Honda prohlašuje, že se ji ve vývoji pohonné jednotky podařilo najít tu správnou cestu, která ji pomůže akcelerovat tempo vývoje a dotáhnout se na špičku Formule 1.
V sezóně 2019 bude dodávat své motory dvěma týmům - Toro Rosso a nově i mateřskému Red Bullu. Cílem je začít s třetím nejlepším agregátem, tedy dostat se před Renault, a postupně se dotáhnout i na Mercedes a Ferrari, které v této oblasti zatím vládnou.
"Po čtyřech letech našeho vývoje a pokusů si myslíme, že jsme teď našli ten správný směr a to, kudy se ubírat. Je to mnohem jasnější než minulý rok nebo před dvěma roky. Proto si taky myslíme, že dokážeme zrychlit náš vývoj," věří sportovní šéf Hondy Masaši Jamamoto.
"Během zimy a nyní tomu samozřejmě věnujeme velké úsilí. Přinejmenším bychom rádi začali jako třetí z výrobců, a pak během sezóny se pokusili dohnat ty vpředu," pokračuje. V jejím průběhu očekává ještě náročnější soupeření mimo závodní okruhy - při vývoji v továrnách.
Raději si ale netroufá na žádné předpovědi: "Opravdu nechceme hovořit o konkrétním čase, ale Mercedes a Ferrari mají rozsáhlá poznání šedých oblastí, takže jsou stále před námi," komentuje sportovní šéf Hondy.
"Abych řekl pravdu, tak se z poslední specifikace na dráze stále učíme. To není vždy dobré, na dynamometru to je ale trochu těžší všemu porozumět," přiznává Jamamoto, jehož tým se do F1 vrátil v roce 2015 s McLarenem, zatím ale žel bez větších úspěchů.
Na dynamometru své cíle vždy plnli, jenže když došlo na reálné nasazení pohonné jednotky do monopostu na trati, šlo o katastrofu. Nyní věří, že to nejhorší co do spolehlivosti i výkonu mají za sebou. Podaří se jim letos konečně naplnit vysoká očekávání Red Bullu s mistrovskými ambicemi?
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.