve čtvrtek týmy společně před vypuknutím sezóny sedmý den testovaly se svými novými monoposty. Kromě dlouhých jízd došlo také na simulace kvalifikací a podstatné zrychlení. Jak to ve Španělsku probíhalo?
Nejrychlejší čas si připsal Leclerc s Ferrari na nejměkčí C5 směsi (1:16,231 min), i tak ale poté prohlásil, že mohl zajet podstatně rychleji. S odstupem 6 desetin za ním skončil Albon (1:16,882) s vozem Toro Rosso, třetí příčka patří Norrisovi (1:17,084 min) s McLarenem - všichni na C5 pneumatikách.
Nejvíce kilometrů ujel Russell s Williamsem - 651,7. Z pohledu týmu jich nejvíce dal zásluhou Hamiltona a Bottase dohromady Mercedes - celkem 840,6. Třetí příčka za Williamsem patří Ferrari (642,4 km), nejméně jich dnes zvládl kvůli havárii Red Bull - 302,6 km.
Průběh dne:18:00 Konec předposledního dne.
17:55 Provoz obnoven, využívá toho Grosjean, jenž na C4 pneumatikách postupuje na 9. příčku - 1:17,854 min.
17:42 Stojí Leclerc s Ferrari, další přerušení. Ze zádi jeho Ferrari stoupá kouř.
Anyone else think that papaya and sunsets look good together? 🤩 #F1Testing pic.twitter.com/lhUMueawfm
— McLaren (@McLarenF1) February 28, 201917:17 Konečně se vrací Haas, Grosjean hned zajíždí časy kolem 1:18 min.
17:06 Zelená - týmy mohou opět na trať.
17:00 „Pracuji velmi tvrdě, máme toho před sebou hrozně moc a jako tým pracujeme dobře. Často je zvykem vyměnit lidi, když věci nefungují. Ale v F1 jsem zpozoroval, že ty nejsilnější týmy to nedělají. Každý problém v rámci týmu je příležitostí se něco naučit. Když máte problém, poučíte se a přeměníte to ve výhodu,“ uvádí technický ředitel Williamsu Paddy Lowe. Se svým týmem podle něj dokážou dokončit testovací program, přestože první dva dny scházeli. Se svým základem učinili velký krok kupředu, nechce ale komentovat, jak na tom jsou ve srovnání s ostatními.
16:55 Stojí Stroll s Racing Pointem v zatáčce č. 9. Do ničeho nenarazil, vypadá to na nějaký mechanický problém.
16:52 Další červené vlajky.
16:30 Bottas odpoledne zvládl 72 kol, slušná porce. Red Bull se už zřejmě neukáže, auto je úplně zdemolované. Ricciardo se mezitím posunul na 4. místo.
Keep pounding 👊 61 laps for Valtteri with two hours still left on the clockThat’s 146 for the day for our W10! ❤️#F1Testing @PET_Motorsports pic.twitter.com/RUPoUuliop
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 28, 201916:00 Haas stále nikde. Během obědové přestávky objevil problém s výfukem, Grosjean tak stále vyčkává. Magnussen dopoledne zvládl 53 kol.
Still no running from @RGrosjean this afternoon. An exhaust issue on the #VF19 was discovered during the lunch break. Work on-going in the garage. #F1Testing pic.twitter.com/E6GOWGLSt9
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 28, 201915:43 Provoz obnoven, Leclerc, Stroll a Ricciardo míří na trať.
15:25 Red Bull dle záběr z kamer vypadá hodně rozbitý. Pilot je OK.
15:17 První červené vlajky dneška. Gasly bourá v rychlé zatáčce č. 9.
15:10 Týmy se věnují dlouhým jízdám, krouží pomaleji. Leclerc nad 1:23 min.
14:50 Mercedes je pozadu za Ferrari, ale Bottas věří, že zvládnou potíže se svým vozem W10 vyřešit: "Máme určitý druh problémů s vyvážením, což potřebujeme vyřešit. Na voze je spousta věcí, které stále můžeme zlepšit. le důvěřuji týmu. Byli jsme už dříve v obtížných situacích s vozem. Každá překážka je podle mě překonatelná. Věřím, že všichni opravdu pracují na tom, abychom byli v Melbourne v té nejlepší formě. Jestli to bude stačit na vítězství v závodech, to je momentálně neznámou."
85 laps = 💪💪💪 Another solid morning's work for @LewisHamilton. Valtteri back at the wheel this afternoon for more fun in the sun! #F1Testing pic.twitter.com/AqFsLFUGSy
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 28, 201914:37 Ricciardo se zapisuje časem 1:20,070 min, posouvá se před Bottase, který končí svůj první stint o 19 kolech na C3 pneumatikách.
14:25 Týmy kromě kroužení po dráze nacvičují v boxech také předzávodní procedury, které se budou odehrávat v dějišti velkých cen na roštu.
Testing isn't all about laps on track. The team are currently out running through their pre-race grid procedures. 💪 #F1Testing pic.twitter.com/ZdFwROIzqi
— McLaren (@McLarenF1) February 28, 201914:20 Bottas se zapojil na C3 pneumatikách, po 12 kolech čas 1:22,883 min.
14:05 Během pauzy s novináři promluvil Leclerc. Ferrari podle něj ani toto dopoledne nejezdilo naplno, snadno může zrychlit. Pokud jde o Red Bull a Mercedes, tak si není jistý, jak moc na to tlačí, ale kdyby si měl v prvním závodě vsadit na vítězství, šel by do Ferrari. Odpoledne chtějí začít závodní simulaci, což by jim mělo poskytnout jasnější představu o relativním pořadí týmů.
14:00 Začíná odpolední část. Bottas v ní u Mercedesu nahradí Hamiltona a Ricciardo u Renaultu Hülkenberga.
It’s time to pause for lunch. And for thought, as we see the fastest lap times set so far this year. We’re already quicker than last year’s test and closing in on the 2018 pole. #Fit4F1 pic.twitter.com/wlKKHdIjnT
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 28, 201913:00 Šílené tempo nyní na hodinu zklidní obědová přestávka.
That’s it for The Hulk today as he finishes the morning session with 73 laps on the board. 👌 #RSspirit pic.twitter.com/bZkBnOYlvG
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) February 28, 201912:58 Ferrari ubírá další desetinku - 1:16,231 min na nejměkčí C5 směsi.
12:55 Inženýr jednoho z hlavní soupeřů Mercedesu prozradil, že podle jeho názoru vůz W10, s nímž testují tento týden, není vylepšením toho z minulého týdne, nýbrž alternativní specifikací - všechny povrchy jsou na něm nové. Věří, že Stříbrné šípy přemýšlejí o tom, že letošní sezónu odjedou v závislosti na okruhu s 2 různými koncepty.
12:45 Ferrari je znovu na čele, Leclerc překonává Albona 1:16,658 a 1:16,361 min. Dá se očekávat, že loňský čas pole-position tento týden padne.
Last year @LewisHamilton was on pole @Circuitcat_eng with a 1m16.173s. Already we’ve seen quicker times than in the same test last year – with cars that are actually heavier. Can the 2018 pole be beaten already? pic.twitter.com/r8OHOrMftq
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 28, 201912:25 Bottas o Ferrari: "Stále vypadají silně. Myslím, že musíme z našeho balíku dostat více výkonnosti, abychom s nimi mohli řádně závodit."
12:10 Pořadí na špici se mění s tím, jak týmy začínají tlačit na pilu. Leclerc 1:17,056, Albon 1:16,882 min.
Papaya out on track. ☀️👊 #F1Testing pic.twitter.com/1t0BrLsdwV
— McLaren (@McLarenF1) February 28, 201911:30 McLaren nyní mění program - po sérii rychlých kol natankoval plnou nádrž a Norris krouží kolem 1:23 min - o šest sekund pomaleji než před chvíli.
11:00 Hamiltona na čele vystřídal Gasly a krátce na to Norris (1:17,838) a Hülkenberg 1:17,496 min.
One way or another... the car is looking good out there! 😍#RSspirit @HulkHulkenberg pic.twitter.com/CQwlU1ZMF8
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) February 28, 201910:30 Je Mercedes nešetrný k pneumatikám? "Závodní jízda odpoledne, byť byla podstatně rychlejší než závodní simulace, kterou jsme provedli, byla doprovázena drolením přední kol - něčím, co podle nás při rozhlédnutí se v boxové uličce může být příznakem letošního roku. V odolnosti vůči drolení musíme v příštích dnech dosáhnout pokroku, abychom se ujistili, že to dokážeme dobře zvládat, až začne závodní sezóny," uvedl včera technický ředitel James Allison. Potíže s drolením by se podle Pirelli mohly zmenšit s vyššími teplotami během závodů.
10:25 Ferrari přišlo na včerejší příčinu Vettelovy havárie: "Po podrobných kontrolách jsme přišli na to, že Sebův výjezd mimo trať způsobil ráfek kola. Ten byl poškozen pár sekund před nárazem cizím objektem." Scuderia v tu dobu zkoušela ráfek s výstupky pro lepší odvod tepla - řešení, s nímž přišel loni Mercedes.
10:00 Hamilton vystrkuje růžky 1:18,097 min na tvrších C2 pneumatikách, Albon s Toro Rosso ztrácí na měkčích C3 čtvrt sekundy. Mercedes je na tom tento týden rychlostně o poznání lépe.
9:20 Williams se svým měřícím aparátem:
"Call that an aero rake? THIS is an aero rake!"#F1Testing pic.twitter.com/P7n8gsVdCz
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) February 28, 20199:10 Ranní kola Albona s Toro Rosso:
.@alex_albon straight into it 👊 pic.twitter.com/A5Zga4TFGr
— Toro Rosso (@ToroRosso) February 28, 20199:00 Ferrari změnilo plány, po včerejší havárii Vettela bude dnes celý den ve voze Leclerc, Seb se ke slovu dostane zase celý den. Původně chtělo dny mezi jezdce půlit, podobně jako to dělá Mercedes.
Welcome to @Circuitcat_eng. It’s a beautiful day to go for a spin. pic.twitter.com/V6gZWUiAUO
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 28, 2019Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.