Fernando Alonso má se svými kolegy za sebou kvalifikaci do známého amerického vytrvalostního závodu v Daytoně. Vystartují ze třetí řady a Španěl se nikterak netají tím, že by si chtěl odvézt vítězství.
Kvalifikaci ovládla posádka Mazdy ve složení Oliver Jarvis, Tristan Nunez, Timo Bernhard a Rene Rast v rekordním čase Daytony 1:33,685 min. Fernando Alonso se svými kolegy Jordanem Taylorem, Kamujem Kobajašim a Rengerem van der Zandem odstartují ze šesté příčky poté, co na ně se svým Cadillacem ztratili 0,794 s (výsledky zde).
Jak vidí své šance Alonso? "Rozhodně cítím, že jsem letos v podstatně lepší pozici než loni. Minulý rok šlo o můj první americký závod se sportovními vozy a první zkušenost s uzavřeným kokpitem. A tento rok jsme určitě připravený si to více užít a využít také své zkušenosti z první sezóny WEC," odpovídá.
"Všechno je zde otevřenější ne závodění v Evropě. Loni jsem prožil spoustu dobrých okamžiků a také už letos s dětma, které v jednu chvíli naskakovaly do vozu. Opravdu se dostávají blízko týmům, jezdcům a vozům.
View this post on InstagramQualy ✅. Good job by @jordan10taylor . 3rd row of the grid for the 24h. We are ready ✊️ @waynetaylorracing ✊️
Aut se mohou dokonce dotýkat, pokud chtějí, což je nemyslitelné ve Formuli 1 nebo při závodech v Evropě. Proto si myslím, že jde o hezkou část této atmosféry a tohoto závodu. Vím, že to bude ještě větší se všemi těmi fanoušky tady a s tím, jak jsou blízko boxové uličky," pokračuje španělský pilot.
"Když naskakujete do auta, stále se někomu podepisujete a fotíte se s i s přilbou na hlavě, když čekáte, až auto dorazí do boxové uličky. Někdy jim musíte říct, že jste v kritickém okamžiku a musíte být připraveni na to, že naskočíte. Když to ale zároveň přijmete a užíváte si to, tak jde o moc fajn podnik a emoce - pozorujete všechnu tu vášeň fanoušků, když chtějí vidět auta," hodnotí Alonso, jenž loni opustil svět Formule 1.
Se svým týmem jsou považováni v Daytoně za jednoho z favoritů na vítězství, což si dobře uvědomuje: "Cíl tento rok je rozhodně být na dráze konkurenceschopnější. Jsem spokojený. Jsem si jistý tím, že Konica Minolta Cadillac a Wayne Tayloer Racing, že v té pozici budeme."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.