Honda prohlašuje, že se ji ve vývoji pohonné jednotky podařilo najít tu správnou cestu, která ji pomůže akcelerovat tempo vývoje a dotáhnout se na špičku Formule 1.
V sezóně 2019 bude dodávat své motory dvěma týmům - Toro Rosso a nově i mateřskému Red Bullu. Cílem je začít s třetím nejlepším agregátem, tedy dostat se před Renault, a postupně se dotáhnout i na Mercedes a Ferrari, které v této oblasti zatím vládnou.
"Po čtyřech letech našeho vývoje a pokusů si myslíme, že jsme teď našli ten správný směr a to, kudy se ubírat. Je to mnohem jasnější než minulý rok nebo před dvěma roky. Proto si taky myslíme, že dokážeme zrychlit náš vývoj," věří sportovní šéf Hondy Masaši Jamamoto.
"Během zimy a nyní tomu samozřejmě věnujeme velké úsilí. Přinejmenším bychom rádi začali jako třetí z výrobců, a pak během sezóny se pokusili dohnat ty vpředu," pokračuje. V jejím průběhu očekává ještě náročnější soupeření mimo závodní okruhy - při vývoji v továrnách.
Raději si ale netroufá na žádné předpovědi: "Opravdu nechceme hovořit o konkrétním čase, ale Mercedes a Ferrari mají rozsáhlá poznání šedých oblastí, takže jsou stále před námi," komentuje sportovní šéf Hondy.
"Abych řekl pravdu, tak se z poslední specifikace na dráze stále učíme. To není vždy dobré, na dynamometru to je ale trochu těžší všemu porozumět," přiznává Jamamoto, jehož tým se do F1 vrátil v roce 2015 s McLarenem, zatím ale žel bez větších úspěchů.
Na dynamometru své cíle vždy plnli, jenže když došlo na reálné nasazení pohonné jednotky do monopostu na trati, šlo o katastrofu. Nyní věří, že to nejhorší co do spolehlivosti i výkonu mají za sebou. Podaří se jim letos konečně naplnit vysoká očekávání Red Bullu s mistrovskými ambicemi?
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.