Robert Kubica toho při první zkoušce u Williamsu na konci roku 2017 podle technického ředitele Paddyho Lowea nepředvedl dost na to, ab si vysloužil závodní sedačku.
Polský pilot dostal první šanci na konci sezóny 2017 v Abú Zabí, Williams se však po analýze kandidátů nakonec rozhodl pro Sergeje Sirotkina. V průběhu loňského roku ale předvedl během prvních pátečních tréninků výkony, které na tým už zapůsobily, proto si jej nakonec vybral jako svého závodního jezdce k mladému Georgeovi Russellovi.
"Nikdy to není jednoduché si vybrat jezdce na základě techniky. A když se ohlédnete zpět, tak vlastně velmi často nebyli vybráni dle technických základů, šéfové týmu zkrátka tak nějak ukázali do vzduchu a rozhodli, že se jim líbí, jak někdo vypadá, a pak jim dali práci," říká Lowe.
"Proto jsme prošli dost pečlivým procesem, na jehož základě si vybrali Sergeje. Věřím, že šlo o tu správnou volbu. Ale v rámci toho procesu si nemyslím, že Robert byl schopný předvést to nejlepší. A myslím si, že to pro něj během roku bylo zklamání, ale o 12 měsíců jsme byli schopni vidět, lépe jej poznat a zjistit, jak může přispět a jaké výkony může podávat," pokračuje technický ředitel Williamsu.
"Rovněž to podpořilo rozhodnutí, které jsme učinili. Podle mě je množství dat celkem omezené, bylo tomu tak i v našem případě. Proto si myslím, že to je stejné jako s mnoha věcmi v životě, děláte to nejlepší podle dat, které máte, a pak se rozhodnete a vidíte, jak to funguje.
My jsme se 100% rozhodnutí pro Georgea a Roberta. Jakmile jsme se pro ně rozhodli a oni se stali 100% součástí programu a začali jsme s nimi pracovat, oni začali pracovat s autem, pak jste viděli, že to funguje, a my jsme viděli, kam se s nimi ubíráme," přibližuje Lowe.
Věří, že následky zranění nebudou Kubicu při jízdě nikterak omezovat: "Jde samozřejmě o něco, co jsme při výběru museli brát v potaz, jelikož nemůžete předstírat, že to není problém či potenciální problém. Ale jsme teď rozhodnutí a pevně věříme, že je Robert absolutní špičkou a že je připraven k návratu do F1."
"Už o tom vůbec nepřemýšlím, nehraje to už roli. Robert je našim jezdcem, je 100% schopný, odhodlaný, my jsme 100% odhodlaní a s tím zkrátka do toho půjdeme. Možná na to budou poukazovat jiní lidé zvenčí, ale my už to v našich hlavách nemáme," dodává technický ředitel Williamsu.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.