Italský tým letos hodlá zvýšit svůj rozpočet, aby se pokusil ukončit dlouhou šňůru bez vítězství v šampionátu F1 a nadvládu konkurenčního Mercedesu, jenž od počátku hybridní éry v roce 2014 získal už pět titulů v řadě za sebou.
"Zatímco naše výkonnost v F1 loni byla nejlepší od doby, co jsme v roce 2008 vyhráli šampionát konstruktérů, tak jsme na naši ambici zvednout nad hlavu vítězný pohár nedosáhli. Náš cíl zůstává stále stejný, jako byl - vyhrát," říká Louis Camilleri, výkonný ředitel Ferrari.
"V roce 2019 plánujeme utratit více, což potvrzuje tuto ambici. Také to zahrnuje potřebné výdaje na vývoj, abychom se věnovali novým taktickým pravidlům, jež budou formovat součást doporučené Concordské dohody, která má vstoupit v platnost v roce 2021," prozrazuje Camilleri.
Není ale jasné, co přesně myslel zmínkou o vývojových pracích směrem k roku 2021, když ještě nejsou potvrzena technická pravidla. Liberty s FIA pouze veřejně nastínili, že bude zachován současný koncept přeplňovaných hybridních motorů a že dojde k rozsáhlým změnám v aerodynamice a vzhledu monopostů.
Camilleri se zdá být servilnější a nehrozí odchodem z F1 jako dříve Luca di Montezemolo či Sergio Marchionne. Změkčuje přístup Ferrari a slovy o vyšším rozpočtu v letošní sezóně a zaměření se na pravidla pro rok 2021 jen ukazuje, že italský tým je ochotný přistoupit na kompromisy a v nejvyšší sérii motorsportu zůstat.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.