Vyšší požadavky Red Bullu na spolehlivost motoru podle šéfa Renaultu Cyrila Abiteboula jeho konkurenci v podobě Hondy zpomalí.
Red Bull sice doufá v další velké pokroky Hondy v nadcházejícím ročníku Formule 1, Cyril Abiteboul je v tom ale spíše skeptický. Japonská automobilka se bude muset u týmu s mistrovskými ambicemi vyhýbat penalizacím na roštu.
"Ano, Honda může v továrně utrácet tolik, kolik chce a rozhodnout se nasadit tolik motorů, kolik chce, budou však přirozeně regulováni, pokud by chtěli jít čtyřikrát nebo pětkrát do penalizací kvůli motoru," domnívá se Abiteboul.
"Pokud se to stane u Toro Rosso, tak to nikomu vadit nebude, očekávám ale, že by kolem toho bylo trochu hluku, pokud by se to mělo stát Red Bullu. Takže je to přirozeně zpomalí. Budou-li se chtít držet pravidel, budou mít během sezóny maximálně dvě nebo tři příležitosti pro vylepšení své pohonné jednotky - tak, jako tomu bylo u nás," pokračuje šéf Renaultu.
Renault ke konci loňského roku připravil C-specifikaci svého motoru, nakonec ji ale nepoužil: "Mohlo to znamenat větší pokrok a my jsme měli dokonce stejnou příležitost jako Honda. Také jsme ale bojovali v šampionátu konstruktérů a věděli jsme, že by penalizace na roštu měli vážný dopad na naši schopnost získávat body a zajistit si pozici v šampionátu."
"A to jsme nechtěli. Honda v určitém smyslu představuje hrozbu, nicméně jde o stejnou hrozbu jako u kohokoliv jiného. Očekávám, že ta hrozba ve svých pokrocích zpomalí a navíc věřím v zisky, kterých jsme dosáhli během této zimy my," dodává Abiteboul.
K urychlení pokroku Hondy je ochotno se prostřednictvím penalizací na roštu obětovat Toro Rosso, bude to ale Red Bullu stačit ke stažení náskoku Ferrari a Mercedesu a případnému boji o titul?
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.