Soupeři McLarenu dokážou zajet podstatně rychlejší kolo, než včera během testování v Barceloně předvedl s vozem MCL34 Carlos Sainz, jenž překonal loňský nejlepší předsezónní čas Sebastiana Vettela.
Španěl během dopolední simulace kvalifikace zvládl na měkké C4 směsi pneumatik kolo za 1:17,144 min, nemá však pochyb o tom, že by jej rivalové překonali, pokud by chtěli.
"17,1 je v Barceloně rychlé, ale myslím, že týmy jako Red Bull, Ferrari, by mohli zajet mnohem rychleji," uvedl Sainz včera po vystoupení z vozu, s jehož vývojem je spokojený. Včera navíc ujel druhou největší vzdálenost ze všech jezdců - 605,15 km.
Dopoledne přišel o trochu času, když zastavil po výjezdu z boxové uličky kvůli ztrátě tlaku chladicí kapaliny. McLaren ale zvládl svůj program, který zahrnoval simulace kvalifikace a závodu, stejně jako práce na aerodynamice a nastavení.
"Byl to dobrý pracovní den. Zvládli jsme opět spoustu kol a víceméně plnou závodní simulaci. Stále tam bylo pár drobností a zastavení, které bychom si nepřáli, ale pokaždé, co jsme vyjeli na dráhu, jsme byli o něco spolehlivější. Ubíráme se správným směrem. Celkově jsem spokojený s tím, že jsme z času na dráze vytěžili maximum," říká Sainz.
"Časy stále nejsou důležité. Soustředíme se jen na náš plán jízd a testy spíše než na to, abychom mrhali svou energií ve snaze spočítat, jak jsme na tom ve srovnání s ostatními. Jakmile uvidíme, co přivezou do Austrálie, budeme v lepší pozici pro porovnávání naší výkonnosti. Teď se se svými inženýry ohlédnu za uplynulými 6 dny a budeme se snažit dát dohromady pro můj poslední den ve voze v pátek ten nejlepší kompromis."
"Důležité v těchto sedmi či osmi dnech je podle mě to, že pokaždé, co vyjedu na trať, tak si myslím, že auto dělá pokroky. Jeho vyvážení se v posledních dnech zlepšilo, a to nám umožňuje z něj dostávat o něco více," pochvaluje si španělský jezdec.
"Tým pracuje dobře. Chápeme příčiny problému s vyvážením a po malých krocích je napravujeme. Ale stále je před námi dlouhá sezóna a velké oblasti pro zlepšení, kde se musíme dále pracovat. Správnou odpovědí je to, že stále nejsme tam, kde bychom chtěli být. Musíme pokračovat v tvrdé práci," pokračuje.
Sainz již třetím rokem závodí s pohonnou jednotkou Renault za zády. Jak novou specifikaci hodnotí? "Vypadá to na slušný pokrok. To je zatím jediná věc, kterou můžu říct, než všichni v Austrálii zvednou výkon svých motorů a uvidíme maximální rychlosti - do té doby je velmi těžké říct, o jak velký pokrok jde nebo zda ostatní udělali stejně velký krok."
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.