Letos došlo ke změnám v pravidlech kolem aerodynamiky a týmy tak byly nuceny oproti loňskému roku do návrhu vozů zasáhnout více, než by stačilo pro běžnou evoluci a mezisezónní vylepšení. Přesto stále musí pracovat i na těch nejmenších detailech, které by mohly přinést byť i malou výhodu.
Rudé vozy z Maranella se po závodních okruzích proháněly dlouhá léta v různých odstínech červené, avšak lesklé barvy. Před třemi roky přešel na matné provedení Red Bull, teď ho bude následovat i Ferrari.
"Důvod nespočívá v estetice, nýbrž výhradně v technice," odhaluje šéf stáje Mattia Binotto pro Autosport a poukazuje na další snížení hmotnosti vozu. "Odstraněním lesklých prvků nám přinese zvýhodnění v podobě několika set gramů, což možná nevyznívá tolik, nicméně když tlačíte všechno na samotnou hranici, dokonce i toto má svůj vliv."
Jak již bylo zmíněno, letošních auta vyžadovala od týmů více práce než když zůstávají pravidla stabilní. Dle Binotta, jenž nyní působí v dvojroli technického ředitele i šéfa celé stáje, museli zapracovat na téměř každém komponentu vozu.
"Je zřejmé, že jsme na to zatlačili, abychom vylepšili každou maličkost," pokračuje. "Myslím, že tam není jediný stejný kousek jako v roce 2018. Tím, že na to tlačíme znamená, že se snažíme jít za předchozí hranice a myslím, že ty, kterých jsme dosáhli, jsou velmi blízko přirozeným omezením auta."
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.