Sebastian Vettel je podle bývalého jezdce Ferrari Eddieho Irvina ohromně přeceňovaný. Podle něj není tak komplexním pilotem, jako například Lewis Hamilton, jehož dále srovnává s Michaelem Schumacherem.
"Myslím si, že Vettel je dobrý, pokud je v předu a nemá s kým závodit. Když se podíváte na závod Lewise, tak ten se na závodění a předjíždění soustředí. Když se díváte na to, jak s někým závodí Vettel, soustředí se stejně na druhého kluka jako na to, kam jede, a nevyhnutelně do něj narazí," kritizuje Irvine německého pilota.
"To se děje skoro pořád. Myslím si, že Vettel je dobrý jezdec, ale jako čtyřnásobného šampiona jej nevnímám. Podle mě je strašně přeceňovaný, je poníkem jednoho triku. Talent Lewise je mnohem širší," popisuje pro BBC bývalý pilot Ferrari.
Hamilton je podle něj v předjíždění možná lepší než Schumacher, v celkovém talentu za ním ale zaostává: "Když se podíváte na společné roky Lewise a Buttona [u McLarenu], tak jej Button během dvou let bodově předčil. To se v případě Michaela nikomu nepodařilo."
"Úroveň výkonnosti Michaela byla konstantně vyšší, byť je Lewis úžasně talentovaným jezdcem. Když Lewis vstoupil do F1, bylo to fantastické jej sledovat. Jeho předjíždění nemělo konkurenci. Zřejmě je v předjíždění lepší než Michael. Ale rychlost, konzistence během víkendu, během celého roku, tak to si nemyslím, že by se někdo Michaelovi přiblížil - ani Senna," srovnává 53letý Irvine.
Současnou F1 už ale moc nesleduje, protože je podle něj "neuvěřitelně nudná, syntetická, příliš perfektní a málo drsná... Když uděláte chybu, tak za ni nezaplatíte. Stává se stále bezpečnější a bezpečnější, což je sice fajn, jenže v tomto ohledu zašla příliš daleko. Stále dělá pokrok, pokrok, pokrok, až se pak diví: 'Kam až jsme to zašli?' A myslím si, že jsme zašli k něčemu, co je trochu rozbředlé a sotva zajímavé."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.