Vyšší požadavky Red Bullu na spolehlivost motoru podle šéfa Renaultu Cyrila Abiteboula jeho konkurenci v podobě Hondy zpomalí.
Red Bull sice doufá v další velké pokroky Hondy v nadcházejícím ročníku Formule 1, Cyril Abiteboul je v tom ale spíše skeptický. Japonská automobilka se bude muset u týmu s mistrovskými ambicemi vyhýbat penalizacím na roštu.
"Ano, Honda může v továrně utrácet tolik, kolik chce a rozhodnout se nasadit tolik motorů, kolik chce, budou však přirozeně regulováni, pokud by chtěli jít čtyřikrát nebo pětkrát do penalizací kvůli motoru," domnívá se Abiteboul.
"Pokud se to stane u Toro Rosso, tak to nikomu vadit nebude, očekávám ale, že by kolem toho bylo trochu hluku, pokud by se to mělo stát Red Bullu. Takže je to přirozeně zpomalí. Budou-li se chtít držet pravidel, budou mít během sezóny maximálně dvě nebo tři příležitosti pro vylepšení své pohonné jednotky - tak, jako tomu bylo u nás," pokračuje šéf Renaultu.
Renault ke konci loňského roku připravil C-specifikaci svého motoru, nakonec ji ale nepoužil: "Mohlo to znamenat větší pokrok a my jsme měli dokonce stejnou příležitost jako Honda. Také jsme ale bojovali v šampionátu konstruktérů a věděli jsme, že by penalizace na roštu měli vážný dopad na naši schopnost získávat body a zajistit si pozici v šampionátu."
"A to jsme nechtěli. Honda v určitém smyslu představuje hrozbu, nicméně jde o stejnou hrozbu jako u kohokoliv jiného. Očekávám, že ta hrozba ve svých pokrocích zpomalí a navíc věřím v zisky, kterých jsme dosáhli během této zimy my," dodává Abiteboul.
K urychlení pokroku Hondy je ochotno se prostřednictvím penalizací na roštu obětovat Toro Rosso, bude to ale Red Bullu stačit ke stažení náskoku Ferrari a Mercedesu a případnému boji o titul?
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.