Ferrari i přes všechny své tradice angažovalo na pozici závodního pilota Charlese Leclerca, mladíka s jednoletou zkušeností v královně motorsportu. A to po boku čtyřnásobného šampióna v osobě Sebastiana Vettela. Vzhledem k ambicím obou jezdců můžeme letos uvnitř Scuderii očekávat zvýšené napětí.
Charles Leclerc si po jediné sezóně ve Formuli 1 strávené u týmu Sauber (nynější Alfa Romeo) vysloužil postup do Ferrari. Monacký závodník si je sice vědom toho, že prakticky jako nováček se má ještě co učit. Avšak již v minulé sezoně jsme mohli sledovat okamžiky, kdy se projevilo také sebevědomí a dravost a nechce se jen tak vozit ve stínu svého již vavříny ověnčeného stájového parťáka.
Šéf stáje z Maranella Mattia Binotto před nedávnem prohlásil, že se jejich pozornost bude soustředit na Sebastiana Vettela jakožto zkušenějšího z jejich závodní dvojice. Jestliže ale rozdíl ve výkonnosti obou jezdců nebude příliš veliký a ve Scuderii budou mít v prosazování vedoucího pilota dilema, bude to pro Leclerca pozitivním signálem.
"Budu samozřejmě spokojen, když si na toto auto zvyknu tak rychle, jak jen to bude možné a budu mít okamžitou rychlost," říká Leclerc pro Autosport. "Jsem [nicméně] také realistou. V F1 jde pouze o mojí druhou sezónu a mám se toho hodně co učit. Leží přede mnou dlouhá cesta. Ale nemohu zastírat, že na první závod chci být maximálně připraven. Pokud bude mít Mattia potíže s ukočírováním dvou rychlých jezdců, pak to bude pro mě dobrým znamením. V tuto chvíli se ale soustředím na sebe ve snaze zlepšit každé kolo, které ve voze odjedu. Je to špičkový tým, jsou zde postupy, které jsou docela odlišné od týmu, ve kterém jsem byl dříve. Musím si trochu zvyknout."
Sebastian Vettel již krátce po příchodu nového stájového kolegy zdůrazňoval nutnost vzájemné spolupráce pro dobro celého týmu. Sám Leclerc uznává přínos zkušeností a zpětné vazby ze strany německého jezdce, jenž bude oblékat červenou kombinézu již čtvrtou sezónu.
"Pokud jde o zpětnou vazbu, ta je Sebovou silnou stránkou," pokračuje. "Má velmi slušné technické znalosti, takže tím se mohu rozhodně zlepšit, ale nesmírně na to tlačím. Posledních pět či šest týdnů jsem strávil v továrně, abych se pokusil porozumět systémům o něco víc, což si myslím bylo loni jednou z mých slabin a snažím se ve všech těchto věcech zlepšit."
A s jakým cílem míří do nadcházející sezóny, do které by Ferrari dle dosavadních výkonů z testovacích jízd na okruhu Circuit de Cataluny a nedaleko Barcelony mohlo vstoupit v silné formě? Věří si na brzké vítězství, klidně již v úvodním podniku na australské půdě?
"V tuto chvíli se na výsledek opravdu nesoustředím," říká závěrem. "Jestliže se zaměřím na sebe, budu se snažit odvést ve voze i mimo něj tu nejlepší možnou práci, pak se jistě výsledky v určitém bodě dostaví. Nechci si cpát do hlavy, že potřebuji v prvním závodě vyhrát. Do prvního závodu chci pouze vyrůst tak, jak jen to bude možné, cítit se v týmu a ve voze pohodlně jak jen to bude možné a poté přijdou výsledky."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.