Hlavním cíli McLarenu je spolehlivost a zvládnutí co největšího počtu kilometrů v předsezónních testech v Barceloně. V prvních dvou dnech se mu to dařilo, navíc přidal velmi rychlé časy. Lando Norris po svých prvních delších jízdách popisuje, v jaké fázi jsou s novým autem.
Včera šlo pro tým o "cenný druhý den předsezónních testů." Norris zvládl 484,1 kilometrů a dosáhl druhého nejrychlejšího času (1:18,553 min). Na měkčí C4 směsi na Charlese Leclerca ztratil 3 desetiny sekundy.
Landův program začal s aerodynamickou korelací a pokračoval se sběrem dat a analýzou toho, co nasbíral jeho týmový kolega Carlos Sainz v pondělí. Odpoledne se potom přesunul k sérii delších jízd a nácviku zastávek v boxech. "Tým dokončil svůj plánovaný testovací program" a dnes připraví vůz opět pro Španěla.
"Časy pro nás nejsou důležité. Jde o tom, abychom zvládli plány toho, co musíme udělat, obzvlášť v této části sezóny, kdy máme na voze spoustu nových dílů k otestování... Stále musíme pracovat na mnoha věcech a v následujících několika dnech je zlepšit. Rozhodně na tom pracujeme," popisuje Norris.
"Podařilo se mi odjet pár delších jízd, což jsem při testech zatím nikdy moc nedělal. Pro mě to je tedy dobré vědět, že můžeme zvládnout v podstatě celý den bez větších obtíží. Jde však jen o druhý den. Jsem si jistý tím, že v určité chvíli na pár problémů narazíme. Jen musíme zajistit, abychom zvládli tento celý test.
Víme, jaké problémy se na voze můžou objevit, proto musíme zajistit, abychom na ně přišli před Austrálií a neobjevily se později s vědomím, že jsme je mohli během následujících dvou týdnů napravit," pokračuje 19letý rodák z britského Bristolu.
MCL34 - úplně jiné autoLoni McLaren nedokázal vyřešit zásadní aerodynamický problém, který se na voze objevil uprostřed sezóny. Podle Norrise je však letošní MCL34 velmi odlišné.
"Celkově jde o odlišné auto než minulý rok. Je na něm spousta jiných věcí, také vůz se kvůli pravidlům liší, pokud jde o aerodynamiku ve srovnání s tím loňským. Některé věci jsme na něm vylepšili, ale stále zbývá spousta práce.
V posledních 2 dnech jsme se naučili hodně věcí. Ty musíme rychle vyvinout a zlepšit pro zbytek testu, ale také pro první závod. Je tedy těžké říct, jestli jsme se zbavili všech problémů. Stále existují věci, s nimiž se trápíme, určitě nejde o perfektní auto. Myslím si ale, že zatím to je dobré a my jsme s Carlosem celkem spokojeni s tím, jak se věci zatím vyvíjejí," dodává Norris.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.