Letos došlo ke změnám v pravidlech kolem aerodynamiky a týmy tak byly nuceny oproti loňskému roku do návrhu vozů zasáhnout více, než by stačilo pro běžnou evoluci a mezisezónní vylepšení. Přesto stále musí pracovat i na těch nejmenších detailech, které by mohly přinést byť i malou výhodu.
Rudé vozy z Maranella se po závodních okruzích proháněly dlouhá léta v různých odstínech červené, avšak lesklé barvy. Před třemi roky přešel na matné provedení Red Bull, teď ho bude následovat i Ferrari.
"Důvod nespočívá v estetice, nýbrž výhradně v technice," odhaluje šéf stáje Mattia Binotto pro Autosport a poukazuje na další snížení hmotnosti vozu. "Odstraněním lesklých prvků nám přinese zvýhodnění v podobě několika set gramů, což možná nevyznívá tolik, nicméně když tlačíte všechno na samotnou hranici, dokonce i toto má svůj vliv."
Jak již bylo zmíněno, letošních auta vyžadovala od týmů více práce než když zůstávají pravidla stabilní. Dle Binotta, jenž nyní působí v dvojroli technického ředitele i šéfa celé stáje, museli zapracovat na téměř každém komponentu vozu.
"Je zřejmé, že jsme na to zatlačili, abychom vylepšili každou maličkost," pokračuje. "Myslím, že tam není jediný stejný kousek jako v roce 2018. Tím, že na to tlačíme znamená, že se snažíme jít za předchozí hranice a myslím, že ty, kterých jsme dosáhli, jsou velmi blízko přirozeným omezením auta."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.