Ferrari i přes všechny své tradice angažovalo na pozici závodního pilota Charlese Leclerca, mladíka s jednoletou zkušeností v královně motorsportu. A to po boku čtyřnásobného šampióna v osobě Sebastiana Vettela. Vzhledem k ambicím obou jezdců můžeme letos uvnitř Scuderii očekávat zvýšené napětí.
Charles Leclerc si po jediné sezóně ve Formuli 1 strávené u týmu Sauber (nynější Alfa Romeo) vysloužil postup do Ferrari. Monacký závodník si je sice vědom toho, že prakticky jako nováček se má ještě co učit. Avšak již v minulé sezoně jsme mohli sledovat okamžiky, kdy se projevilo také sebevědomí a dravost a nechce se jen tak vozit ve stínu svého již vavříny ověnčeného stájového parťáka.
Šéf stáje z Maranella Mattia Binotto před nedávnem prohlásil, že se jejich pozornost bude soustředit na Sebastiana Vettela jakožto zkušenějšího z jejich závodní dvojice. Jestliže ale rozdíl ve výkonnosti obou jezdců nebude příliš veliký a ve Scuderii budou mít v prosazování vedoucího pilota dilema, bude to pro Leclerca pozitivním signálem.
"Budu samozřejmě spokojen, když si na toto auto zvyknu tak rychle, jak jen to bude možné a budu mít okamžitou rychlost," říká Leclerc pro Autosport. "Jsem [nicméně] také realistou. V F1 jde pouze o mojí druhou sezónu a mám se toho hodně co učit. Leží přede mnou dlouhá cesta. Ale nemohu zastírat, že na první závod chci být maximálně připraven. Pokud bude mít Mattia potíže s ukočírováním dvou rychlých jezdců, pak to bude pro mě dobrým znamením. V tuto chvíli se ale soustředím na sebe ve snaze zlepšit každé kolo, které ve voze odjedu. Je to špičkový tým, jsou zde postupy, které jsou docela odlišné od týmu, ve kterém jsem byl dříve. Musím si trochu zvyknout."
Sebastian Vettel již krátce po příchodu nového stájového kolegy zdůrazňoval nutnost vzájemné spolupráce pro dobro celého týmu. Sám Leclerc uznává přínos zkušeností a zpětné vazby ze strany německého jezdce, jenž bude oblékat červenou kombinézu již čtvrtou sezónu.
"Pokud jde o zpětnou vazbu, ta je Sebovou silnou stránkou," pokračuje. "Má velmi slušné technické znalosti, takže tím se mohu rozhodně zlepšit, ale nesmírně na to tlačím. Posledních pět či šest týdnů jsem strávil v továrně, abych se pokusil porozumět systémům o něco víc, což si myslím bylo loni jednou z mých slabin a snažím se ve všech těchto věcech zlepšit."
A s jakým cílem míří do nadcházející sezóny, do které by Ferrari dle dosavadních výkonů z testovacích jízd na okruhu Circuit de Cataluny a nedaleko Barcelony mohlo vstoupit v silné formě? Věří si na brzké vítězství, klidně již v úvodním podniku na australské půdě?
"V tuto chvíli se na výsledek opravdu nesoustředím," říká závěrem. "Jestliže se zaměřím na sebe, budu se snažit odvést ve voze i mimo něj tu nejlepší možnou práci, pak se jistě výsledky v určitém bodě dostaví. Nechci si cpát do hlavy, že potřebuji v prvním závodě vyhrát. Do prvního závodu chci pouze vyrůst tak, jak jen to bude možné, cítit se v týmu a ve voze pohodlně jak jen to bude možné a poté přijdou výsledky."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.