Bývalý mistr světa Formule 1 Nico Rosberg vysvětluje důvody, proč podle něj bude v sezóně 2019 Sebastian Vettel pod velkým tlakem u Ferrari, jež má na titul.
Vettel začne svou pátou sezónu za Ferrari, se kterým se mu doposud nepodařilo získat mistrovský titul. I letos zřejmě bude jeho největším soupeřem Lewis Hamilton, jenž se svým Mercedesem loni předváděl lepší výkony.
"Rozhodně bude pod tlakem. Jsem si jistý, že ho cítil už minulý rok, obzvlášť když jezdí za Ferrari, kde je ten tlak vždy největší, protože za sebou máte celou zemi. On to vnímá, to je jasné. Musí to zkrátka dát v následujícím ročníku všechno dohromady," komentuje Rosberg, jenž Hamiltona před 3 roky v boji o titul dokázal porazit.
Ferrari ve snaze uspět sáhlo k personálním obměnám: na pozici šéfa týmu místo Maurizia Arrivabeneho jmenovalo technického ředitele Mattiu Binotta a vyměnilo Kimiho Räikkönena za talentovaného nováčka Charlese Leclerca ze Sauberu.
"Vettel se musí zlepšit a tým celkově taky. Loni zkrátka udělali příliš mnoho chyb, jinak měli teoreticky vyhrát. Udělali pár velkých chyb. Vyměnili Arrivabeneho za Binotta, došlo tedy u nich ke změně na té nejvyšší pozici," pokračuje bývalý pilot Mercedesu.
Také Sebastianův nový týmový kolega Leclerc může představovat velmi dobrou dynamiku, stejně tak to ale může být negativní a obrátit se proti nim. Bude to tedy paráda sledovat. Jednoduše musí udělat pokrok, ale oni na to mají. Znovu to bude skvělá podívaná," soudí Rosberg.
Přál by si, aby o titul kromě Mercedesu a Ferrari bojoval i Red Bull, jenž přechází na pohonné jednotky Hondy: "Nemusí dojít nezbytně ke změně, je ale čas na nové bitvy vpředu, a ten nejlepší vyhraje. Mercedes byl v poslední době tím nejlepším, my si ale přejeme, aby se rozhodovalo až na samotném konci, chceme vidět skutečnou akci, chceme vidět vpředu také Red Bull, aby na čele bojovali alespoň tři týmy. To by bylo skvělé!"
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.