Mick Schumacher, syn sedminásobného šampiona Michaela, by se letos mohl dočkat prvního řádného testu s týmem Formule 1. Uvedl to šéf Alfy Romeo Frederic Vasseur.
K tomuto významnému kroku by mohlo dojít již během dvoudenního testu, který je v plánu 2. a 3. dubna 2019 po Velké ceně Bahrajnu. Týmy musí dát ve dvou ze čtyř testovacích dnů v sezóně šanci mladým pilotům a 19letý člen Jezdecké akademie Ferrari by tak mohl debutovat s Alfou Romeo, která je považována za líheň talentů Ferrari.
McLaren kupříkladu zřejmě využije závodníka Formule 2 Sergia Sette Camaru, jenž slouží jako jejích vývojový jezdec, zatímco Williams dá šanci jejich rezervnímu pilotovi Nicholasovi Latifimu. Podobnou roli u Alfy Romeo plní její loňský závodní jezdec Marcus Ericsson, s 97 starty ve velkých cenách však jde o zkušeného veterána, proto se italská stáj bude muset rozhlédnout jinde.
"Máme kratší seznam a Mick na něm figuruje, protože patří mezi kluky z F2, kteří plní kritéria pro možnou účast v nováčkovském testu. Výběr je celkem omezený," potvrzuje Vasseur. "Ale ještě jsme se nerozhodli. Na seznamu je několik jmen. Budeme pokračovat ve vyhodnocování dostupných možností a probereme je s Ferrari."
"Prioritou je zjistit, kdy nasadíme velká vylepšení. V Bahrajnu k tomu nebudeme připraveni, mohli bychom uskutečnit test s nováčky a řádný test s našimi současnými piloty v Barceloně. Nebo bychom to mohli rozdělit a odjet to při každé příležitosti po jednom dni. Jde o technické rozhodnutí," vysvětluje šéf Alfy Romeo.
Výběr pilotů je podle něj klíčový i pro nováčkovský test, jelikož "je zpětná vazba jezdce tak důležitá. A najít někoho, kdo vám poskytne dobrou zpětnou vazbu, aniž by odjel více než dva závody, to je obtížné," dodává Vasseur.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.