Co říká zakladatel britské stáje Frank Williams na nové netradiční zbarvení včera představeného vozu FW42? A proč k takové změně došlo?
Williams včera s novým autem odhalil také nového sponzora, začínající telekomunikační společnost ROKiT. Kvůli tomuto partnerství se také změnily barvy. Důvodem je také ukončení partnerství s předchozím titulárním sponzorem - s Martini, se kterým před pár lety přišla bílá barva.
Nové provedení se trochu liší od toho, co jsme u tohoto týmu vždy vídávali. Co na to říká jeho zakladatel? "Frankovi se moc líbí, možná vás to překvapí. Byla jsem trochu nervózní, když jsem mu to představovala," popisuje jeho dcera a šéfka závodní stáje Claire Williamsová.
"Frank je hodně tradiční a brání obvyklou mořskou modrou a bílou, zároveň ale rozumí argumentům pro změnu. Sdělujeme světu naprosto jasný příběh a jasnou zprávu o tom, jak na tom jako společnost jsme. On to plně podporuje. Já jsem pořád tady - kdyby se mu to nelíbilo, už by mě vyhodil," pokračuje Williamsová.
Ke změně sponzorů dodává: "Odchod Martini nám poskytl skvělou příležitost ukázat, do jaké pozice chceme Williams dostat. Pro nás půjde o velmi důležitý rok, proto jsme nad tímto zbarvením strávili spoustu času.
Hodně lidí dobře ví, jaké jsou naše tradiční barvy, my jsme se od nich ale chtěli odklonit a ukázat světu, že jsme čerstvou, oživenou značkou. Vůz Formule 1 je výlohou vašeho obchodu, proto jsme chtěli zajistit, že přijdeme se skutečně zářivým zbarvením," vysvětluje šéfka týmu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.