Fernando Alonso má se svými kolegy za sebou kvalifikaci do známého amerického vytrvalostního závodu v Daytoně. Vystartují ze třetí řady a Španěl se nikterak netají tím, že by si chtěl odvézt vítězství.
Kvalifikaci ovládla posádka Mazdy ve složení Oliver Jarvis, Tristan Nunez, Timo Bernhard a Rene Rast v rekordním čase Daytony 1:33,685 min. Fernando Alonso se svými kolegy Jordanem Taylorem, Kamujem Kobajašim a Rengerem van der Zandem odstartují ze šesté příčky poté, co na ně se svým Cadillacem ztratili 0,794 s (výsledky zde).
Jak vidí své šance Alonso? "Rozhodně cítím, že jsem letos v podstatně lepší pozici než loni. Minulý rok šlo o můj první americký závod se sportovními vozy a první zkušenost s uzavřeným kokpitem. A tento rok jsme určitě připravený si to více užít a využít také své zkušenosti z první sezóny WEC," odpovídá.
"Všechno je zde otevřenější ne závodění v Evropě. Loni jsem prožil spoustu dobrých okamžiků a také už letos s dětma, které v jednu chvíli naskakovaly do vozu. Opravdu se dostávají blízko týmům, jezdcům a vozům.
View this post on InstagramQualy ✅. Good job by @jordan10taylor . 3rd row of the grid for the 24h. We are ready ✊️ @waynetaylorracing ✊️
Aut se mohou dokonce dotýkat, pokud chtějí, což je nemyslitelné ve Formuli 1 nebo při závodech v Evropě. Proto si myslím, že jde o hezkou část této atmosféry a tohoto závodu. Vím, že to bude ještě větší se všemi těmi fanoušky tady a s tím, jak jsou blízko boxové uličky," pokračuje španělský pilot.
"Když naskakujete do auta, stále se někomu podepisujete a fotíte se s i s přilbou na hlavě, když čekáte, až auto dorazí do boxové uličky. Někdy jim musíte říct, že jste v kritickém okamžiku a musíte být připraveni na to, že naskočíte. Když to ale zároveň přijmete a užíváte si to, tak jde o moc fajn podnik a emoce - pozorujete všechnu tu vášeň fanoušků, když chtějí vidět auta," hodnotí Alonso, jenž loni opustil svět Formule 1.
Se svým týmem jsou považováni v Daytoně za jednoho z favoritů na vítězství, což si dobře uvědomuje: "Cíl tento rok je rozhodně být na dráze konkurenceschopnější. Jsem spokojený. Jsem si jistý tím, že Konica Minolta Cadillac a Wayne Tayloer Racing, že v té pozici budeme."
            Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
            Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
            I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
            Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
            Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.