Hlavním cíli McLarenu je spolehlivost a zvládnutí co největšího počtu kilometrů v předsezónních testech v Barceloně. V prvních dvou dnech se mu to dařilo, navíc přidal velmi rychlé časy. Lando Norris po svých prvních delších jízdách popisuje, v jaké fázi jsou s novým autem.
Včera šlo pro tým o "cenný druhý den předsezónních testů." Norris zvládl 484,1 kilometrů a dosáhl druhého nejrychlejšího času (1:18,553 min). Na měkčí C4 směsi na Charlese Leclerca ztratil 3 desetiny sekundy.
Landův program začal s aerodynamickou korelací a pokračoval se sběrem dat a analýzou toho, co nasbíral jeho týmový kolega Carlos Sainz v pondělí. Odpoledne se potom přesunul k sérii delších jízd a nácviku zastávek v boxech. "Tým dokončil svůj plánovaný testovací program" a dnes připraví vůz opět pro Španěla.
"Časy pro nás nejsou důležité. Jde o tom, abychom zvládli plány toho, co musíme udělat, obzvlášť v této části sezóny, kdy máme na voze spoustu nových dílů k otestování... Stále musíme pracovat na mnoha věcech a v následujících několika dnech je zlepšit. Rozhodně na tom pracujeme," popisuje Norris.
"Podařilo se mi odjet pár delších jízd, což jsem při testech zatím nikdy moc nedělal. Pro mě to je tedy dobré vědět, že můžeme zvládnout v podstatě celý den bez větších obtíží. Jde však jen o druhý den. Jsem si jistý tím, že v určité chvíli na pár problémů narazíme. Jen musíme zajistit, abychom zvládli tento celý test.
Víme, jaké problémy se na voze můžou objevit, proto musíme zajistit, abychom na ně přišli před Austrálií a neobjevily se později s vědomím, že jsme je mohli během následujících dvou týdnů napravit," pokračuje 19letý rodák z britského Bristolu.
MCL34 - úplně jiné autoLoni McLaren nedokázal vyřešit zásadní aerodynamický problém, který se na voze objevil uprostřed sezóny. Podle Norrise je však letošní MCL34 velmi odlišné.
"Celkově jde o odlišné auto než minulý rok. Je na něm spousta jiných věcí, také vůz se kvůli pravidlům liší, pokud jde o aerodynamiku ve srovnání s tím loňským. Některé věci jsme na něm vylepšili, ale stále zbývá spousta práce.
V posledních 2 dnech jsme se naučili hodně věcí. Ty musíme rychle vyvinout a zlepšit pro zbytek testu, ale také pro první závod. Je tedy těžké říct, jestli jsme se zbavili všech problémů. Stále existují věci, s nimiž se trápíme, určitě nejde o perfektní auto. Myslím si ale, že zatím to je dobré a my jsme s Carlosem celkem spokojeni s tím, jak se věci zatím vyvíjejí," dodává Norris.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.