Honda prohlašuje, že se ji ve vývoji pohonné jednotky podařilo najít tu správnou cestu, která ji pomůže akcelerovat tempo vývoje a dotáhnout se na špičku Formule 1.
V sezóně 2019 bude dodávat své motory dvěma týmům - Toro Rosso a nově i mateřskému Red Bullu. Cílem je začít s třetím nejlepším agregátem, tedy dostat se před Renault, a postupně se dotáhnout i na Mercedes a Ferrari, které v této oblasti zatím vládnou.
"Po čtyřech letech našeho vývoje a pokusů si myslíme, že jsme teď našli ten správný směr a to, kudy se ubírat. Je to mnohem jasnější než minulý rok nebo před dvěma roky. Proto si taky myslíme, že dokážeme zrychlit náš vývoj," věří sportovní šéf Hondy Masaši Jamamoto.
"Během zimy a nyní tomu samozřejmě věnujeme velké úsilí. Přinejmenším bychom rádi začali jako třetí z výrobců, a pak během sezóny se pokusili dohnat ty vpředu," pokračuje. V jejím průběhu očekává ještě náročnější soupeření mimo závodní okruhy - při vývoji v továrnách.
Raději si ale netroufá na žádné předpovědi: "Opravdu nechceme hovořit o konkrétním čase, ale Mercedes a Ferrari mají rozsáhlá poznání šedých oblastí, takže jsou stále před námi," komentuje sportovní šéf Hondy.
"Abych řekl pravdu, tak se z poslední specifikace na dráze stále učíme. To není vždy dobré, na dynamometru to je ale trochu těžší všemu porozumět," přiznává Jamamoto, jehož tým se do F1 vrátil v roce 2015 s McLarenem, zatím ale žel bez větších úspěchů.
Na dynamometru své cíle vždy plnli, jenže když došlo na reálné nasazení pohonné jednotky do monopostu na trati, šlo o katastrofu. Nyní věří, že to nejhorší co do spolehlivosti i výkonu mají za sebou. Podaří se jim letos konečně naplnit vysoká očekávání Red Bullu s mistrovskými ambicemi?
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.