Racing Point (bývalá Force India) potvrzuje, že k prvnímu závodu dorazí s notně vylepšeným monopostem RP19.
Stáj svými výkony minulý týden v Barceloně moc neoslnila - pomalejší než ona byl už jen Williams, když na špičku ztrácela přes dvě a čtvrt sekundy. Navíc neujela ani moc kilometrů - nebýt zmíněného Williamsu, který se na dráze objevil až ve středu odpoledne, byla by s 1154,4 km nejhorší - takový Mercedes například zvládl 2839,6 km.
Před sezónou si ale věří a po loňské záchraně investory kolem Lawrence Strolla a s letošními novými sponzory se chce opět pohybovat těsně za špičkou. Na voze se objevují loga nového titulárního sponzora - sázkařské společnosti SportPesa. Má to na tým významnější vliv?
"Ano i ne," odpovídá pilot Sergio Pérez. "Ano, protože máme obrovský balík vylepšení pro Melbourne. Ne, protože jsme stejně jako v minulosti velmi omezeni díly."
"Momentálně tedy u nás uvidíte málo kilometrů, protože máme jednoduše nedostatek dílů a nechceme příliš riskovat. Důležité pro nás je však to, co se děje s vyvážením, jak ho vylepšit, jak se cítit lépe. A myslím, že v tomto ohledu jsme dosáhli slušného pokroku," vysvětluje mexický pilot.
Ten už je se svým novým týmovým kolegou Lancem Strollem v Barceloně, kde dneska začínají druhé předsezónní testy. Ke slovu se dostane ve středu a v pátek.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.