Vyšší požadavky Red Bullu na spolehlivost motoru podle šéfa Renaultu Cyrila Abiteboula jeho konkurenci v podobě Hondy zpomalí.
Red Bull sice doufá v další velké pokroky Hondy v nadcházejícím ročníku Formule 1, Cyril Abiteboul je v tom ale spíše skeptický. Japonská automobilka se bude muset u týmu s mistrovskými ambicemi vyhýbat penalizacím na roštu.
"Ano, Honda může v továrně utrácet tolik, kolik chce a rozhodnout se nasadit tolik motorů, kolik chce, budou však přirozeně regulováni, pokud by chtěli jít čtyřikrát nebo pětkrát do penalizací kvůli motoru," domnívá se Abiteboul.
"Pokud se to stane u Toro Rosso, tak to nikomu vadit nebude, očekávám ale, že by kolem toho bylo trochu hluku, pokud by se to mělo stát Red Bullu. Takže je to přirozeně zpomalí. Budou-li se chtít držet pravidel, budou mít během sezóny maximálně dvě nebo tři příležitosti pro vylepšení své pohonné jednotky - tak, jako tomu bylo u nás," pokračuje šéf Renaultu.
Renault ke konci loňského roku připravil C-specifikaci svého motoru, nakonec ji ale nepoužil: "Mohlo to znamenat větší pokrok a my jsme měli dokonce stejnou příležitost jako Honda. Také jsme ale bojovali v šampionátu konstruktérů a věděli jsme, že by penalizace na roštu měli vážný dopad na naši schopnost získávat body a zajistit si pozici v šampionátu."
"A to jsme nechtěli. Honda v určitém smyslu představuje hrozbu, nicméně jde o stejnou hrozbu jako u kohokoliv jiného. Očekávám, že ta hrozba ve svých pokrocích zpomalí a navíc věřím v zisky, kterých jsme dosáhli během této zimy my," dodává Abiteboul.
K urychlení pokroku Hondy je ochotno se prostřednictvím penalizací na roštu obětovat Toro Rosso, bude to ale Red Bullu stačit ke stažení náskoku Ferrari a Mercedesu a případnému boji o titul?
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.