Bývalý mistr světa Formule 1 Nico Rosberg vysvětluje důvody, proč podle něj bude v sezóně 2019 Sebastian Vettel pod velkým tlakem u Ferrari, jež má na titul.
Vettel začne svou pátou sezónu za Ferrari, se kterým se mu doposud nepodařilo získat mistrovský titul. I letos zřejmě bude jeho největším soupeřem Lewis Hamilton, jenž se svým Mercedesem loni předváděl lepší výkony.
"Rozhodně bude pod tlakem. Jsem si jistý, že ho cítil už minulý rok, obzvlášť když jezdí za Ferrari, kde je ten tlak vždy největší, protože za sebou máte celou zemi. On to vnímá, to je jasné. Musí to zkrátka dát v následujícím ročníku všechno dohromady," komentuje Rosberg, jenž Hamiltona před 3 roky v boji o titul dokázal porazit.
Ferrari ve snaze uspět sáhlo k personálním obměnám: na pozici šéfa týmu místo Maurizia Arrivabeneho jmenovalo technického ředitele Mattiu Binotta a vyměnilo Kimiho Räikkönena za talentovaného nováčka Charlese Leclerca ze Sauberu.
"Vettel se musí zlepšit a tým celkově taky. Loni zkrátka udělali příliš mnoho chyb, jinak měli teoreticky vyhrát. Udělali pár velkých chyb. Vyměnili Arrivabeneho za Binotta, došlo tedy u nich ke změně na té nejvyšší pozici," pokračuje bývalý pilot Mercedesu.
Také Sebastianův nový týmový kolega Leclerc může představovat velmi dobrou dynamiku, stejně tak to ale může být negativní a obrátit se proti nim. Bude to tedy paráda sledovat. Jednoduše musí udělat pokrok, ale oni na to mají. Znovu to bude skvělá podívaná," soudí Rosberg.
Přál by si, aby o titul kromě Mercedesu a Ferrari bojoval i Red Bull, jenž přechází na pohonné jednotky Hondy: "Nemusí dojít nezbytně ke změně, je ale čas na nové bitvy vpředu, a ten nejlepší vyhraje. Mercedes byl v poslední době tím nejlepším, my si ale přejeme, aby se rozhodovalo až na samotném konci, chceme vidět skutečnou akci, chceme vidět vpředu také Red Bull, aby na čele bojovali alespoň tři týmy. To by bylo skvělé!"
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.