Mick Schumacher, syn sedminásobného šampiona Michaela, by se letos mohl dočkat prvního řádného testu s týmem Formule 1. Uvedl to šéf Alfy Romeo Frederic Vasseur.
K tomuto významnému kroku by mohlo dojít již během dvoudenního testu, který je v plánu 2. a 3. dubna 2019 po Velké ceně Bahrajnu. Týmy musí dát ve dvou ze čtyř testovacích dnů v sezóně šanci mladým pilotům a 19letý člen Jezdecké akademie Ferrari by tak mohl debutovat s Alfou Romeo, která je považována za líheň talentů Ferrari.
McLaren kupříkladu zřejmě využije závodníka Formule 2 Sergia Sette Camaru, jenž slouží jako jejích vývojový jezdec, zatímco Williams dá šanci jejich rezervnímu pilotovi Nicholasovi Latifimu. Podobnou roli u Alfy Romeo plní její loňský závodní jezdec Marcus Ericsson, s 97 starty ve velkých cenách však jde o zkušeného veterána, proto se italská stáj bude muset rozhlédnout jinde.
"Máme kratší seznam a Mick na něm figuruje, protože patří mezi kluky z F2, kteří plní kritéria pro možnou účast v nováčkovském testu. Výběr je celkem omezený," potvrzuje Vasseur. "Ale ještě jsme se nerozhodli. Na seznamu je několik jmen. Budeme pokračovat ve vyhodnocování dostupných možností a probereme je s Ferrari."
"Prioritou je zjistit, kdy nasadíme velká vylepšení. V Bahrajnu k tomu nebudeme připraveni, mohli bychom uskutečnit test s nováčky a řádný test s našimi současnými piloty v Barceloně. Nebo bychom to mohli rozdělit a odjet to při každé příležitosti po jednom dni. Jde o technické rozhodnutí," vysvětluje šéf Alfy Romeo.
Výběr pilotů je podle něj klíčový i pro nováčkovský test, jelikož "je zpětná vazba jezdce tak důležitá. A najít někoho, kdo vám poskytne dobrou zpětnou vazbu, aniž by odjel více než dva závody, to je obtížné," dodává Vasseur.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.