Mercedes v prvních předsezónních testech na Ferrari znatelně ztrácel v kratších i delších jízdách na všech typech pneumatik. Bude muset přepracovat filozofii svého předního křídla, a tím změnit i aerodynamiku celého svého vozu?
Před sezónou 2019 se změnila technická pravidla, týmy díky nim přišly s různými řešeními svého předního křídla, které řídí proudění vzduchu kolem celého vozu.
Zatímco Mercedes a Red Bull zůstali u konvenčnějších konceptů z loňského roku, Alfa Romeo a Ferrari je mají zcela odlišné - klapky křídel směrem k jeho bočnicím klesají, aby pomohly proudění z vnější strany kolem kol. A vzhledem k výsledkům v prvních testech vyvolaly u Stříbrných šípů otázku, zda nešlápli vedle.
"Musíte mít otevřenou mysl. Vždy jsme volili odlišnou konstrukční filozofii než mnoho ostatních týmů," uvádí sportovní ředitel Toto Wolff na reklamní akci svého sponzora - společnosti Petronas. Německý tým kromě předního křídla také zůstává u konvenčního řešení sklonu vozu - jeho podlaha je téměř rovnoběžná s vozovkou, zatímco ostatní se vydali cestou Red Bullu s extrémně zvednutou zádí.
"Jsme delší než ostatní týmy. Nikdy jsme neměli sklon zádi, jako některé jiné stáje. Není to kvůli tomu, že by podle nás byl náš koncept ve všech ohledech lepší, ale jelikož věříme, že celý balík auto - pohonná jednotka tak pro nás byla nejlepší," pokračuje.
S novými pravidly musíte být přesto otevření vůči tomu, co dělají ostatní. A pokud něco funguje lépe, tak všichni budou sledovat to, co na vůz nasadili ostatní, a budou to zkoušet," připouští Wolff po prvních testech v Barceloně, kde jeho pilot Lewis Hamilton a Valtteri Bottas zajeli až 6. a 7. nejrychlejší čas.
Bude tedy muset Mercedes změnit koncept svého předního křídla po vzoru Ferrari? "Takové věci neuděláte ze dne na den. Pokud byste přemýšleli o změně aerodynamického konceptu auta, tak to není záležitost dnů či týdnů. Jde o měsíce," upozorňuje šéf mistrovského týmu, který by letos moc rád získal 6 titul mistrů světa v řadě za sebou.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.