Racing Point (bývalá Force India) potvrzuje, že k prvnímu závodu dorazí s notně vylepšeným monopostem RP19.
Stáj svými výkony minulý týden v Barceloně moc neoslnila - pomalejší než ona byl už jen Williams, když na špičku ztrácela přes dvě a čtvrt sekundy. Navíc neujela ani moc kilometrů - nebýt zmíněného Williamsu, který se na dráze objevil až ve středu odpoledne, byla by s 1154,4 km nejhorší - takový Mercedes například zvládl 2839,6 km.
Před sezónou si ale věří a po loňské záchraně investory kolem Lawrence Strolla a s letošními novými sponzory se chce opět pohybovat těsně za špičkou. Na voze se objevují loga nového titulárního sponzora - sázkařské společnosti SportPesa. Má to na tým významnější vliv?
"Ano i ne," odpovídá pilot Sergio Pérez. "Ano, protože máme obrovský balík vylepšení pro Melbourne. Ne, protože jsme stejně jako v minulosti velmi omezeni díly."
"Momentálně tedy u nás uvidíte málo kilometrů, protože máme jednoduše nedostatek dílů a nechceme příliš riskovat. Důležité pro nás je však to, co se děje s vyvážením, jak ho vylepšit, jak se cítit lépe. A myslím, že v tomto ohledu jsme dosáhli slušného pokroku," vysvětluje mexický pilot.
Ten už je se svým novým týmovým kolegou Lancem Strollem v Barceloně, kde dneska začínají druhé předsezónní testy. Ke slovu se dostane ve středu a v pátek.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.