Fernando Alonso má se svými kolegy za sebou kvalifikaci do známého amerického vytrvalostního závodu v Daytoně. Vystartují ze třetí řady a Španěl se nikterak netají tím, že by si chtěl odvézt vítězství.
Kvalifikaci ovládla posádka Mazdy ve složení Oliver Jarvis, Tristan Nunez, Timo Bernhard a Rene Rast v rekordním čase Daytony 1:33,685 min. Fernando Alonso se svými kolegy Jordanem Taylorem, Kamujem Kobajašim a Rengerem van der Zandem odstartují ze šesté příčky poté, co na ně se svým Cadillacem ztratili 0,794 s (výsledky zde).
Jak vidí své šance Alonso? "Rozhodně cítím, že jsem letos v podstatně lepší pozici než loni. Minulý rok šlo o můj první americký závod se sportovními vozy a první zkušenost s uzavřeným kokpitem. A tento rok jsme určitě připravený si to více užít a využít také své zkušenosti z první sezóny WEC," odpovídá.
"Všechno je zde otevřenější ne závodění v Evropě. Loni jsem prožil spoustu dobrých okamžiků a také už letos s dětma, které v jednu chvíli naskakovaly do vozu. Opravdu se dostávají blízko týmům, jezdcům a vozům.
View this post on InstagramQualy ✅. Good job by @jordan10taylor . 3rd row of the grid for the 24h. We are ready ✊️ @waynetaylorracing ✊️
Aut se mohou dokonce dotýkat, pokud chtějí, což je nemyslitelné ve Formuli 1 nebo při závodech v Evropě. Proto si myslím, že jde o hezkou část této atmosféry a tohoto závodu. Vím, že to bude ještě větší se všemi těmi fanoušky tady a s tím, jak jsou blízko boxové uličky," pokračuje španělský pilot.
"Když naskakujete do auta, stále se někomu podepisujete a fotíte se s i s přilbou na hlavě, když čekáte, až auto dorazí do boxové uličky. Někdy jim musíte říct, že jste v kritickém okamžiku a musíte být připraveni na to, že naskočíte. Když to ale zároveň přijmete a užíváte si to, tak jde o moc fajn podnik a emoce - pozorujete všechnu tu vášeň fanoušků, když chtějí vidět auta," hodnotí Alonso, jenž loni opustil svět Formule 1.
Se svým týmem jsou považováni v Daytoně za jednoho z favoritů na vítězství, což si dobře uvědomuje: "Cíl tento rok je rozhodně být na dráze konkurenceschopnější. Jsem spokojený. Jsem si jistý tím, že Konica Minolta Cadillac a Wayne Tayloer Racing, že v té pozici budeme."
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.