Sebastian Vettel je podle bývalého jezdce Ferrari Eddieho Irvina ohromně přeceňovaný. Podle něj není tak komplexním pilotem, jako například Lewis Hamilton, jehož dále srovnává s Michaelem Schumacherem.
"Myslím si, že Vettel je dobrý, pokud je v předu a nemá s kým závodit. Když se podíváte na závod Lewise, tak ten se na závodění a předjíždění soustředí. Když se díváte na to, jak s někým závodí Vettel, soustředí se stejně na druhého kluka jako na to, kam jede, a nevyhnutelně do něj narazí," kritizuje Irvine německého pilota.
"To se děje skoro pořád. Myslím si, že Vettel je dobrý jezdec, ale jako čtyřnásobného šampiona jej nevnímám. Podle mě je strašně přeceňovaný, je poníkem jednoho triku. Talent Lewise je mnohem širší," popisuje pro BBC bývalý pilot Ferrari.
Hamilton je podle něj v předjíždění možná lepší než Schumacher, v celkovém talentu za ním ale zaostává: "Když se podíváte na společné roky Lewise a Buttona [u McLarenu], tak jej Button během dvou let bodově předčil. To se v případě Michaela nikomu nepodařilo."
"Úroveň výkonnosti Michaela byla konstantně vyšší, byť je Lewis úžasně talentovaným jezdcem. Když Lewis vstoupil do F1, bylo to fantastické jej sledovat. Jeho předjíždění nemělo konkurenci. Zřejmě je v předjíždění lepší než Michael. Ale rychlost, konzistence během víkendu, během celého roku, tak to si nemyslím, že by se někdo Michaelovi přiblížil - ani Senna," srovnává 53letý Irvine.
Současnou F1 už ale moc nesleduje, protože je podle něj "neuvěřitelně nudná, syntetická, příliš perfektní a málo drsná... Když uděláte chybu, tak za ni nezaplatíte. Stává se stále bezpečnější a bezpečnější, což je sice fajn, jenže v tomto ohledu zašla příliš daleko. Stále dělá pokrok, pokrok, pokrok, až se pak diví: 'Kam až jsme to zašli?' A myslím si, že jsme zašli k něčemu, co je trochu rozbředlé a sotva zajímavé."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.