Ještě před nedávnou dobou se jevil návrat polské hvězdy z let minulých do kolotoče Formule 1 jako téměř vyloučený, avšak ledy se nakonec pohnuly a Williams vsadil ve své sestavě i na zkušeného pilota. Samotné angažování na pozici závodního jezdce znamená pro Roberta Kubicu ale pouze začátek náročné mise...
Na akci svého sponzora PKN Orlen ve Varšavě, jenž má samozřejmě obří podíl na hodně sledovaném comebacku polského rodáka z Krakova, do závodní sedačky monopostu F1, se Robert Kubica rozpovídal o svém náročném úkolu, který ho v letošní sezóně čeká. Dle informací, které přinesl server Racefans, se dle Kubicy Formule 1 hodně od jeho posledního působení změnila.
"Osmiletá přestávka mi určitě nepomáhá, ale mám zkušenosti a jsem si vědom toho, že jsem jezdil na vysoké úrovni," říká Kubica. "V nadcházejících měsících jsem si pro sebe stanovil reálné cíle a jsem si jist, že jich dosáhnu. Kdybych se necítil [dostatečně] připraven, na svém návratu do F1 bych nepracoval."
Připomeňme si, že polský pilot vypadl z dění F1 v roce 2011, kdy zažil těžkou havárii během závodu rallye v Itálii. Utrpěl vážná zranění, podstoupil řadu operací a to zejména pravé ruky a úplnému uzdravení se mnoho šancí nedávalo. Avšak Kubica to nevzdal a v loňské sezóně plnil roli záložního jezdce Williamsu, jenž ho nakonec pro nadcházející ročník F1 dosadil do závodní sestavy po bok nováčka George Russella. Robert má za to, že jeho cílem "není pouze [opět] vstoupit do F1, ale zůstat v ní."
"To je ten nejobtížnější úkol. Existuje mnoho vynikajících jezdců, kteří F1 opustili po pouhé jediné sezóně," pokračuje Robert. Nastupuje do týmu, který se navzdory slavné minulosti loni zažil katastrofální sezónu a propadl se až na dno žebříčku mezi konstruktéry.
"Situace Williamsu není jednoduchá," připouští Kubica. "Potřebujete k tomu přistupovat realisticky. Doufám, že tým dospěl k závěrům a letošní vůz bude mnohem lepší. Mít slušný start se slušným autem je důležité, protože dohánět to během sezóny je obtížné. Udělám, co bude v mých silách, abych poskytl tu nejlepší možnou zpětnou vazbu. Doufám, že se tým vrátí tam, kam patří."
"Chci odvádět svou práci tím nejlepším možným způsobem. Chci ukázat, že po osmi letech mimo sport mohu být rychlý. Nicméně potřebujete rychlé auto, to činí tento úkol snazším. Vždycky se najdou nějaké nepředvídatelné závody z důvodu podmínek apod... a v těchto případech můžete ukázat něco navíc. Ale potřebujete vůz, který se dobře řídí. Mým cílem je dělat dobře svou práci a zůstat v F1 po delší dobu. A mým snem je být se svojí prací spokojen," dodává závěrem.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.