Ještě před nedávnou dobou se jevil návrat polské hvězdy z let minulých do kolotoče Formule 1 jako téměř vyloučený, avšak ledy se nakonec pohnuly a Williams vsadil ve své sestavě i na zkušeného pilota. Samotné angažování na pozici závodního jezdce znamená pro Roberta Kubicu ale pouze začátek náročné mise...
Na akci svého sponzora PKN Orlen ve Varšavě, jenž má samozřejmě obří podíl na hodně sledovaném comebacku polského rodáka z Krakova, do závodní sedačky monopostu F1, se Robert Kubica rozpovídal o svém náročném úkolu, který ho v letošní sezóně čeká. Dle informací, které přinesl server Racefans, se dle Kubicy Formule 1 hodně od jeho posledního působení změnila.
"Osmiletá přestávka mi určitě nepomáhá, ale mám zkušenosti a jsem si vědom toho, že jsem jezdil na vysoké úrovni," říká Kubica. "V nadcházejících měsících jsem si pro sebe stanovil reálné cíle a jsem si jist, že jich dosáhnu. Kdybych se necítil [dostatečně] připraven, na svém návratu do F1 bych nepracoval."
Připomeňme si, že polský pilot vypadl z dění F1 v roce 2011, kdy zažil těžkou havárii během závodu rallye v Itálii. Utrpěl vážná zranění, podstoupil řadu operací a to zejména pravé ruky a úplnému uzdravení se mnoho šancí nedávalo. Avšak Kubica to nevzdal a v loňské sezóně plnil roli záložního jezdce Williamsu, jenž ho nakonec pro nadcházející ročník F1 dosadil do závodní sestavy po bok nováčka George Russella. Robert má za to, že jeho cílem "není pouze [opět] vstoupit do F1, ale zůstat v ní."
"To je ten nejobtížnější úkol. Existuje mnoho vynikajících jezdců, kteří F1 opustili po pouhé jediné sezóně," pokračuje Robert. Nastupuje do týmu, který se navzdory slavné minulosti loni zažil katastrofální sezónu a propadl se až na dno žebříčku mezi konstruktéry.
"Situace Williamsu není jednoduchá," připouští Kubica. "Potřebujete k tomu přistupovat realisticky. Doufám, že tým dospěl k závěrům a letošní vůz bude mnohem lepší. Mít slušný start se slušným autem je důležité, protože dohánět to během sezóny je obtížné. Udělám, co bude v mých silách, abych poskytl tu nejlepší možnou zpětnou vazbu. Doufám, že se tým vrátí tam, kam patří."
"Chci odvádět svou práci tím nejlepším možným způsobem. Chci ukázat, že po osmi letech mimo sport mohu být rychlý. Nicméně potřebujete rychlé auto, to činí tento úkol snazším. Vždycky se najdou nějaké nepředvídatelné závody z důvodu podmínek apod... a v těchto případech můžete ukázat něco navíc. Ale potřebujete vůz, který se dobře řídí. Mým cílem je dělat dobře svou práci a zůstat v F1 po delší dobu. A mým snem je být se svojí prací spokojen," dodává závěrem.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.