Robert Kubica toho při první zkoušce u Williamsu na konci roku 2017 podle technického ředitele Paddyho Lowea nepředvedl dost na to, ab si vysloužil závodní sedačku.
Polský pilot dostal první šanci na konci sezóny 2017 v Abú Zabí, Williams se však po analýze kandidátů nakonec rozhodl pro Sergeje Sirotkina. V průběhu loňského roku ale předvedl během prvních pátečních tréninků výkony, které na tým už zapůsobily, proto si jej nakonec vybral jako svého závodního jezdce k mladému Georgeovi Russellovi.
"Nikdy to není jednoduché si vybrat jezdce na základě techniky. A když se ohlédnete zpět, tak vlastně velmi často nebyli vybráni dle technických základů, šéfové týmu zkrátka tak nějak ukázali do vzduchu a rozhodli, že se jim líbí, jak někdo vypadá, a pak jim dali práci," říká Lowe.
"Proto jsme prošli dost pečlivým procesem, na jehož základě si vybrali Sergeje. Věřím, že šlo o tu správnou volbu. Ale v rámci toho procesu si nemyslím, že Robert byl schopný předvést to nejlepší. A myslím si, že to pro něj během roku bylo zklamání, ale o 12 měsíců jsme byli schopni vidět, lépe jej poznat a zjistit, jak může přispět a jaké výkony může podávat," pokračuje technický ředitel Williamsu.
"Rovněž to podpořilo rozhodnutí, které jsme učinili. Podle mě je množství dat celkem omezené, bylo tomu tak i v našem případě. Proto si myslím, že to je stejné jako s mnoha věcmi v životě, děláte to nejlepší podle dat, které máte, a pak se rozhodnete a vidíte, jak to funguje.
My jsme se 100% rozhodnutí pro Georgea a Roberta. Jakmile jsme se pro ně rozhodli a oni se stali 100% součástí programu a začali jsme s nimi pracovat, oni začali pracovat s autem, pak jste viděli, že to funguje, a my jsme viděli, kam se s nimi ubíráme," přibližuje Lowe.
Věří, že následky zranění nebudou Kubicu při jízdě nikterak omezovat: "Jde samozřejmě o něco, co jsme při výběru museli brát v potaz, jelikož nemůžete předstírat, že to není problém či potenciální problém. Ale jsme teď rozhodnutí a pevně věříme, že je Robert absolutní špičkou a že je připraven k návratu do F1."
"Už o tom vůbec nepřemýšlím, nehraje to už roli. Robert je našim jezdcem, je 100% schopný, odhodlaný, my jsme 100% odhodlaní a s tím zkrátka do toho půjdeme. Možná na to budou poukazovat jiní lidé zvenčí, ale my už to v našich hlavách nemáme," dodává technický ředitel Williamsu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.